Qui pro quo 2

Szepnęła Krysia z miasteczka Turek

swojemu chłopcu: „Wejdźże na wzgórek”.

Spojrzał w dal: „Na szczyt? A po co?”.

Westchnęła; zaszło qui pro quo.

Jej nie chodziło o zwykłą górę.

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (89)

  • Szpilka 27.05.2021
    "Szepnęła Krysia z miasteczka Turek
    swojemu chłopcu: „Wejdźże na wzgórek”."
    W biały dzień na szczyt i po co?
    Szczytować będziemy nocą,
    to po pierwsze, mniejszy wstyd po wtóre ?

    Ta jedynka nie ode mnie, lata tu taki i jedynkuje, nie będę go nazywać... brzydko ?
  • Zdzisław B. 27.05.2021
    Ot i chłopak wreszcie się domyślił. Zdążył na szczytowanie, to najważniejsze ;)

    PS. Ten user od "jedynek" to mój przyboczny troll, do tego wielonickowy; zawsze na posterunku ;) Zwyczajnym jest jego, Kilka lat temu wstawiłem tu długie opowiadanie, na ponad 10 minut samego czytania. Po minucie-dwóch chciałem coś poprawić w tekście, patrzę ja, patrzę, a tu - 8 jedynek już wskoczyło. Słownie osiem :) To mój rekord od przybocznego wielonickowca :) Czy to ten sam? Nie interesuje mnie; najważniejsze, że mam zawsze osobistego trolla, a czasem dwóch. Nie każdy może sobie pozwolić na taką wierną służbę :)
  • Szpilka 28.05.2021
    Zdzisław B.

    Te jedynki to pewnie za przekonania polityczne, każdemu się tu dostaje ?
  • Zdzisław B. 28.05.2021
    Szpilka Oczywiście. Taki to beton oszołomski :)
  • kigja 27.05.2021
    Teraz na opowi wszyscy mają niskie noty. Nie wiem, kto się bawi, jak tu same stare ludzie są :-/
  • Zdzisław B. 27.05.2021
    Różne są zboczenia czy odchyłki psychiczne. Trollowskie również.
  • Szpilka 28.05.2021
    Kigja, hahahahaha, to znaczy, że niektórzy dziecinnieją ?
  • Zdzisław B. 28.05.2021
    Szpilka
    Mogę nawet niżej wskazać palcem taką zdziecinniałą ;)
  • poco 27.05.2021
    hardy? to ty?
  • Zdzisław B. 27.05.2021
    Tak mnie kiedyś nazwał uczyciel w podstawówce, kiedy mu powiedziałem, aby się douczył ;)
    Ale limeryk jest o czym innym.
  • poco 27.05.2021
    to ja hardy - tfuj uczyciel
    tfoja radę ja olałem
    byłem tumok i tumokiem
    i bencwałem pozostałem
  • befana_di_campi 28.05.2021
    Mitoman i megaloman. W czasach użytkownika "Hardego" jeszcze nauczycieli się szanowało. Zwłaszcza w szkole podstawowej.
    A jeżeli by rzeczywiście w/wym. w podobny sposób nauczycielowi odpowiedział, to zawisłoby nad takowym widmo poprawczaka.
  • Szpilka 28.05.2021
    Befana

    Prawda, się szanowało, bo bili i darli japy, moja koleżanka, dziś polonistka, ośmieliła się pani od ruskiego zwrócić uwagę, belferka poczerwieniała ze złości na licach i strasznie fuknęła, a powinna się ucieszyć, że ktoś poza szkolny poziom się wznosi ?
  • pansowa 28.05.2021
    Szpilka poprawczaków było by więcej niż szkół, gdyby tam kierowali za każde postawienie się nauczycielowi.
    Ktoś trumnę otworzył i pierniczy głupoty.
    Co najwyżej staruszków by wezwali za taki tekst.
  • Szpilka 28.05.2021
    Pansowa

    Nom, u mnie polonistka potrafiła taką kontrę wysyczeć, że śmiałkowi szczęka opadała. Kiedyś się pewien uczeń poskarżył mamie na nią, że się uwzięła, za poskarżenie polonistka wiele miesięcy na niego syczała i nie było na nią siły.
    Wuefista za pyskowanie zapraszał do kanciapy i bił paskiem po doopie, ale na szczęście tylko chłopców ?
    Zatem nauczyciele świetnie dawali sobie radę z krnąbrnym uczniami, że nie zawsze pedagogicznie?
    No cóż, nobody is perfect ?
  • Zdzisław B. 28.05.2021
    Szpilka, Pansowa, różnie bywało w czasach szkolnych :)

    PS. Na befanęvelwrzośnicavel...vel...vel... nie zwracajcie uwagi. To moja najwierniejsza trollica :) Jest stałym elementem mojego krajobrazu, jak śnieg w zimie i giez w lato. Ot - brzęczy a nie słychać ;)
  • befana_di_campi 28.05.2021
    Zdzisław B. Czytelniczka, drętwoto!
  • befana_di_campi 28.05.2021
    Szpilka Wyczytałam teraz w necie na temat powyższego autora [w razie czego podeślę link]:

    "Po ukończeniu szkoły średniej pracował w fabryce jako zwykły robotnik, potem elektryk, następnie zaopatrzeniowiec. Później przepracował wiele lat w OHP, zajmując się trudniejszą młodzieżą. W międzyczasie ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Od kilkunastu lat jest nauczycielem w szkole, dalej ucząc i wychowując młodzież z problemami.."

    Proszę zwrócić uwagę na ostatnie zdanie: JEST NAUCZYCIELEM! Znaczy, że się nie boi, iż spotka go podobny los jak tamtego, sprzed lat, pedagoga, któremu się - rzekomo - odszczekiwał?
    Aż strach się bać, by takiemu powierzać tę młodzież "z problemami", bo jeżeli - według tegoż informacji - on sam zachowywał się niczym szczyl-żulik, niemal postsowieckie dziecko ulicy, to czy jest on w stanie tych młodych - z problemami ludzi - wyprowadzić na ludzi?
  • Szpilka 30.05.2021
    Befana

    Mam fajoski dowcip, ukontentuje dwie strony:

    Nauczyciel wchodzi wściekły do klasy i mówi:
    - Wszyscy idioci proszę wstać! Wstaje tylko Jaś.
    - Dlaczego uważasz się za idiotę? - pyta nauczyciel.
    - Nie uważam. Tylko mi się pana żal zrobiło, jak pan tak sam stoi.

    ?
  • pansowa 28.05.2021
    I tego się uczeń bał, a nie poprawczaków za pysknięcie.
    Jeszcze trochę i taki autorytet wyśle ucznia na Sybir, albo do Alcatraz?
    Dawniej za rażące naruszenie regulaminu był wilczy bilet.
    Nie mówimy tu o uderzeniu nauczyciela.
  • Zdzisław B. 28.05.2021
    Tak, dzisiaj to uczeń rządzi.
    Chociaż nie o tym jest limeryk.
  • pansowa 28.05.2021
    Zdzisław B. Następna do grzebania w życiorysach.
    Trzeba mieć zryty beret, bo to jakieś zjawisko socjopatyczne.
    I co ma ten życiorys do wszystkiego co piszesz? Nie wiem.
    Ropucha zawsze Cię "lubiła” to dlatego się tu sadzi i jadzi.
  • Zdzisław B. 29.05.2021
    pansowa Tej mojej przybocznej, wiernie służącej trollicy pozostało z dawnych lat to grzebanie. Typowo postbolszewickie, chociaż będzie się zapierała "rencyma i nogyma".
    Na szczęście te psychopatyczne odszczepieństwa są właśnie tylko odszczepieństwami od normy.
  • pansowa 29.05.2021
    Zdzisław B. I chyba na wymarciu, choć chęci do grzebania w cudzych życiorysach to akurat objaw ponadczasowy u socjopatów.
    Ale może prymitywizm tej działalności nieco stępieje.
  • Zdzisław B. 29.05.2021
    pansowa Nie wymrze, takie osóbska zawsze są w każdym przekroju społeczeństwa. Ważne, aby nie miały wpływu, wtedy tępieją i ich oddziaływanie tępieje.
  • pansowa 29.05.2021
    Zdzisław B. Oby jak najmniej takich kreatur.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    Zdzisław B. Tiiiaaa??? Qniu z plackowatym umaszczeniem? To po co się wpierw wklejasz i produkujesz, a później rzygasz nieprzetrawionym "twórstwem" contra "trollica"? Wyrzuć z netu, to coś tam zapakował, to i tzw. trollice dadzą ci najbardziej laicki, z możliwych, spokój:

    http://zetbeka.autorzy365.pl
  • kigja 30.05.2021
    Kolejna psychopatka, która leży krzyżem, ale uwielbia upadlać innych.

    Życiorys pana Autora jest godny podziwu i naśladowania. Brawo!
  • befana_di_campi 30.05.2021
    kigja No to go naśladuj, nikt ci nie broni!
  • pansowa 30.05.2021
    kigja Ta grupa tak ma.
    Jak nie ma argumentów zajmuje się życiorysami.
    Liściołaz żółty też jest w tym dobry.
  • kigja 30.05.2021
    befana_di_campi

    Za co prześladujesz Zdzicha?
    Może za to, że nie uległ twojemu urokowi xd
  • kigja 30.05.2021
    pansowa

    Kto to jest Liściołaz żółty?
  • pansowa 30.05.2021
    kigja Nasza opowijska ropucha :)
    Ten sam poziom toksyczności.
  • kigja 30.05.2021
    pansowa

    A ok. Dziwni ludzie. Naprawdę. I dziwny ich bóg, jeśli pozwala na takie zachowanie.
  • pansowa 30.05.2021
    kigja Boga w to nie mieszaj.
    Prędzej medycynę.
  • kigja 30.05.2021
    pansowa
    Wyznawcy tego boga to sadyści i psychopaci, więc jakby dam się wmieszał.
    Ty wszystkich wysłałbyś od razu do psychiatryka, ale dla nich jedynym lekarstwem jest pluton egzekucyjny.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa Ropuchy występujące w Polsce (ropucha szara (Bufo bufo), ropucha zielona (Bufotes viridis) i ropucha paskówka (Epidalea calamita)) objęte są ścisłą ochroną. [z Wikipedii] ;-)
  • pansowa 30.05.2021
    befana_di_campi Ty jesteś ewenementem, wynaturzeniem i swoistym endemicznym gatunkiem.
    Szkoda na ciebie czasu.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    kigja Sama się postaw przed tym "plutonem", epatująca "mniłosną mową", doktrynerko! Rewolucja uwielbia pożerać własne potomstwo, a z ciebie dla niej - znaczy rewolucji - kąsek jak ostryga, która - połykana - piszczy.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa Raz powiedział coś mądrego :p
  • pansowa 30.05.2021
    kigja Do psychiatryka to mnie akurat tutejsza "elita" wysyła :)))
    Bardzo lubią pisać o szpitalach do momentu, aż sami się w nim nie znajdą.
  • kigja 30.05.2021
    befana_di_campi

    Zdzichu nie chciał starej baby
    Więc stara baba robi odwetóweczkę xd
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa A skąd wiesz, że się tam nie znaleźli?
  • kigja 30.05.2021
    pansowa

    Ale to prawda z tym szpitalem?
  • pansowa 30.05.2021
    kigja Którym? :)
  • befana_di_campi 30.05.2021
    kigja Pytanie czy "stara baba" chciała starego Zdzicha? Mógł jej wcześniej zaśmierdzieć: np. cebulą, jagodzianką na kościach i potem, by później już udawać niejakiego "macho"???
  • kigja 30.05.2021
    pansowa
    No, w którym byłeś...
  • pansowa 30.05.2021
    kigja Też chcesz pisać mi życiorys? :)
    Zapewniam cię, że patrząc co tu wyprawia grupa oszołomska, tam są normalni ludzie :)
  • kigja 30.05.2021
    befana_di_campi

    Czy ty się wogle spowiadasz z hejtowania Zdzicha?
    I czy wyspowiadałaś się z nękania Bożeny Joanny?

    Jesteś paskudną babą :(
    Starą babą.
  • kigja 30.05.2021
    pansowa

    Nie chcę. Tylko zastanawiam się skąd inni czerpią info?
    Trzeba uważać, co się pisze w necie.
  • pansowa 30.05.2021
    kigja Jeśli myli się literaturę z pamiętnikiem, to każdemu można przypisać wszystko.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    kigja Jak dożyjesz, to ty też taką będziesz, o ile nie gorszą!~Wszystko przed tobą, dlatego czaszka do góry i w przyszłość śmiało spoglądaj, pani pomarszczona jak szara bibuła w gnieździe szerszeni. Za... lat :-D
  • kigja 30.05.2021
    pansowa

    Aaa, to o to chodzi!
    Zabawne.
    Jaki to był tytuł Twojego wiersza z głupotą, bo pasuje idealnie.
  • kigja 30.05.2021
    befana_di_campi

    Spędzić starość na portalu literackim i niszczyć wybrane ofiary?
    Nie.
    Nie mam takich ambicji.

    Kiedyś będę taka stara, jak ty, ale nigdy nie będę tak podła.

    Różaniec i do kościoła paszła!
  • befana_di_campi 30.05.2021
    kigja Nigdy nie nękałam Bożeny Joanny; jedynie ze 3 razy skomentowałam jej jakiś utwór. Pierwszy raz, kiedy się zarejestrowałam; za drugim razem zwróciłam uwagę na pewną nieścisłość w opowiadaniu oraz po raz trzeci skomentowałam jej wiersz o "cmentarzu".
    Mało tego, kiedy szykowała się do szpitala, to obiecałam, że się za nią pomodlę, co niniejszym uczyniłam.
    Zawsze będę powtarzać, że literackie produkty w/wym. są w mojej ocenie takie jakie są,.
  • pansowa 30.05.2021
    kigja Nawet się komentować już tego nie chce.
    Nie pamiętam już wiersza, ale pewnie był dobry.
    Czytałem, że pod światłym kierunkiem nauczyliśmy się tu wiersze pisać.
    No to i ja skorzystałem :)))
  • kigja 30.05.2021
    befana_di_campi

    Kobieta była w szpitalu a ty jej gówniane komentarze pisałaś?!

    To już przechodzi ludzkie pojęcie!
    Jesteś podłą staruchą! Gnij w piekle!
  • befana_di_campi 30.05.2021
    kigja Dokąd mam iść to nie twój p*** interes, "tolerancyjna poetesso". Równie dobrze ja mogę cię wysłać w innym kierunku ;-) Np. do King Dzong Una. Na pożarcie przez jego rotweilery.
    A ty nie tyle, że mówiąc twoim językiem jesteś "podła", co zwyczajnie dożarta wściekła... Nie, nie obrażę suki...
  • kigja 30.05.2021
    befana_di_campi

    Staruchy nie powinny przeklinać! To bardzo brzydko :(
    Gnij w piekle!
  • kigja 30.05.2021
    pansowa

    Tak. Zostaliśmy nauczeni, jak należy poprawnie pisać wiersze.
    Konam ze śmiechu xd
  • befana_di_campi 30.05.2021
    kigja Staruchą to ja nie jestem, to po pierwsze; po drugie [ewentualna] Esesmanico z Konzentrantionslagers waż swoje słowa; po trzecie jak nie przestaniesz łgać i wymyślać na mój temat, znajdę - humanitarny sposób - aby ci wyciszyć jadaczkę.
    Twoje złorzeczenie odsyłam listem zwrotnym. Do ciebie... Może się spełni, jeżeli tak tego sobie życzysz, tzw. ateistko, która wierzysz w piekło!
  • befana_di_campi 30.05.2021
    kigja Właśnie, nie powinny złorzeczyć, przyszłościowa Miss spod Rentgena ;-)
  • pansowa 30.05.2021
    kigja Teoretycznie od damy z UJ powinno się wymagać więcej.
    Teoretycznie...
  • kigja 30.05.2021
    befana_di_campi

    Hłe Hłe Hłe Hłe Hłe Hłe Hłe Hłe Hłe

    Cmoknij mnie w łokieć xd

    Serdecznie :]
  • kigja 30.05.2021
    pansowa

    Damy z UJ niech idą w ój xd
  • befana_di_campi 30.05.2021
    kigja No i serdecznie :-D
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa Nie jestem "damą"; kiedyś - jak zaczynałam tam pracę - to byłam tzw. służbą biblioteczną, co sobie zresztą bardzo chwaliłam ;-)
  • pansowa 30.05.2021
    befana_di_campi To widać, że nie jesteś.
    Czasem tylko nieudolnie usiłujesz ją grać.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa Pograć to możesz sobie sam na grzebieniu. Sobą jestem, a ty marną kukłą, która - co rusz - zmienia opcje i zdanie. No cóż, niektórym nawet grzecznościowy zwrot "pan" nie pomoże ;-)
  • pansowa 30.05.2021
    befana_di_campi :)))
    Tobie już nic nie pomoże.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa Tak jak i tobie p
  • pansowa 30.05.2021
    befana_di_campi :)))
    To zobaczymy.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa Na wszelki wypadek popraw sobie patrzałki ;-)
  • pansowa 30.05.2021
    befana_di_campi Po co?
    Widzieć twój avatar to straszna sprawa :)))
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa Twój dopiero! Aż strach się bać ;-)))
  • pansowa 30.05.2021
    befana_di_campi Widzę, że tylko możesz po mnie powtarzać.
    Trochu mało lotne, w zestawieniu z taką gwiazdą intelektu.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa Bo ja się szybko uczę :-D Do samej - swojej - śmierci :-D
  • pansowa 30.05.2021
    befana_di_campi Słabo ci to idzie.
    Bez odbioru.
  • befana_di_campi 30.05.2021
    pansowa Tak, "bez odbioru", zwłaszcza z twoim "klinicznym przypadkiem skrzywionej osobowości" ;-) Co cię może obchodzić moja edukacja? Sobą się zajmij, "Sowo Przemądrzała" męskiej płci ;-)
    Znikam przeto ;-) W zaroślach, tam gdzie mieszkają księżniczki przemienione w ropuchy oraz kumkają sobie kumaki :-D :-D :-D
  • Zdzisław B. 29.05.2021
    Teraz krytycznie spojrzałem i... zmieniam 4. i 5. wers na:

    Szepnęła Krysia z miasteczka Turek
    swojemu chłopcu: „Wejdźże na wzgórek”.
    Spojrzał w dal: „Na szczyt? A po co?”.
    Westchnęła: „Wiesz o qui pro quo?
    Wytężże główkę, nie jesteś Burek”.
  • pansowa 29.05.2021
    Pierwsza wersja jest lepsza.
  • Zdzisław B. 29.05.2021
    pansowa ... ale zbyt łopatologiczna.
  • pansowa 29.05.2021
    Zdzisław B. To kosztem treści pogorszyłeś jakość.
    Ten Burek pasuje tu jak jeż do dupy.
  • Zdzisław B. 29.05.2021
    pansowa Lepsza puenta. Ale pomyślę.
  • pansowa 29.05.2021
    Zdzisław B. Nie zgodzę się, ale to Twoje dzieło :)
  • Zdzisław B. 29.05.2021
    pansowa Moje i zmieniam kolejny raz, ale tylko w ostatnim wersie:
    "Wytężże główkę, nie bądźże Burek".

    Teraz wyszła fajna zbitka końcówek trzech słów: wejdźże - wytężże - bądźże.
  • pansowa 29.05.2021
    Zdzisław B. Tylko sens Burka pozostaje bez zmian (:
    Burek nie jest domyślnym synonimem niedomyślności, czy głupoty.
  • Zdzisław B. 30.05.2021
    pansowa Czego się nie robi dla czytelników, zwłaszcza kiedy mają słuszne wątpliwości...
    No dobra, jeszcze raz zmieniam ;) :

    Szepnęła Krysia z miasteczka Turek
    swojemu chłopcu: „Wejdźże na wzgórek”.
    Spojrzał w dal: „Na szczyt? A po co?”.
    Westchnęła: „Ot i qui pro quo.
    Wytężże główkę, bądźże dziś nurek”.
  • pansowa 30.05.2021
    Zdzisław B. Zdzichu, zostaw pierwszą wersję...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania