Pytania, pytania.

Komu potrzebne podatki? Skąd się wzięło to okradanie obywateli w majestacie prawa? Takie zapewne pytania niejednokrotnie pojawiały się Twojej Czytelniku głowie. Zacznę od drugiej z postawionych kwestii. Jeśli spojrzeć na naszych braci mniejszych – zwierzęta łatwo zauważyć, że i one mają różne „podatki”. Nie tylko „kolejność dziobania”, ale na przykład iskanie, czy kolejność kąpieli (japońskie makaki), stanowią podstawy ładu w otaczającym nas świecie. Tak więc prymitywny małpo-ludź na pewno już był opodatkowany, a forma tych świadczeń zmieniała się wraz ze wzrostem świadomości społecznej. Z czasem tą niesprawiedliwość ubrano w szatę rzekomej opieki (średniowiecze) przed innym ciemiężcą. W miarę rosnącej świadomości ogółu społeczeństwa, poszerzano obietnice. Powstały religie i „dobrowolne” datki, równolegle możni zapewniali mniejszym „opiekę”, choć zarówno chronieni przez religie jak i możnych, jednako marli z głodu, ograbieni przez tych, co to mają telefon do boga lub prawo w postaci siły za sobą. Tak ludzkość dopełzała do dwudziestego wieku i spróbowała ucywilizować niekończącą się grabież. Ogłoszono, że podatki służyć będą maluczkim, bo ich funkcją najważniejszą jest redystrybucja. Już wyjaśniam to straszne słowo. Płacisz podatek by do Ciebie wrócił, jako opieka Państwa nad Twoją osobą. Ochrona zdrowia, nauka, policja, sądy, ale i drogi kanalizacja, śmieci etc. etc. To wszystko powinno być finansowane z Twoich podatków. Po drodze, w trosce o Twoją starość, ograbiany jesteś składkami na Zusy, krusy i inne czary mary. Można by więc powiedzieć, że gdyby podatki działały jak powinny to byłoby OK. No tak, ale jak ustalić kto ma ile płacić? Na co mają iść te wpłacone pieniądze? Jak nimi zarządzać? Ile to będzie kosztowało? Hałda pytań większa od piramid razem wziętych. Tu może warto przypomnieć kilka faktów pokazujących, że redystrybucyjna funkcja podatków nie działa tak jak powinna. Zacznijmy od emerytów. Ci płacą nadal, mimo że całe swoje życie płacili. Czyli obiecywano im , że państwo się nimi zaopiekuje, ale tak naprawdę to muszą je dofinansowywać ze swoich, często głodowych, emerytur. A opieka zdrowotna? „Brak pieniędzy na leczenie, leki, procedury” powiadają tzw. politycy. To widać gdy idzie się do ZUSu – pałace, marmury, kafelki kraniki, dywaniki i to wszystko ze składek na ochronę zdrowia. Jedźmy dalej; Lewandowski zarabia w tydzień tyle ile nie zarobi w rok na najniższej płacy „robol”.

No, skoro piłkarz tyle zarabia, to ile musi zarabiać Jego pracodawca skoro stać go by Lewemu płacić taką kasę? A jakie wielkie kwoty z tego tytułu wpływają do budżetu podatki? Hola, hola, powiesz, a dlaczego to karać Lewego, czy kogokolwiek podatkami? Ale przecie ja nie o tym żeby karać, ale podatki ustawić w sposób sensowny. Bo niby dlaczego bancwoł, który ma auto i skupuje od bezrobotnych grzybiarzy produkty runa leśnego żyje jak pączek w maśle? Dlaczego inny bancwoł to samo robiący w stosunku do rolników albo jeszcze inny bancwoł to samo czyniący górnikom… generalnie tzw. pośrednik (kapłan to też pośrednik i polityk także!!) żyje znacznie lepiej niż ten co własną kreatywnością, ciężką fizyczną pracą, a czasem i geniuszem próbuje dojść do poziomu bancwoła? Ano właśnie! Winien system podatkowy! Nie w Polsce , wszędzie!. System podatkowy nie przewiduje karania pasożytów (bancwołów). A mógłby faktycznie być pomocny szarym, porządnym i uczciwym ludziom.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Pasja 15.04.2018
    Oj tam, oj tam stawiasz takie pytania, na które odpowiedzi są jasne, tylko nie ma na nie przyzwolenia. Może nasz miłościwie panujący podejmie twoją rękawicę i odpowie, aż ci pójdzie w pięty.
    Módl się, kochaj bliźniego i pracuj, a o podatki się nie martw.
    Mój sześcioletni wnuk ma mnie zabrać prywatnym samolotem na swój mecz do Irlandii - nie wiem dlaczego właśnie do Irlandii. Ja lubię słońce?
    Pozdrawiam znad Wisły
  • Karawan 15.04.2018
    Nie odpowie. Za dużo by go to kosztowało. Gębę zamknąć człekowi łatwo, ale słowa wypuszczonego nie zatrzymasz! Dzięki za pozdrowienia. ;) Wiosnę macie a my tu nadal rozważamy możliwość wprowadzenia przedwiośnia ;). Kłaniam się. ;))
  • Ozar 15.04.2018
    Ten nasz miłościwie panujący to niby ja? Raczej chyba do Cana to pasuje. Ale jak dla mnie to odpowiem, ale za godzinke bo ide na spacerek tak pięknie jest na dworze.
  • Karawan 15.04.2018
    Chyba masz o sobie za wysokie mniemanie Ozar. 99,9% że Pasja nie Ciebie miała na myśli ;))
  • Ozar 15.04.2018
    Karawan A to dobrze, nawet bardzo dobrze. Stawiam na Canulasa, on tu jest JKW, tak moim zdaniem.
  • Canulas 15.04.2018
    Eh, Ozar. Wynosisz powiedzenie "jak kulą w płot" na niebotyczny poziom.
  • Ozar 15.04.2018
    Canulas Can dla mnie jesteś JKW i mam w d... inne teorię.
  • Canulas 15.04.2018
    Eh, nie chcę tu pitolić "czy po czy", ale cóż to JKW. - Co bym jadł, gdybym to jadł?
  • Ozar 15.04.2018
    Canulas to wasz tytuł Panie:Jego Królewska Wysokość i kropka.
  • Ozar 15.04.2018
    Karawan. Lubie komentować twoje teksty, choć ty masz mnie za matoła i ciągle muszę udowadniać jak ten wielbłąd że nie mam 3 garbów. Co do podatków, to moim zdaniem najpierw państwo powinno przestać oszukiwać obywatela, a później obywatel państwo. Redystrybucja to dla takie magiczne słowo które pozwala oszukiwać obywatela na maxa. Nie jestem ekspertem tu ty jesteś dużo mądrzejszy, ale dla mnie podatki powinny raczej motywować do pracy, a nie powodować, że dużo firm zaczyna albo oszukiwać, albo idzie w stronę szarej strefy. Co do emerytów, to już jest bajer na całego. Ktoś pracuje 40 albo więcej lat uczciwie oddaje składki, płaci podatki itd. i nagle dostanie 800/1000 zł emerytury. To kufa jest zbrodnia i szydera na całego. Bo będzie miał do wyboru, albo kupić leki, albo, zapłacić za prąd i gaz, albo coś jeść. Dziękuje za takie państwo. Oczywiście zapytasz jak zwykle co to dla mnie państwo. Nie będę tu jako politolog przytaczał regułek, choć mogę. Dla mnie państwo to sejm, rząd itd. To ci ludzie którzy decydują o rentach, emeryturach itd. U nas to jakaś parodia ala Bareja te całe składki, fundusze emerytalne, itd. Kufa przeciętny człowiek nie ma pojęcia o co w tym chodzi, poza tym że go ruchają jak stara kurwę.
    Cały ten kufa pseudo system jest do dupy i wcale się nie dziwie młodym że spierdalają z tego burdelu.
  • Okropny 15.04.2018
    Kufa kufa starą kurwę

    Łot

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania