Yyy

Yyy

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (42)

  • 00.00 ponad rok temu
    Lamentujesz jak stary dziad. Każdy niech sobie robi ze swoimi przekonaniami co chce, wolność wyboru. A Tobie nikt nie zakazuje świętować i wierzyć według własnych zasad.
    Nie ma nic gorszego od skrajności i narzucania jej innym.
  • Noico1 ponad rok temu
    Zadaję jedynie Zerko pytania, może niewygodne, ale to tylko pytania. Skoro jednym wolno marudzić, moim zdaniem niepotrzebnie, to innym wolno zadawać pytania, nieprawdaż?
  • 00.00 ponad rok temu
    Noico1 Wolno, pewnie że wolno. ?
  • Noico1 ponad rok temu
    Otóż to, Zerko;)
  • Poncki ponad rok temu
    Tydzień wolnego?
  • Noico1 ponad rok temu
    Dostałeś urlop?
  • Poncki ponad rok temu
    Noico1 to też świetny czas dla alkoholików. Mają świetną wymówkę, żeby się nawalić, a otoczenie przymknie oko.
  • Poncki ponad rok temu
    Noico1 zawsze w święta biorę urlop do sylwestra. Czasem jeszcze tydzień przed świętami jak jest dużo śniegu.
  • Noico1 ponad rok temu
    Poncki to odpoczywaj sobie i mądrzej.
  • Poncki ponad rok temu
    Noico1 ?
  • Noico1 ponad rok temu
    Poncki i nie pij.
  • Poncki ponad rok temu
    Noico1 jest też powód, żeby się spotkać ze starymi dawno niewidzianymi znajomymi, rodziną oraz zjeść tonę jedzenia by później wciągać espumisan nosem...
  • Poncki ponad rok temu
    Noico1 ja akurat jestem abstynent
  • Noico1 ponad rok temu
    Poncki, Ty jesteś z Krynicy, czy okolic?
  • Poncki ponad rok temu
    Noico1 powiem tak, znam Krynice bardzo dobrze. Wręcz mógłbym robić za przewodnika.
  • Noico1 ponad rok temu
    Poncki kiedyś to wykorzystam, jeśli pozwolisz. W tym roku nie starczyło mi czasu na Krynicę, zresztą już tam byłem, ale wiele lat temu, to pewnie dużo się zmieniło.
  • Poncki ponad rok temu
    Noico1 tam żyją bardzo gościnni ludzie. Otwarci i rozsądni. Zawsze się tam czułem jak w domu.
    Również dawno mnie tam nie byłem. Może czas się wybrać...
  • Poncki ponad rok temu
    Noico1
    Czy pozwolę? Może kiedyś. Zobaczymy.
  • Noico1 ponad rok temu
    Poncki ???
  • MartynaM ponad rok temu
    Niedawno nie miałeś nic przeciwko stosunkom z diabłem, w tekście Atriskel, a teraz jak baranek znowu wracasz do Boga?

    Niesamowite...?
  • Noico1 ponad rok temu
    Od kiedy stałaś się taką niezłomną strażniczką cudzej moralności Martyno?
  • MartynaM ponad rok temu
    Noico1, nie moralności lecz hipokryzji.
  • Noico1 ponad rok temu
    Do grona Strażników Rewolucji w Iranie byś mogła kandydować Martyno.
  • Abbie Faria ponad rok temu
    To są święta grubaska w stroju Coca Coli. Prezenty, prezenty, prezenty i dobre jadło.
  • Noico1 ponad rok temu
    Otóż to, a faktycznej przyczynie tych świąt niewielu już pamięta.
  • Grain ponad rok temu
    Wymagający świętują jak kiedyś, szukając czegoś najważniejszego przy stole z wolnym nakryciem
  • Noico1 ponad rok temu
    Ale tych jest już mniejszość. Najgorzej mnie wkurzyło zarzucanie katolikom, że zrobili z tego komercję w połączeniu z jakimiś pogańskimi gusłami, gdy tymczasem działalność zagranicznych marketów doprowadza społeczeństwo do zbydlęcenia nawet na tym polu. Ten przekaz prezentowany w reklamach jest straszny i nie ma nic wspólnego ze znaczeniem Świąt Bożego Narodzenia. Najgorsze, że na chrześcijańskich świętach swoje biznesy wiozą ludzie, którzy chętnie utoplili by chrześcijan w łyżce wody.
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Napisałeś prawdę. Nie ma co marudzić. Jak chce się magię świąt, to do tego potrzebna jest wiara. Inaczej się nie da. A tak mamy pogoń w jeszcze jednym temacie.
    Pozdr.
  • Noico1 ponad rok temu
    Ano, takich zpsiałych czasów dożyliśmy Józefie.
  • Narrator ponad rok temu
    Tutaj już nawet nie wolno mówić: Merry Christmas (Wesołych Świąt), tylko: Jolly Season, żeby nie obrażać muzułmanów i osób innych wyznań. ✡️ Tak samo usunięto ze słownika wyrazy: czarny, murzynek, a w szachach grają białe kontra… czerwone.

    Co się porobiło na tym świecie… (Where's the Xmas spirit?) ??
  • Noico1 ponad rok temu
    No widzisz Narratorze, tak się kończy wpuszczanie ludzie o innej kulturze i tworzenie tygla narodowościowego. Obecnie to wszystko funkcjonuje, bo panuje zamordyzm, ale gdy z jakichś powodów nastąpi rozluźnienie, wtedy różne rzeczy się w takich wielokulturowych, siłą trzymanych w ryzach społeczeństwach dzieją.
  • Szpilka ponad rok temu
    Noicyk

    Jaka atmosfera z dzieciństwa? W sklepach wszystkiego brakowało, przed świętami sytuacja krótko zmieniała się na lepsze, następował szturm ludu pracującego na sklepy i upierdliwe wystawanie w kolejkach. Potem żmudne i pracochłonne przygotowywanie potraw i utyskiwanie, i zarzekanie się mojej mamy, że ostani raz w kolejkach wystawała. Dziś sobie online mogę zamówić, co mi potrzeba - z gotowymi potrawami włącznie, podczas świąt mam czas na zadumę i chwilę wytchnienia.

    Zobacz, jakie fajne żarełko na Boże Narodzenie:

    barszczyk czerwony,

    https://primalebensmittel.de/pl/product/profi-jemy-jemy-barszcz-czerwony-1-litr/

    a tu pierogi z serem,

    https://primalebensmittel.de/pl/product/pierogi-z-serem-400-g/

    no i śledziki ?

    https://primalebensmittel.de/pl/product/seko-koreczki-sledziowe-w-oleju-220g/
  • Noico1 ponad rok temu
    Szpilko, dzieciństwo zazwyczaj wspomina się z rozrzewnieniem, jako najpiękniejszy okres w życiu. No chyba, że ktoś ma nieszczęście trafić w dzieciństwie na sadystycznych rodziców, nie kochających własnych dzieci egoistów. Ale chyba takich jest raczej mniejszość.
  • Szpilka ponad rok temu
    Noico1

    Napisałam o atmosferze świąt w okresie dzieciństwa i wyjaśniłam, dlaczego nie była taka fajoska. Ano dlatego, że dziewczynki musiały w domu pomagać, zaś chłopcy mogli leżeć do góry brzuchami, tak, chłopcy zazwyczaj byli egoistami i wykorzystywali swój status, który im kościółek nadał, bo co tam baba, z żebra Adama przecież.

    Niemal wszystkie rodziny cierpiały przez braki w zaopatrzeniu, nic nie napisałam o sadystycznych rodzinach, jak zwykle odwróciłeś kota ogonem. Za komuny święta były CIULOWE, koniec. KROPKA!

    Nie warto wspominać, co się przy stołach działo po kilku głębszych - polityka, rodzinnne niesnaski i znów obżarstwo, opilstwo i skakanie sobie do gardeł.
  • Noico1 ponad rok temu
    Szpilka to jakaś patologia tylko mogła obchodzić w ten sposób święta, lepiej żeby nie obchodzili ich wcale, wtedy i dzisiaj. Święta to przede wszystkim czas oczekiwania narodzenia Dzieciątka, przygotowanie się na jego nadejście, robienie WŁASNORĘCZNE gwiazdek, włosów anielskich, łańcuchów na choinkę, przygotowanie sianka, załatwianie opłatka, świeczek, przeżywanie Adwentu, uczestniczenie w rekolekcjach. Wszystko to jako oznaka radości z okazji rocznicy wydarzenia sprzed dwóch tysięcy lat, które zapoczątkowało nową erę w dziejach ludzkości.
    W mojej rodzinie atmosfera przy stole była świąteczna, śpiewało się kolędy, chodziło na pasterkę, wzajemnie odwiedzało, jeździło w odwiedziny, nawet czasem daleko. Oczywiście były też rozmowy, miłe, bez agresji, wtedy raczej wszyscy oczekiwali na upadek komuny i modlili się o to, i wreszcie się to stało, nie było żadnych sporów politycznych, o ile ktoś nie miał w rodzinie twardogłowego komucha, milicjanta, albo zomowca. Ale nawet oni potajemnie zawierali śluby, chrzcili dzieci w tajemnicy przed władzami w odległych nieraz parafiach. Nie wszyscy z nich byli tacy źli.
    A kolejki zaczęły się w 1976 roku, wtedy po raz pierwszy wprowadzono kartki na cukier, a później były już stopniowo wprowadzane kartki na wszystko, bo nie było prawie niczego, za wyjątkiem octu, musztardy, których były pełne półki. I kolejki były praktycznie do 1989 roku.
  • Narrator ponad rok temu
    Noico1

    Również miło wspominam święta: choinka miała w sobie jakąś magiczną moc, godzinami mogłem się wpatrywać w bombki odbijające światełka lampek, łańcuchy, ozdóbki. Moi rodzice pochodzili z ubogich rodzin, dlatego zawieszali na gałęziach choinki cukierki, orzeszki i inne smakołyki. Wyrastałem w szczęśliwej atmosferze, byłem naiwnym chłopcem i długo wierzyłem w Mikołaja. Żałowałem jedynie tego karpia, którego ojciec wpuszczał do wanny, aby później go zabić młotkiem.

    Kiedy przyjechałem w roku 1989 do Nowej Zelandii byłem zszokowany komercjalizacją świąt: wszystko na sprzedaż, na wszystkim można zarobić. Później się do tego przyzwyczaiłem, ale dziś jest o wiele gorzej — trzeba być politycznie poprawnym, a do czego to doprowadzi, bóg jeden wie.

    Pozdrawiam świątecznie (u mnie choinka stoi od przedwczoraj, bo tutaj dekorują nią dom na początku grudnia, a rozbierają zaraz po Nowym Roku). ??
  • Szpilka ponad rok temu
    Noico1

    Co Ty powiesz? Na przykładzie własnej rodziny sklasyfikowałeś całą Polskę? A społeczeństwo za komuny nie było rozpite? Wytrzeźwiałek nie było? Szpitali leczących alkoholizm nie było? Powiedzenie - pijany jak Polak to skąd się wzięło? Z celebry świąt w trzeźwości?

    Święta to była świetna okazja, żeby sobie popić i pojeść do wiwatu, pamiętam do dziś świąteczne hulanki sąsiadów.
  • Noico1 ponad rok temu
    Szpilko, patologia to pije z i bez okazji. Wóda dostępna była za komuny na melinach lub metach, teraz tzw. melina to już rzadkość, ale patologia zawsze sobie poradzi, żeby nawet spod ziemi wykopać alkohol. No niestety, alkoholizm to nie tylko nasz problem, prohibicję wprowadzono w USA z tego powodu, ale także nieoficjalną i w Szwecji.
  • Noico1 ponad rok temu
    Narratorze, również pozdrawiam. Tak, karpia było rzeczywiście szkoda. U nas obecnie niektórzy pozbywają się już choinki po świętach, niektórzy rozbierają po Trzech Królach, a jeszcze inni na początku lutego dopiero, na koniec kolędy. Większość oczywiście ma choinkę sztuczną, ale tradycja żywej też trzyma się jeszcze mocno. Ja zazwyczaj mam doniczkową, którą sadzę wiosną w ogrodzie. To moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, bo nie niszczy się drzewa, co najwyżej parę tygodni pocierpi ubrana w nienaturalny dla niego strój:)))

    A ta komercjalizacja to prawdziwy dramat i wypaczenie istoty samych świąt. Te drapieżne, nachalne, często chamskie reklamy, nie mające nic wspólnego z chrześcijańska tradycją, to próba brutalnej zmiany świadomości i kultury Europejczyków, która jakieś grupie ludzi bardzo jest nie na ręką, że próbują ją zniszczyć.
  • Narrator ponad rok temu
    Noico1

    Też mam sztuczną choinkę, bo świerki, jodły rosną rzadko nawet w górach, a sosna kalifornijska nie ma tyle uroku. Można kupić i wsadzić do kubła z mokrym piaskiem, ale w temperaturze powyżej 25ᵒC gałęzie oklapną po dwóch dniach.

    Dlatego marzą mi się święta w Polsce, może w przyszłym roku. ❄️☃️
  • zsrrknight ponad rok temu
    W Japonii na przykład i zapewne w wielu innych krajach Boże Narodzenie to taka sama okazja do imprezy bez zastanawiania się nad otoczką jak u nas, na przykład, Halloween. Szkoda jedynie, że podobnie robi się u nas, ale taka kolej rzeczy: ludzie odchodzą od religii, ale święta, choćby ze względu na to, że prawie wszyscy mają wolne, w takiej czy innej formie pozostają. Mnie tam komercjalizacja, spłycenie i pozbawienie aspektu religijnego nie przeszkadza - niech każdy sobie świętuje, co chce: czy to narodzenie Jezusa, czy po prostu rodzinne spotkanie przy stole 24 grudnia.
    Ważne jest jedynie, by jedna ani druga strona nie próbowała wmówić, że ich racja jest jedyna i najprawdziwsza: bo akurat prawda zazwyczaj jest po środku, a ja osobiście chcę wierzyć, że najlepiej się wszystkim żyje, gdy się nie osądzamy (niepotrzebnie) nawzajem.
  • Noico1 ponad rok temu
    Ok, Buczyborze, ja wszystko rozumiem, ale zmienianie chamskie istoty tych świąt przez sklepikarzy zagranicznych głównie i przez marketingowców, którzy o tych świętach mało co wiedzą, to nie fair. Jest tyle żydowskich świąt, muzułmańskich, choćby Ramadan. Czemu siedzą wówczas cicho? Już to było w minionej niechlubnej przeszłości, różnych Dziadków Mrozów próbowano nam aplikować, byle tylko wyrugować ze świadomości ludzkiej św. Mikołaja, postaci historycznej. Mówi się, że kłamstwo obiegnie świat, zanim prawda zdąży założyć buty i oni na tej zasadzie bazują.
    Czy ja w Hanuki robią Żydom wodę z mózgu i wciskam ich jakieś kity nie związane z tym świętem? A taki supermarket założony przez angielskiego Żyda jak Tesko z chrześcijańskich świat robi jakąś groteskę, renifery, czerwone grubasy z coca colą, że później biedna Justynka się bulwersuje i posądza o komercjalizację Świąt Bogu ducha winnych, czyli niewinnych ludzi. Dla chrześcijan ważne jest przeżycie duchowe, religijne, przede wszystkim, a nie zakupy, karpie, promocje, czy jakieś czerwone dziady z wielkimi nochalami na reniferach.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania