Przebojowe Jedzenie Szaleje W Plażowo-Imprezowo-Wypoczynkowym Mieście

"Przebojowe Jedzenie Szaleje W Plażowo-Imprezowo-Wypoczynkowym Mieście"

 

gatunek: fantastyka/fantasy/surrealizm/sny

 

Plażowo-Imprezowo-Wypoczynkowe Miasto. Późna wiosna. Ciepły i słoneczny środek dnia. Lata osiemdziesiąte dwudziestego wieku.

 

Do portu przypłynął statek. Może to był transatlantyk, a może wycieczkowiec. Po niebie fruwały mewy, rybitwy i pelikany. Na ląd zszedł trzydziestokilkuletni, wysoki, szczupły marynarz o jasnych włosach i z krótkim zarostem. W ustach miał fajkę, a na rękach niósł skrzynkę z różnymi produktami, jakby prosto z zakupów w supermarkecie. Poszedł w głąb miasta i zniknął gdzieś wśród mniejszych i większych budynków, otoczonych drzewami liściastymi, palmami i kwitnącymi ogrodami.

 

W międzyczasie, ze statku wybiegł puszkowy ludzik z okrągłą głową oraz owalnym tułowiem. Poszedł na pobliską plażę, po której spacerowało około trzydzieści krabów, zarówno pustelników jak i zwykłych. Ludzi było nie za dużo oraz nie za mało. Każdy miał od dwudziestu kilku do sześćdziesięciu kilku lat. Na kilku rozłożonych ręcznikach, obok namiotu otoczonego niskim parawanem, stał kosz piknikowy. Puszkowy ludzik ukradkiem wyciągnął z niego nóż i widelec, a następnie opuścił plażę oraz udał się na promenadę.

 

Przeszedł na drugą stronę deptaka, wzdłuż którego rosły drzewa owocowe i palmy, po czym przedostał się przez szczelinę w żywopłocie, gdzie spotkał dwie ropuchy, trzy żaby, cztery rzekotki i pięć ślimaków. Wszedł do tropikalnego ogrodu, którym była otoczona restauracja fast food, a nazywająca się "Ulubiona Restauracja". Hasło, którym była reklamowana, to: "Spotkajmy się w restauracji innej niż większość, czyli w Ulubionej Restauracji!".

 

Puszkowy ludzik ominął budynek lokalu i zaszedł na tylną, większą część ogrodu. Na miejscu spotkał, przygotowujące się do wielkiej oraz przebojowej imprezy muzyczno-tanecznej, różne produkty spożywcze, a były to: banan, ananas, pomarańcza, mango, kukurydza, brzoskwinia, ciastko w kształcie rozgwiazdy, cukierek, pączek, muffinka, paczka chipsów, hot-dog, hamburger, cheeseburger, kawałek pizzy, paczka frytek, paczka popcornu, fasola w puszce, zupa pomidorowa w puszce, ketchup, majonez, napój w puszce, napój w szklanej butelce, napój w kubku ze słomką, lód rożek i lód na patyku.

 

Zatańczył wraz z nimi w wielkim kręgu, na słonecznym trawniku, na którym miejscami padało trochę cienia drzew i palm. Pod liśćmi potężnych, wieloletnich roślin odpoczywały ślimaki, ćmy, karaluchy i rzekotki. Tymczasem motyle skakały z kwiatka na kwiatek, wesoło śmiejąc się, fikając koziołki i obracając się dookoła własnej osi. Puszkowy ludzik, wraz z zabawnymi owocami oraz wszystkimi pozostałymi wesołymi produktami spożywczymi, uniósł się w powietrzu i przefrunął przed otwarte drzwi frontowe restauracji, a wtedy wleciał przez uchylone okna, sprawiając tym wielką oraz radosną niespodziankę wszystkim zgromadzonym, którzy na widok jedzenia fruwającego w kółko pod sufitem, najpierw uśmiechnęli się, a potem wybuchnęli i dali owacje oraz gratulacje niezwykłego, zabawnego, zaskakującego, oryginalnego oraz przebojowego występu. Bardzo nietypowi artyści, tacy jak cheeseburger, paczka frytek, ketchup, kawałek pizzy, czy butelka napoju, wskoczyli na scenę, stworzoną do dawania kiczowatych i przepełnionych popkulturą występów. Wykonali przebojowy oraz zabawny pokaz kabaretowy. Widzowie ze śmiechu płakali i tarzali się po podłodze.

 

Następnie, puszkowy ludzik i produkty spożywcze zeskoczyły ze sceny, poszły na zaplecze oraz wyfrunęły przez tylne drzwi, po czym poleciały do zabytkowego centrum miasta, gdzie tańczyły, grały na instrumentach oraz śpiewały, wspaniale bawiąc się na modnym, popularnym i legendarnym deptaku. Potem odwiedziły pobliski duży park z fontanną i wesołe miasteczko z kołem widokowym, a później poszły na plażę. Zwiedziły pomost, gdzie odpoczęły, podziwiając fruwające pelikany, roześmiane mewy i stado tańczących flamingów. Potem zaszły na przystań, gdzie czekał na nie luksusowy prom. Weszły na statek, a następnie odpłynęły nim na zagadkowe i zaskakujące morza, aby podbijać kolejne krainy wielkiego, tajemniczego, pięknego, wspaniałego, oryginalnego i przebojowego świata, w którym się znajdowały. Świata snów oraz marzeń, gdzie dzieje się mnóstwo niezwykłych zjawisk i zdarzeń, takich jak ekscytujące podróże oraz zapierające dech przygody.

 

Koniec.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Dekaos Dondi 29.05.2021
    Piotrek P.1988↔"Puszkowy ludzik'' jest świetny. I to co wokół niego się dzieje i w czym uczestniczy, jeszcze bardziej.
    Chciałbym to zobaczyć. Ale sobie wyobraziłem, na ile moglem jeno i aż apetytu dostałem, na to i owo:))
    Szkoda, że nie jest nam dane, zobaczyć światy, które kreujesz:))↔Pozdrawiam:))↔%
  • Piotrek P. 1988 29.05.2021
    Dziękuję za przebojowy oraz inspirujący komentarz i ocenę, pozdrawiam :-)
  • Trzy Cztery 30.05.2021
    "Zwiedziły pomost, gdzie odpoczęły, podziwiając (...) stado tańczących flamingów".

    Taki obraz na szklanej ścianie restauracji:

    "Banan, ananas, pomarańcza, mango, kukurydza, brzoskwinia, ciastko w kształcie rozgwiazdy, cukierek, pączek, muffinka, paczka chipsów, hot-dog, hamburger, cheeseburger, kawałek pizzy, paczka frytek, paczka popcornu, fasola w puszce, zupa pomidorowa w puszce, ketchup, majonez, napój w puszce, napój w szklanej butelce, napój w kubku ze słomką, lód rożek i lód na patyku" - siedzą na pomoście i patrzą na tańczące flamingi.

    To by dopiero było coś.

    Tymczasem niedawno jeszcze na osiedlu (blisko mnie) był bar serwujący kebaby. Na szybie miał wielki, czerwony napis: KLEOPATRA. Nie było klientów. Bar padł.
  • Piotrek P. 1988 31.05.2021
    Dziękuję za komentarz. Dzisiaj byłem w barze serwującym kebaby. Pozdrawiam :-)
  • LBnDrabble 01.06.2021
    PRZEDŁUŻAMY!!!
    Zapraszamy do wzięcia udziału w Bitwie na Drabble.
    Tematy to:
    1) Marzenia ściętej głowy.
    2) Pareidolia
    Można pisać na dwa lub na jeden. Zaznaczamy, że tylko jedno drabble wrzucamy do puli.
    Piszemy do 07.06.2021 /północ/
    Liczymy na Ciebie!!!
    Wszystko znajdziesz tutaj: https://www.opowi.pl/konkursy/
    A zasady konkursu tutaj: https://www.opowi.pl/profil/lbndrabble/
    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania