Przepis na pyszności

SKŁADNIKI

Podpłomyk:

3 łyżki mąki gryczanej

łyżka oleju kokosowego (można zastąpić rzepakowym)

trochę ciepłej wody

Cała reszta:

9 pierogów (nadzienie wedle uznania)

Pół litra mleka

100ml słodkiej śmietanki

2 jabłka

Kilka słoiczków z dodatkami (wedle uznania)

Marynata drobiowa

Żelatyna

Kucharz/kuchcik/kucharzyca/kuchcica/ktokolwiek/cokolwiek

 

A oto przepis na pyszności:

Pierogi przepłukać w misce z mlekiem, pokroić w długie paski, a następnie zblanszować. Mleko odstawić na później. Marynatę drobiową wstrząsnąć i położyć na słońcu. Odkręcić kilka słoiczków z dodatkami, powąchać zawartość każdego z nich, a następnie określić, na którą mamy dziś najmniejszą ochotę i umieścić ją w dużej misce, do której niezwłocznie dodać pierogi i dokładnie wymieszać dłońmi. Jabłka umyć, przekroić na pół, wyciąć środki i położyć na talerzu skórką do góry. Połączyć mleko ze śmietanką i marynatą, dodać żelatynę i zagotować na kilka minut. W międzyczasie przygotować podpłomyk, czyli połączyć mąkę z wodą i olejem, wyrobić, rozwałkować nie tak cienko i smażyć pod przykryciem z obu stron na dobrze rozgrzanej suchej patelni aż się zarumieni. Po przestygnięciu galarety z mleka niedbale rozrzucić ją na jabłkach. Położyć podpłomyk i przykryć go dokładnie warstwą pierogów z dodatkami. Pieprzyć. Smacznego!

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • JamCi 29.05.2020
    Ale fajne! Ironia na moje gary. Wrzuć w wątek "z miłości do garów" ja Cię proszę. Będzie mi niezwykle miło :-)
    Ten kucharek to fuj o bla o nieeee....
  • GrzybySąSpoko 30.05.2020
    Okey :)
  • JamCi 30.05.2020
    GrzybySąSpoko dziękuję :-)
  • Pan Buczybór 30.05.2020
    Mniej absurdalne niż inne twoje teksty, ale, no... Bałbym się chyba przygotować takie "pyszności" :)
  • JamCi 25.08.2020
    zaglądnij na maila, ja Cię proszę :-)
  • GrzybySąSpoko 27.08.2020
    Wybacz opóźnienie. Odpowiedź już przesłana :)
  • JamCi 29.08.2020
    GrzybySąSpoko :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania