x

chuj kurwa wiersza nie ma

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • puszczyk 23.05.2018
    A mówiłem, że tu o walkach, powstaniach, kulach (medycznych?) i bagnetach.
    Jest na forum jakiś temat?
    Ja jestem historykiem i to raczej Sienkiewiczowskim, niż w duchu Gombrowicza, ale nie rozbawiaj mnie autorze, takim przekazem ułomnym i infantylnym, bo zostanę kosmopolitycznym fundamentalistą islamskim.
    Dumny jestem z historii narodu i zażenowany jakością tak koszmarnej poezji.
    - Kula w łeb! - jak świetnie napisał Broniewski.
  • D4wid 24.05.2018
    Kto powiedział, że to o naszym narodzie?
  • Enchanteuse 24.05.2018
    D4wid więc o czyim?
    No bo chyba jakiś zamysł z tyłu głowy miałeś. Chodzi o to, że gdybyś nie wymienił konkretnych miast, to by można na siłę podciągnąć do każdego narodu, co się bił. Ale wymieniłeś.
  • D4wid 24.05.2018
    Enchanteuse Miasta wymieniłem nie dlatego by się odnieść do narodów, ale chodziło mi o to, że młodzi ludzie, którzy poszli na wojnę, nie widzieli jeszcze świata. Chodzi mi ogólnie o młodych ludzi, którzy umierają bezsensownie na wojnie. Żaden konkretnie konfliokt, żaden naród. Ogólnie.
  • Enchanteuse 24.05.2018
    D4wid no dobra. Niech będzie. Tyle że nadal pozostaje problem - styl.
    Teraz już nie patos, ale jakaś ckliwość. No, może resztki patosu jeszcze pobrzękują nieznacznie, ale nieznacznie.
    Poza tym, po co pisać "miast", jeśli mamy "zamiast"?
    Kolejna rzecz: ten wiersz niczego nie wnosi. Żadnej metafory. A na tym, niestety opiera się poezja. Co prawda, ta nowoczesna trochę od tego odchodzi, ale każdy taki wiersz musi mieć coś w zamian. Jakąś rekompensatę, jak na przykład zabawę słowem.
    Tu tego nie ma. Z tego wiersza można dowiedzieć się, że żołnierzyki były biedne, niczego nie widziały, poszły w bój i takie biedne bo im kazali. Jedni i drudzy.
    Troszkę spłyciłam, to jasne, ale na tym mniej więcej opiera się sytuacja liryczna.
    Nie pisz jak Baczyński, tylko pisz jak Dejwid.
    Możesz pisać o wojnie, ale w inny sposób. Nie wiem, na przykład groteską. Choć tutaj trzeba by się było strasznie nagimnastykować.

    Bo tak to wiersz ma infantylny przekaz. A tego przecież nie chciałeś...?
  • D4wid 24.05.2018
    Enchanteuse I to jest komentarz, którego pragnąłem! Krytyka która wytyka mi błędy. Dzięki, daje mi do myślenia. Szczególnie wspomnienie o metaforze. Pomyślę.
  • Aisak 24.05.2018
    Dejvid, i ty niby słuchasz hip hopu :/
    Albo jesteś głuchy, jak pień, albo mądry inaczej.
    :|
  • Aisak 24.05.2018
    Chyba, że to disco hop dance.
  • D4wid 24.05.2018
    A niby dlaczego?
  • puszczyk 24.05.2018
    Na innym portalu dali Ci 5 takich komentarzy i co?
    Bardzo merytorycznych i co?
    Pomogło, kiedy je czytasz i nie rozumiesz?
  • D4wid 24.05.2018
    Na jakim portalu?
  • Enchanteuse 24.05.2018
    Aha, i żebym nie była gołosłowna:
    https://m.youtube.com/watch?v=3spgKgoElaE --> tu jest groteska wojenna. W piosence. Ciężkostrawna lekko, ale jak wytrwasz choć jedną zwrotkę (tłumaczenie jest normalnie w necie) to będziesz wiedział o co chodzi.
    Daj znać jak przesłuchasz.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania