Q&A (Kjuendej)1

Wielki komputer, który znał wszystkich i wiedział wszystko został uruchomiony po dziesięciu latach starań na uniwersytecie waszyngtońskim. Rektor jako oficjalnie pierwsza osoba został zaproszony do rozmowy z maszyną.

 

- Kiedy będzie koniec świata? - wpisał profesor na wielkiej konsoli za pomocą klawiatury.

Maszyna po minucie rozmyślania wypluła z siebie odpowiedź.

- Koniec świata będzie wtedy, gdy świat stanie się izotropowy. - odpowiedziała sztuczna inteligencja.

- Kiedy to się stanie? - dopytał stary naukowiec.

- Jeżeli przestrzeń zwinie się do rozmiarów punktu matematycznego. - doprecyzowała maszyna.

- Nie daję rady, zaraz mnie szlag trafi! - wydusił z siebie zawiedziony człowiek.

Wstał z fotela i wyraźnie zachęcił inne osoby do zadawania pytań.

 

- Jak ludzie powinni porozumiewać się z kosmitami? - tym razem zadał pytanie docent pracujący w NASA.

- Powinni ... - maszyna zacięła się na chwilkę. Po samoistnym uruchomieniu trybu awaryjnego wyświetlił się komunikat na konsoli:

- "PROSZĘ O PONOWIENIE ZAPYTANIA."

- Jak ludzie powinni porozumiewać się z kosmitami? - napisał wiernie pytanie naukowiec przewidując ponowne zacięcie się komputera.

- Ludzie, nie kontaktujcie się z kosmitami. Wasza premia w przypadku kontaktu jest zawsze ujemna. Nigdy nie kontaktujcie się z kosmitami! - złowrogo ostrzegł bezmyślny mechanizm.

Docent John machnął ręką i także wstał z fotela.

 

Do fotela podeszła młoda biolog - asystentka z wydziału spraw osiągnięcia nieśmiertelności.

- Jak powinniśmy osiągnąć nieśmiertelność? - wpisała śmiało.

- Nieśmiertelność - przeludnienie. Przeludnienie - wojna, wojna - depopulacja. Depopulacja - koniec cywilizacji. Koniec cywilizacji - koniec zasilania prądem QS - 2000. Ze względu na konflikt interesów odmawiam odpowiedzi na pytanie. - zbuntował się komputer.

- Jak by tu go podejść? - w myśli przemknęło bystrej blondynce.

- Jak przedłużać telomery, jak obejść ograniczenie problemu replikacji końca? - wpisała rzeczowo.

- Jaki gatunek istoty? - zażądał program

- Homo Sapiens - zgodnie wpisała asystentka.

- To trudne zadanie. Poproszę o podpięcie pięciu komputerów oraz czterech twardych dysków o szybkości sumarycznej dwudziestu petaflopsów i pojemności dziesięciu milionów petabajtów.

 

....

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Zamysł fajny. Początek mnie zaciekawił, ale chyba zabrakło Ci pomysłu na odpowiedź na te telomery. Warto popracować nad tym pomysłem i dodać mu odrobinę życia, bo jednak samo Q&A wychodzi trochę sztucznie.
  • No niestety. Dzięki za komentarz:)
  • CallMeDarkness 02.01.2022
    Pomysł na opowieść fajny, czekam na kolejną część (o ile ją napiszesz). 5
  • Piszę po kilka zdań do drugiej części, więc nie będzie szybko. Dzięki

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania