Przypomnienie fabuły - materiał informacyjny.

Witajcie! Jak zapewne część z Was zauważyła nie było mnie przez bardzo długi czas. Nie licząc jednego opowiadania można by rzec, że niebyło mnie przez pół roku za co chciałbym przeprosić. Dopadły mnie różne sprawy ale mam szczerą nadzieję że już na stałe wrócę na Opowi. Postaram się też nadrobić zaległe opowiadania innych twórców.

W tym wpisie chciałbym przypomnieć fabułę dwóch, prowadzonych obecnie opowiadań, gdyż wiem że tak długa nieobecność i mała częstotliwość wrzucanych opowiadań mogły znacząco wpłynąć na to ile kto pamięta z fabuły. Zaczynamy!

 

Nowy wróg

1. Podczas misji na Qish (akcja "Stary przyjaciel") Republika wyrusza na wojnę z Króelstwem Terian. Wrogowi udało się pojmać wysłanych na bitwę żołnierzy w tym trójkę rycerzy Jedi. W ramach zemsty dowódca Terian - Adam Terram - zaplanował publiczną egzekucję jeńców w układzie He'V. Egzekucja ta ma być zemstą za śmierć brata Adama - Fetha.

 

2. Po przybyciu wojsk Republiki do ukłądu He'V zaczyna się walka o uratowanie jeńców. Wystrzelona w stronę gwiazdy kapsuła więzi w sobie rycerzy Jedi, pędząc ku zagładzie. Dzięki udanym manewrom ze strony epubliki kapsułę udaje się przechwycić. Jak jednak Przekonuje się Asaro, Adam Terram miał również zaplanowaną małą niespodziankę. Kiedy kapsuła znajduje się na pokładzie statku zostaje zdalnie zdetonowana uśmiercając całą załogę a co za tym idzie również i więzionych Jedi. Po bitwie flota Republiki udaje się do układu Marae w celu dokonania napraw i w oczekiwaniu na kolejne rozkazy.

 

3. W układzie Marae Asaro i Treeke korzystają z chwili spokoju aby przetworzyć wydarzenia z ostatniej bitwy. Podczas rozmowy Asaro stara się uspokoić ucznia choć sama czuje się psychicznie wykończona przez ich wroga.

 

4. Terianie ponownie atakują, uderzając w system Reker. Pomimo sugestii admirała Tarkina o pozostawieniu układu ze względu na znaczne osłabienie floty, Asaro nalega aby wojska ruszyły z pomocą. Podczas bitwy Asaro po raz pierwszy ma styczność z wojownikami Terian i z technologią jakiej używają. Na pokładzie jednego z krążowników Republiki odbywa walkę z kastelanem Cervorem - jednym z najlepszych wojowników królestwa Terian. Niestety również i ta bitwa zostaje przegrana. Republice nie udaje się ewakuować wszystkich wojsk a Asaro może jedynie patrzeć jak uciekająca flota pozostawia tych, którzy potrzebują pomocy na pastwę losu.

 

5. Pomimo przegranej Treeke chwali się swoimi osiągnięciami podczas bitwy członkom oddziału Skorolle: kapitanowi Pike'owi, Lightningowi, Liftedowi, Shadowoi i Pi'owi. Jego umiejętności pilotażu pozwoliły mu znacząco wpłynąć na przebieg walki. Flota Republiki ponownie wycofała się do ukłądu Marae gdzie czeka na dalsze polecenia oraz dokonuje niezbędnych napraw. Asaro obwinia siebie o nieudany przebieg bitwy i cały czas żałuje pozostawienia części wojsk bez pomocy. Czuje przemawiającą w jej stronę ciemną stronę Mocy.

 

6. Po 4 dniach spędzonych na planecie w końcu przychodzi moment na kontratak. Asaro uświadamia sobie jednak, że przez ten cały czas zapomniała o swoim uczniu i o tym że najpewniej przechodził on takie same problemy jak ona. Żałuje że nie mają już czasu na rozmowę i że muszą wyruszać na kolejną bitwę. Podczas lotu do układu Vatok Asaro postanawia porozmawiać z Treeke. Znajduje go w hangarze jednak uczeń nie jest skłonny do rozmowy. Nie wiedząc jak poradzić sobie z ogarniającymi go emocjami, uczeń postanowił pogrążyć się w gniewie. Asaro ma jedynie nadzieję że nie jest za późno.

 

7. Na początku bitwy admirał Adam Terram prosi o kontakt z Padawanem Treeke Fadarem. Pokazuje mu nagranie kobiety, która straciła męża podczas ostatniej walki - męża którego zabił Treeke. Zaatakowany w ten sposób młokos nie daje sobie rady z wyrzutami emocjonalnymi i w rezultacie nie zasiada za sterami swojego myśliwca. Wrogie wojska nazywają go Srebrną Śmiercią. Podczas walki Terianie używają swojej nowej broni, zmuszając gubernatora niegdyś przyjaznego Terianom układu, to natychmiastowej kapitulacji. Kolejna przegrana Republiki.

 

8. Flota Republiki, mocno uszkodzona po ostatniej bitwie udaje się do układu Poporo w celu dokonania napraw. Treeke przeżywa załamanie emocjonalne i rzuca się z mieczem świetlnym na własny statek - ten przez który nazwano go Srebrną Śmiercią. Asaro powstrzymuje go i stara się porozmawiać z uczniem jednak i tym razem niewiele udaje jej się wskórać. Sama ma problemy z zapanowaniem nad emocjami i jedynie może się domyślać w jak okropnym stanie jest jej Padawan.

 

9. Republika rusza na kolejną batalię - układ Yaltin. Pogrążona chęcią wygranej Asaro odrzuca idee zakonu Jedi i pogrąża się w wirze walki, dając się prowadzić emocjom. Na powierzchni księżyca odbywa walkę z wyposażonym w mecha wojownikiem Terian, ostatecznie odnosząc sukces. Wygrana przechyla się na korzyść Republiki. Kiedy teriańskie wojska widzą że są w sytuacji bez wyjścia, rzucają się na wroga woląc zginąć za ojczyznę niż być schwytanym. To poświęcenie jest szokiem dla Asaro. Po zakończonej bitwie Asaro udaje się w poszukiwaniu ukrytych na planecie, pozostałych przy życiu wojsk wroga. Również i teraz, kiedy wróg zostaje odkryty woli umrzeć za królestwo niż dać się schwytać. Pomimo wygranej bitwy Asaro wcale nie czuje się jakby wygrała. Podczas walki w kosmosie poważnie ranny zostaje jeden z jej dawnych znajomych - kapitan Talis Tancerville, z którym pracowała podczas kampanii na Qish.

 

Misja zakończona sukcesem

Akcja dzieje się przed wydarzeniami opowiadania "Asaro Erhetia" w czasach gdy Treeke był jeszcze uczniem innego mistrza Jedi - Tesharka Singa.

1. Oddział specjalny klonów o nazwie Igufar, dowodzony przez mistrza Jedi Tesharka Singa oraz jego Padawana Treeke Fadara udaje się z misją na planetę Geshelekk. Wraz z kapitanem Axelem, Doublem, Liftedem, Shadem i Pi'em próbują ocalić stację wydobywczą. Niestety walka okazuje się przegrana a admirał Movius Clevic podejmuje decyzję o zrzuceniu stacji wydobywczej w otchłań gazowego giganta.

 

2. Po powrocie oddział Igufar zostaje wysłany na kolejną misję. Tym razem tajną. Mają oni odzyskać matrycę szyfrującą z statku dowodzonego przez samego generała Grievousa. Podczas bitwy w układzie Zolo oddział Igufar dostaje się na statek wroga.

 

3. Oddział Igufar dostaje się do serwerowni i zaczyna pobieranie matrycy jednak niespodziewana zmiana planów przekierowuje statek wroga do nowego układu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania