Przesyłka

Opowiadanie z cyklu Niepowtarzalny Styl z Opowi.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

 

Dzień zapowiadał się frasobliwie, od rana siąpił deszcz, mnie rozkładało grypsko, a i dzieciaki były jakieś niemrawe. Patrzeć, który pierwszy dostanie gorączki. Z naszej czwórki tylko Agnieszka jakoś się trzymała, jakby dostała w darze ponadludzkie siły.

 

Dopijając gorącą herbatę z malinami spojrzałem przez okno i ciężko westchnąłem na myśl, że musimy opuścić ciepłe rodzinne gniazdko, by udać się na pogrzeb mojego ojca.

 

Staruszek miał już swoje lata, ale był w bardzo dobrej kondycji psycho-fizycznej. Do zeszłego lata, kiedy zdarzył się ten nieszczęśliwy wypadek, po którym nie był już tym samym człowiekiem. Rozbiegane oczy, zciszony głos, stany lękowe, zupełnie go nie poznawałem obawiając się, że jego zachowanie może mieć głębsze podłoże kładąc się cieniem na kolejne pokolenia.

 

– Marek? Jesteśmy gotowi. – Agnieszka podała mi marynarkę.

 

W kościele zjawiło się kilka osób, a żadnej z nich nie znałem nawet z widzenia. Mimo swojego wieku stali wyprostowani z białymi różami w dłoniach. Czułem na sobie ich spojrzenia i przyznam, że było mi nieswojo. Po mszy przeszliśmy na pobliski cmentarz, ale żadnej z tych osób już nie było. Ojciec był ekscentrykiem, ale ci ludzie byli, co najmniej osobliwi.

 

Patrzyłem na końcową pracę grabarzy sięgając pamięcią do rzadkich chwil z ojcem, kiedy podszedł do nas mężczyzna i cichym głosem powiedział:

 

– Nazywam się Robert Wanz i jestem adwokatem pana ojca. Hm, byłem. Mam dla pana przesyłkę od niego. Od dzisiaj z jego polecenia zostałem pańskim adwokatem. W środku jest moja wizytówka.

 

Mężczyzna wręczył mi pakunek i odszedł szybkim krokiem. Skonsternowani poszliśmy do samochodu, włączyłem ogrzewanie, Agnieszka nakryła chłopców kocami, wyjęła termos z herbatą i upieczone poprzedniego dnia drożdżówki. Po degustacji poczuliśmy się znacznie lepiej, chłopcy po kilkunastu minutach zasnęli, a ja siedziałem na fotelu z paczką i nie wiedziałem, co dalej robić. Poczułem na ramieniu dłoń żony dodającej mi otuchy, więc delikatnie rozpakowałem paczkę. W środku była czarna, głęboka, prostokątna szkatułka ze srebrną głową śmierci. Obejrzałem pudełeczko ze wszystkich stron szukając mechanizmu otwarcia, ale nie znalazłem. Zrezygnowany chciałem odłożyć pudełeczko i zająć się nim w domu, gdy niechcący nacisnąłem wypukłość na aplikacji czaszki. Usłyszeliśmy dźwięk mechanizmu i szkatułka lekko rozwarła nie pokazując całej zawartości. Odchyliłem wieczko i krzyknąłem. Spojrzałem na żonę, ona na chłopców. Byliśmy przerażeni tym, co ukazało się naszym oczom. Wcisnąłem pedał gazu z impetem ruszając z miejca.

 

Nie było chwili do stracenia musieliśmy spakować najpotrzebniejsze rzeczy i wyjechać. Natychmiast. Niezwłocznie.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • 00.00 10.06.2021
    Gdzie jest c.d.n?
  • kigja 10.06.2021
    W głowie Czytelnika ?
  • JamCi 10.06.2021
    Szczyt sadyzmu: podsycić ciekawość głupiego. Trafiłaś bez pudła. :-)
    Chcę jeszcze.
  • D.E.M.O.N 10.06.2021
    nie rozumiem, o co chodzi, że wklejasz?
  • kigja 10.06.2021
    Ale o co chodzi?
  • Wertyt 10.06.2021
    Dobre. Już wiem co tam jest, ale strach o tym mówić. Też się spakowałem... (w 5 tobołków :)
  • kigja 10.06.2021
    Wertyt,

    Lubię Twoje poczucie humoru :)

    Dziękuję za czytanko.
    Pozdrawiam!
  • D.E.M.O.N 10.06.2021
    kigja ok, to ja też pakuje. Dajcie znać ile dziś bierzecie. ja po 25kg.
  • kigja 11.06.2021
    D.E.M.O.N,

    Panie władzo z DEA, nie znam określenia "25kg", a jedynie z czym mi się kojarzy to warchlaczek z jabłuszkiem w ryjku...
  • Szpilka 10.06.2021
    No ale co tam było? Ciekawe i wciągające, ale dodaj koniecznie zakończenie ?
  • kigja 11.06.2021
    Może kiedyś dodam.
    Dziękuję.
  • Trzy Cztery 10.06.2021
    Pamiętam, jak się wkurzyłam, gdy czytałam po raz pierwszy. Teraz znowu! Pewnie, że można sobie powyobrażać, ale miałam poczucie jakiejś straty, po lekturze. Straty czegoś, czego nie było. O, aż tak dziwnie, haha:) I na złość dla Ciebie nie wyobraziłam sobie niczego za pierwszym razem. A teraz sobie wyobraziłam.
  • kigja 11.06.2021
    Hahahaha Hahahaha Hahahaha Hahahaha

    Trzy Cztery, a wiesz, że
    na Liternecie pisałaś komentarze z inną energią.
    Niby M.S. a jednak tylko w trzy czwartej tożsame.

    Może kiedyś napiszę cd, ale trochę mam obawy, że nie dla niektórych może być rozczarowaniem.
  • Trzy Cztery 11.06.2021
    kigja, 0, 75 to dużo. Reszta mnie słucha teraz muzyki i nawet nie musi nikomu mówić, jakiej. Z czasem tak bywa z niektórymi ludźmi. Tak jest ze mną.

    A jaki był charakter moich komentarzy? Co zapamiętałaś? Zapamiętałaś jakiś konkretny? To ciekawe.

    Ja zapamiętałam np. jak kiedyś skomentowałaś mój wiersz o futrze białego niedźwiedzia, w którym każdy "włos" to była rurka, na której grał wiatr i niedźwiedź zamienił się we fletnię.
    Napisałaś wtedy coś o Greenpeace.
  • kigja 11.06.2021
    Trzy Cztery,

    Nie pamiętam każdego, napisanego przez siebie, komentarza. Ale nie dziwi mnie wstawka o Greenpeace xd

    Pozdrawiam uprzejmie i do przeczytana...
    ?
  • Trzy Cztery 11.06.2021
    kigja, ja też nie pamiętam każdego, ale ten był wyjątkowy. Bo mnie za niego przepraszałaś! Hahaha!

    I też - w sposób wyjątkowy: za pośrednictwem innej osoby:)))

    Ta osoba, B.K., o pięknym awatarze (kobieta w białej sukience podąża za spacerującym krukiem), napisała do mnie prywatny list:

    "Małgorzato, Gniduś poprosiła, żeby Ciebie przeprosić w jej imieniu za ten Greenpeace..."

    Oczywiście - nie gniewałam się za ten komentarz, lubiłam Twoją postać i wszystkie awatary, ale - dlatego zapamiętałam ten komentarz:

    Z powodu przeprosin.
    Dziwnych przeprosin.
    Za pośrednictwem.

    :/

    :)

    Więcej nie wspominam:)))

    ?
  • kigja 11.06.2021
    Małgorzato, może odstaw już te trzy czwarte hahaha

    Niesamowite, że wspominasz B.K. xd, to może wspomnij jeszcze CL hahahaha hahahaha hahahaha

    Nie pamiętam, żebym ciebie przepraszała, a już na pewno nie przez komucha B.K. hahahaha

    Dla mnie Liternet był niesamowitym przeżyciem.
    I nic ani nikt tego wrażenia nie zepsuje.

    Choćby się posrał.

    ???
  • kigja 11.06.2021
    Małgorzato = To mało grzało gorzało?
    xd
  • Trzy Cztery 11.06.2021
    Coco Luxy? Momentami się lubiłyśmy. Tzn. ja lubiłam ją cały czas.
  • kigja 11.06.2021
    A ja napisałam opko inspirowana Coco na maroko.

    Przebij mnie.
    hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha

    Dobra, już nie pisz, bo stoję przy garach i nie mam czasu.
  • Bożena Joanna 11.06.2021
    Jak u Hitchcoka, trzymasz w napięciu... CD oczekiwane.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • kigja 12.06.2021
    Bożeno Joanno,

    Dziękuję za porównanie klimatu opka do obrazów Mistrza.
    Łatwiej pisze się z anonima.

    Dziękuję za czytanko.
    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 12.06.2021
    Kigja↔Po pierwsze: napisane tak, że się czyta:)
    Po drugim pierwszym po pierwszym, zakończenie jest: super, bo można zupełnie popuścić wodze fantazji:)
    Np choćby tak:↔Na dnie szkatułki, cztery otwarte maciupkie trumienki, a w nich jeszcze mniejsze trupki:
    tego co otworzył , jego żony i dzieci,
    A na maleńkim katafalku, tańczący ze śmiercią↔szkielecik tancerki w sukience z prochu:))
    Pozdrawiam:)↔%
  • kigja 13.06.2021
    Dekaos Dondi,

    O matko, jaka straszna wizja, która zobrazowała mi się w głowie!
    Brrrrr...
    Ratunku, nie chcę tego oglądać!!!

    I właśnie o tym niedawno pisałam, że nie mam fantazji Dekosia :)))

    Dziękuję za czytanko.
    Pozdrawiam!
  • Grain 12.06.2021
    Przeczytałem tylko parę zdań końcówki i jako miłośnik bałabuchów nie mogę się nadziwić, jak tych drożdżówek nie można było zdegustować dzień wcześniej, po upieczeniu. To karygodne.
  • kigja 13.06.2021
    Grain,

    Te bałabuchy (dziękuję za nowe słówko) zostały upieczone z myślą o podróży, więc nie mogły zostać na świeżo zjedzone.

    Dziękuję za czytanko.
    Pozdrawiam!
  • Grain 13.06.2021
    kigja ja bym nie czekał. To jak noc przedślubna. Bo poślubną miałem tylko jedną, bez podmiany oblubienicy, a przedślubne w innej, mniej konfliktowej liczbie.
    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania