-------

-

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Dekaos Dondi 26.08.2019
    Zerko→Niezbyt optymistycznie, ale odpowiednio i obrazowo opisałaś. Ludzkość podcina gałąź na której siedzi.
    Może jakaś inwazja obcych byłaby potrzebna, by ludzkość doceniła to, co ma.. a co może nie mieć... Pozdrawiam→5
    P.S→Dopowiedzi w dialogach pisze się z małej raczej.
    P.S.Gdzieś rzekłaś o: TO . Aż kupiłem ksiąkę, bo nie czytałem.
    Póki co najbardziej mi podeszły→''Lśnienie'' i ''Smętarz zwierząt"
  • 00.00 27.08.2019
    Dekaos Ludzie kombinują jakby tu się przenieś na planetę podobną do Ziemi. Pchać się w kosmos, zamiast dbać o stan obecny miejsca, który zamieszkujemy. Dobija mnie skala destrukcyna, w jakiej obecnie jesteśmy.
    Nie wiem czy będziesz zadowolony z tej książki. Pojawia się tam wilkołak, średnio to trochę pasuje do wcześniejszego klauna. Zrzucę to na garb wyobraźni dzieciaków. W każym razie, miłej lektury i dzięki.
  • Dekaos Dondi 27.08.2019
    Zerko→''Czyńcie sobie Ziemię poddaną''
    Co nie oznacza destrukcji i robienia z Ziemi: ''sześćcianu'' skoro jest kulą.
    To dlatego, że na Świecie zamieszkuje 6 miliardów ''tycich światów'' i nie ma dwóch równych.
    A większość myśli o ''teraz'' Jak jemu jest. A nie o przyszłości, jak innym będzie.
    Jeżeli będzie...
    Znowu mnie zainspirowałaś do napisania prostej metafory:)
  • JamCi 26.08.2019
    Trochę przeraża taka sucha klinicznosc zapisu. Chyba tak chciałaś :-)
  • 00.00 27.08.2019
    JamCi Nie rozumiem tego stwierdzenia po części. :)
  • JamCi 27.08.2019
    00.00 no taki zapis jak w raporcie naukowców. Przyszli, zbadali, stwierdzili fakty, zapisali, wyciągneli wnioski. Zapis jak najbardziej do treści.
  • 00.00 27.08.2019
    JamCi W sumie tak miało być, więc ok. :)
  • JamCi 27.08.2019
    00.00 no tak. Dlatego zwróciłam na to uwagę. Bo on jest inny, niż w innych Twoich. Kole zimnem naukowego podejścia, ale tak myślałam, ze miał kłuć.
  • Cofftee 26.08.2019
    Cześć!

    obserwacyjnego niebieską barwę, zastąpił - niepotrzebny przecinek

    gałęziami stworzenie, przypominało roślin - moim zdaniem tutaj też bez

    rozpędzony koło. - rozpędzone, literoweczka. Tak?

    cząstek plastiku. - hmm, coś mi tu nie gra lekko. Z cząstkami plastiku może?

    pyłu osadzającego - osadzonego

    Odchrząknął, duszące powietrze - a czy tu czegoś też nie brakuje?? Tak jakby ucięte. Chyba że gość nazywa się duszące powietrze :-P

    Pobraliśmy wystarczająco ilość próbek. - albo 'wystarczajaci probek', albo 'wystarczajaca ilość próbek'

    Jestem na tel więc podzielę komentarz na dwa. Zaraz będzie drugi.
  • Cofftee 26.08.2019
    Posiwiały mężczyzna, lekko przygarbiony z grubym plikiem papierów w kartonowej oprawie pod ramieniem przeciskał się przez nadgryzione chemikaliami siedziska. - tu moim zdaniem brakuje dwóch przecinków.: Posiwiały mężczyzna, lekko przygarbiony, z grubym plikiem papierów w kartonowej oprawie pod ramieniem, przeciskał się przez...

    . Z ust wypływały strużki krwi, otwarte szeroko oczy przechodziły w stan mglistych wspomnień. - suppeeer ..!!

    zawali — krzyczał biegnąc przez korytarz do wyjścia - aż mi się tu prosi o wykrzyknik w wypowiedzi bohatera, plus przecinek : Krzyczał, biagnac...

    — Zaśmiał się, niczym szaleniec, czerpiąc satysfakcj - a tu bez przecinka :-)

    Znalazłam jeszcze kilka innych literówek, ale tak mi się źle kopiuje tu na telefonie, że, przepraszam, ale poddałam się w tej kwestii.

    Droga Szu, ta praca ma ogromną wartość i potencjał. Chcesz pisać o rzeczach ważnych, chcesz także kombinować i bawić się tekstem oraz narracja, za co chwała Tobie. Z ekrperymwntow rodzą się prekursorzy.
    Niemniej jednak, w pracy panuje drobny chaos. Używasz czasem aż chyba nazbyw wyszukanych słów, a czasem powiedzieć prościej, znaczy lepiej. Niestety nie nadazalam również za tym, kto jest kim i kto co mówi, ile osób występuje w scenie. Dopiero pod koniec także zorientowałam się w ogóle w sytuacji.
    Podsumowując, ja bardzo przyklaskuje, bo te błędy interpunkcyjne i chaos, jak to nazwałam, jest jak najbardziej do okiełznania, a samej wartości tekstu podrobić już się nie da :-)) Poszlifowalabym po prostu, tak jakby doprecyzowała, co tu się właściwie dzieje i myślę, że warto, bo w Twoim piórze leży ogromny potencjał.
    Pozdrawiam,
    Kawa.
  • 00.00 27.08.2019
    Cofftee Wprowadziłam zmiany i dopisałam w kilku miejscach, tak żeby nieco rozjaśnić co kto mówi. Nie wiem na ile teraz jest lepiej.
    Już kiedyś ktoś mi zarzucał zbyt wyszukany język, z tym że wychodzi to samo z siebie.
    Dziękuję za pomocną korektę i przychylne słowa. :)
  • Pasja 26.08.2019
    Jak mocno zaakcentowałaś problem powolnego konania Ziemi. A zabójcami jesteśmy my dwunożni obywatele tej planety. Dla mnie ciekawie opisana sytuacja samounicestwienia się jednostki ludzkiej. Jak zwykle doskonałe słownictwo i plastyczne obrazy. Takie Szudrakowe obrazy. Pozdrawiam serdecznie
  • 00.00 27.08.2019
    Pasja Wchłaniamy plastik, pojawiają się wyniki badań. Uniknąć tego całkowicie się nie da. Obawiam się, że to cholerstwo jest w stanie odparowywać z wody oraz gruntów i przemieszczać się drogą powietrzną.

    Miło Cię widzieć. Dziękuję. :)
  • Agnieszka Gu 26.08.2019
    Jestem :)

    "Planetę pokrywały kłęby gęstej masy." - masa - słowo, które mi tu nie pasuje. Może lepiej - substancja, plus słowo ją opisujące np. Lepka substancja, wodnista..., glutowata..., albo zamiast substancja może jeszcze lepiej wyraz - poświata.

    "Z kosmicznego punktu obserwacyjnego niebieską barwę, zastąpił szaro—czarny płaszcz." - rozumiem, że chodziło Ci o "obserwatora ulokowanego gdzieś w kosmosie"?

    "— Zwiadowco, ewakuacja dobiega końca. Pobraliśmy wystarczająco ilość próbek. — Galaretowate ciało przelewało się niczym fafuły na pysku biegnącego buldoga." - kocham to :) klimacik, brudna robota, no i ofkors Zwiadowca :))))

    "Zbliżającą się trąba przybierała na sile." - tu może by trzeba dodać że "powietrzna", bo ktoś może być gotów naprawdę wyobrazić sobie trabę muzyczną xd

    "Zwiadowca przeskoczył kilka leżących belek i zamaszystym ruchem wyrwał zapiski przywalonego przed momentem pod stertą gruzu człowieka. Z ust wypływały strużki krwi, otwarte szeroko oczy przechodziły w stan mglistych wspomnień." - to cudne :))

    "Hałda odpadów podskakiwała w rytm turbulencji. Wystrzelili w przestrzeń, zostawiając chaos za sobą." - to też bardzo obrazowo odpisałaś. Mam to przed oczami :)

    "Skaner przestudiował czerwonym promieniem podniszczone notatki." - pomysłowo odpisałaś technikalia :))

    "Po ostatnich badaniach mam w sobie ponad dwa kilogramy włókien syntetycznych. Przez skórę wychodzi meszek, polarowa pokrywa zamiast włosów." - to też ciekawy pomysł, wcale nie taki niemożliwy, zwłaszcza w kontekście powiedzenia "jesteś tym co jesz".

    "Wzbili się do lotu, statek przebudowany do celów badawczych wył świadczącymi silnikami." - świszczącymi?

    "— Nadal nimi są, opóźnieni w rozwój i karłowaci, ale nie wszyscy." - rozwoju

    "— Polimery skutecznie zablokował ich układy rozrodcze." - zablokowały

    Podsumowując, kawał bardzo fajnego tekstu, wbijajacego się idealnie w aktualną sytuację związaną z ochroną środowiska.
    Po kilku ww poprawkach, powinno być super :)
    Pozdrawiam :))) i czekam na cd :))
  • 00.00 27.08.2019
    Aga Świetnie, że zajrzałaś. Kosmos to Twoja działka, więc masz lepsze spojrzenie na ten temat ode mnie. :)
    Dziękuję za korektę i pozdrawiam. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania