...

.

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (39)

  • Yaro 26.07.2021
    Super. Rozciągnięty obraz rozpaczy:)
    Pozdro:)
  • dygresja 27.07.2021
    Dzięki i odpozdrawiam :)
  • pansowa 26.07.2021
    Bajka,
    Turpistyczny obraz odchodzącego i rozpadającego się świata,
    Czytając mam wrażenie jakbym oglądał starą fotografię w kolorze sepii.
    Świetne frazy.
    Mam wątpliwość do tych mamek.
    Mamki nie rodzą.
    Mamki są opiekunkami, albo karmicielkami.
  • dygresja 27.07.2021
    Doprecyzowałam o co mi chodziło z mamkami, ale może nadal za mało wyraziście. Może jeszcze przy tym podłubię :)
  • Dekaos Dondi 27.07.2021
    Dygresja↔Jam na Tak! Bardzo wizyjny w temacie swym.
    ''kartę zegarową (niektórym czasem odbija)'' !!
    Pozdrawiam:)↔%
  • dygresja 27.07.2021
    Cieszę się, że wywołał obrazy :) Pozdrawiam z uśmiechem :)
  • D.E.M.O.N 27.07.2021
    dobre. takie twarde. ale dobre 5/5.
  • dygresja 27.07.2021
    To dobrze, że tak się "objawiło"...:)
  • Nuria 27.07.2021
    Nasz wspaniały świat nie zawsze jawi się wspaniałym.
    Ale wiersz TAK...5!!!
  • dygresja 27.07.2021
    Nie jest. Ale może świadomość tego bardziej nas uwrażliwi- nie tylko na piękno...
  • SadButTrue 27.07.2021
    Są dni gdy taka karta to zbawienie:) Najwazniejsze to nie udawać, że jest inaczej niż jest..Pozdrawiam
  • dygresja 27.07.2021
    :) Takie udawanie, to oszukiwanie samego siebie. Po co mnożyć wszechobecny fałsz...? :)
  • Grain 27.07.2021
    sztampa
  • dygresja 27.07.2021
    To zupełnie odwrotnie, niż Twój komentarz- merytorycznie nietuzinkowy, bo jakże by inaczej ;)
  • Grain 28.07.2021
    dygresja - tłumaczę dlaczego napisałem sztampa

    miasto ma zaropiałe oczy - bez zbędnego dopowiedzenia
    i cuchnie - uryna jest właśnie wg mnie sztampowa, aż się prosi o inny zamiennik
    wychudłe - wolę koty od dachowców - bo znów dopowiedzenie
    era mleczarzy - no, nie podoba mi się - wolałbym - nie dzwonią butelki mleka - bo to i pora wstawania
    wypasione krowy doją do kartonów
    mamki chętne /chętne z folkloru Grzesiuka/ rodzą wyższe zasiłki

    ostatnie cegły po castingu skończą w filmie

    w całodobowym można kupić na start
  • dygresja 28.07.2021
    Grain
    Dzięki. Doceniam, że zechciałeś doprecyzować :)
    W zasadzie zgadzam się z Twoimi sugestiami, ale...gdybym pisała w podobny sposób, to byłoby nieuczciwe- wobec siebie samej i odbiorców.
    Mogę i chcę pracować na tekstami, również kierując się wskazówkami czytelników, ale nie kosztem emocji, które towarzyszą mi przy pisaniu i mają największy wpływ na klimat. Radykalne zmiany mogłyby go zmienić, a przez to uczynić wiersze nieszczerymi. Wolę ułomność, od fałszu :)
  • pansowa 28.07.2021
    dygresja Nie ma nic bardziej głupiego, niż pisać i publikować jakąś własną chałturę na podstawie czyjegoś wiersza.
    W czym ta chałtura jest lepsza? Nie wiadomo.
    Szczyt megalomana i narcyza.
  • dygresja 28.07.2021
    pansowa
    Lepsza, czy gorsza- ja bym nie rozpatrywała tego w tych kategoriach. Dla mnie to jest po prostu nowy, obcy "twór", który już nie ma żadnego związku z pierwowzorem :) Inne pióro, inny styl, inny człowiek...
  • Grain 28.07.2021
    Dygresja, tylko napisałem w skrócie, dlaczego użyłem określenia sztampa. Żeby nie było, że się mogłem czepiać bez powodu. Przedstawiłem swoją argumentację i zgadzam się z twoją. Sam dostrzegam własne ułomności i często zostawiam je jak sygnaturkę.
  • Grain 28.07.2021
    Ikar mentalna wszo, dyskusja między mną a Dygresją nie dotyczy i nie powinna dotyczyć ciebie.
  • pansowa 28.07.2021
    Grain Nie przerywaj sobie pracy ze słownikiem
  • pansowa 28.07.2021
    dygresja O to mi chodzi.
    To po co walić takie kocopoły?
    Myśli, że napisze lepiej? :)))
  • dygresja 28.07.2021
    Grain
    Nie odebrałam tego jako czepiania. Jestem bardzo krytyczna wobec siebie, a jednocześnie mocno zdystansowana i zaimpregnowana na ewentualne złośliwości. Jednak dobrze jest podeprzeć krytykę słowem uzasadnienia, by dać szansę autorowi na obiektywizm w ocenie swojego tekstu.
    I za to podziękowałam :)
  • Grain 28.07.2021
    pansowa nie żal ci swoich znajomych, zauważam, że niektórzy wstydzą się dyskusji z tobą, unikają jej, wreszcie się poznali
  • dygresja 28.07.2021
    Grain
    Pansowa
    Wybaczcie, ale ja na sekundanta się nie nadaję- nie umiem utrzymać należytej powagi ;)
  • pansowa 28.07.2021
    Grain Ciebie ni trochę żal. Ale tylko trochę.
    I skup się na nauce. Nie rozpraszaj się,
  • pansowa 28.07.2021
    dygresja Mnie też postać bawi :)
    Najmądrzejszy w całej wsi. Jak wszyscy pójdą do kościoła.
  • Wertyt 27.07.2021
    Sugestywny, trafny opis. Przemówiło do mnie, poza tym zapachem, często mijam przedświt i nie zauważyłem, żeby szczególnie cuchnął :). Ale nie jestem poetą i na pewne szczegóły nie zwracam uwagi :). Czyli 5.
  • dygresja 27.07.2021
    Wszystko zależy od tego, jakie rejony miasta przemierza się przed świtem :)
    Dziękuję i pozdrawiam :)
  • befana_di_campi 28.07.2021
    Przerysowany. Mamki natomiast? Przecież muszą wpierw urodzić swoje dziecko, które pójdzie np.do przytułku, by następnie -,odpłatnie - karmić cudze.
  • dygresja 28.07.2021
    befana_di_campi
    Polecam spacer, tak tuż przed świtem, nie tylko w okolicach ul.Stalowej w Warszawie :) Wtedy możemy pogadać o "rysowaniu" :)
    O mamkach już się wypowiadałam pod innymi komentarzami. Być może jeszcze coś zmienię, skoro ta fraza budzi tyle kontrowersji.
    Szczerze dziękuję za czytanie i czas poświęcony na komentarz :)
  • befana_di_campi 28.07.2021
    dygresja Miasto cuchnie? Z tym się zgadzam ;) Turystyczne, jak Kraków. Po najeździe hordy Angoli... I nie tylko sikami, ale przede wszystkim rzygowinami :]
  • dygresja 28.07.2021
    befana_di_campi
    Woń rzygowin nie ma obywatelstwa ;) A Twoja dygresja (nawet jak dla mnie) odjechała za daleko od meritum :)
  • Trzy Cztery 27.07.2021
    Ponuro tutaj. Mój znajomy był kilka dni temu na warszawskiej Pradze. Jeden z zapamiętanych obrazów, to włosy na chodniku przed salonem fryzjerskim. Zdziwiłam się, że mężczyzna zwraca uwagę na takie detale. Ale - czy to rzeczywiście mało widoczny detal? Czy każdy fryzjer wymiata obcięte włosy za drzwi, na chodnik, i je tam zostawia? Rzadki widok... Lecz nie aż taki ponury, jak te w Twoim wierszu. Raczej - zabawny. Taka dawna "swojskość", trochę zaniedbana.

    Co do mamek, zgadzam się z pansową - nie pasują do tego obrazu. Mamki to kobiety wynajmowane do karmienia dzieci piersią. Nawet nie muszą się opiekować karmionymi, cudzymi dziećmi (chociaż pewnie bywają i mamki-opiekunki).
    Nie rozumiem tego "rodzenia kolejnych dzieci dla zasiłku", przez mamki. Dlaczego akurat wsadziłaś tu mamki?
  • dygresja 27.07.2021
    Nie ukrywam, że właśnie warszawska Praga była inspiracją do tego wiersza. To miejsce ma specyficzny klimat, a ten opisany w wierszu jest (nadal) jego częścią, choć dzielnica aspiruje do miana enklawy artystycznej.

    Zmieniłam w wierszu zapis o mamkach- może teraz jest bardziej czytelny. Chodziło mi o to, że nawet mamki, które dotąd były karmicielkami, teraz bardziej skupiają się na rodzeniu dzieci. Jeśli nadal skrzypi, to jeszcze nad tym popracuję.
  • Tjeri 27.07.2021
    To ja nieśmiało stanę w obronie mamek. Zaznaczę jednak, że czytałam wiersz wcześniej i wtedy lepiej brzmiała mi fraza. Mogę sobie wyobrazić sytuację, w której można nazwać matkę mamką. Gdy pierwszy raz przeczytałam utwór, wyobraziłam sobie taką matkę, która "tylko karmi". Brzmi głupio, ale znam takie. Zero rozmowy, zabawy, poświęcania czasu. Pewnie Autorka miała na myśli co innego, ale mój odbiór był właśnie taki.
    A wiersz sugestywny, podobuje się.
  • Trzy Cztery 27.07.2021
    O, to trafiłam z tą Pragą.
  • dygresja 27.07.2021
    Tjeri
    I teraz to już sama nie wiem :)) Pisałam ten wiersz już jakiś czas temu, jak zwykle intuicyjnie i emocjonalnie, a mamka właśnie tak mi się "objawiła". Sugestie czytelników zasiały wątpliwości, a teraz mam ich jeszcze więcej :)
  • dygresja 27.07.2021
    Trzy Cztery
    Tak :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania