...

...

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Tjeri ponad rok temu
    "Przed tasowaniem" — jakby przed nowym rozdaniem. Bo tekst pokazuje bohaterów schyłkowych, takich "na chwilę przed". Smutny to obrazek. Przejmujący.
    Podoba mi się, że Autorka, podchodząc uczciwie, zrywa z niejako obowiązującym schematem, w którym to słodki, nieco zagubiony starszy człowiek jest ofiarą rodziny. Tekst zagląda głębiej. Czasem to rodzina jest zakładnikiem. A może jeszcze inaczej? Obie strony są ofiarami starości. Tak, zdecydowanie starość Bogu nie wyszła. Skażony jest nią cały blok, który zestarzał się wraz z mieszkańcami. Może jego ściany pragną tego samego co narratorka? "Zawstydzona, czuję się jak wampir, który czerpie energię z tych dziecięcych pisków i śmiechów", może ściany, w które wsiąka śmiech dzieci, odgłosy zabawy czy nawet kłótni, wypromieniowują później pozytywną energię? Człowiek jest istotą stadną i widać jak bardzo w stadzie potrzebna jest równowaga...

    Dobry tekst, dający do myślenia.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Mam problem z wyłapaniem głównej idei. Pozdrawiam bez oceny
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Bez idei, bez celu, bez życia (prawdziwego). Smutne i takie ma być
    Pozdr
    5
  • Nuria ponad rok temu
    Tjeri - tak, czasem to rodzina jest zakładnikiem starego człowieka, który , bywa, że konfabuluje, przeinacza rzeczywistość, a swój życiowy cel widzi w fanfarach, sześciu księży i koniecznie karawan zaprzężony w kare konie.
    Czy to mamy po sobie zostawić? Raczej trzeba żyć tak aby o nas pamiętali, aby dobrze wspominali...
    Dziękuję bardzo za tak szeroki, rzeczowy komentarz.

    Marek Adam Grabowski - jeśli nie odnalazłeś głównej idei, to trudno :(

    Józef Kemlik - ano smutne. Teraz blokowisko trochę odżyło, wprowadzają się sukcesywnie młodzi ludzie i jakoś tak raźniej:)

    Wszystkim moim czytelnikom, także tym którzy zostawiają nie czytając, jedną gwiazdkę, życzę przeszczęśliwych dni w nadchodzącym roku :)
  • o nim pseud ponad rok temu
    5*
  • Nuria ponad rok temu
    o nim pseud - pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania