Ratlerek przebrany za dobermana

Truizm: są dwa światy naszego przebywania: realny i PiS-owski. Sprowadzając rzecz do psich ras, jeden ujada dyszkantem, drugi ma stentorowy głos. Mały jest przygłuchy, więc się upewnia, czy jego szczekanie słychać dostatecznie wyraźnie i robi to bez przerwy, duży jest powściągliwy: warknie raz i małego nie ma, lub włazi do budy wołając kumpli na odsiecz. A wtedy nie ma zmiłuj, bo większy jest zajazgotany na amen.

Niewielki ma się za lepszy sort, prawie rodowodową kamarylę, niemal ekskluzywne grono z metryczkami. Tak zadecydowały masy ogoniastych kurdupli; z masami nikt jeszcze nie wygrał.

*

Bułhakow stworzył groteskowe opowiadanie o uczłowieczeniu pieska za pomocą przeszczepu martwego mózgu ludzia. W ten sposób ze zwykłego kundla powstał obywatel o nieinteligentnych parametrach wściekłego konfidenta i komunisty. Kapował na wszystkich, którzy mu pomogli. Profesora, który go nakarmił, przygarnął do swojego domu i zoperował, wysiudał z mieszkania, bo zwietrzył, iż bardziej mu się opłaca być kanalią, aniżeli wdzięcznym.

Powiastka o poczciwej psince rozwiewa wszelkie wątpliwości co do tamecznego ustroju. System ten zresztą słynął z tego, że odwrotnie jak Midas w złoto, tak on w gnój zmieniał, za co się zabrał.

Zmierzamy w stronę powrotu do ZSRR i PRL; też pragniemy dokonać przekształcenia durnia w mędrca i też potrafimy zepsuć co się da. To nas oddala od Unii. Może więc lepiej byłoby nie upierać się przy otrzymaniu TERAZ miliardów z funduszu odbudowy? Może więc byłoby warto dać sobie na wstrzymanie? Zaczekać, aż przyjdzie nowa władza? Gdy obecny koszmar odejdzie w chlubną niepamięć? Dopiero wówczas wziąć się za rzeczywistą naprawę kraju?

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • Iza Luis 10.02.2022
    Nigdy nie będzie dobrze.
  • Grain 10.02.2022
    Nie było w polskiej powojennej polityce większej kanalii od Tuska. Nawet nie Bierut.
    Tego nie zmienią żadne kocopoły wypisane przez jakieś końskie loginy.
  • DarekB.. 10.02.2022
    Grain
    ?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!
  • MartynaM 10.02.2022
    Tak. Najlepiej jakby wróciło do władzy PO i dokonczyliby co zaczęli... czyli wyprzedaż Polski. Taka bylaby naprawa.
    Nasze ręce potrzebne do pracy za granicą, dlatego i na tej płaszczyźnie byloby bliżej do sukcesu niemieckich czy holenderskich przedsiębiorstw.

    Trochę kasy by wpłynęło do polityków, nam natomiast zawsze można powiedzieć, "że pieniędzy nie ma i nie będzie "
    Przecież zrozumiemy... ?
  • nerwinka 10.02.2022
    MartynaM i Grain

    Pisałem o przyjściu NOWEJ władzy, a nie o PO
  • Jared 10.02.2022
    Najpierw zbawczy miał być PiSowski narodowy socjalizm, potem antysystemowy kukizi JOW, teraz za zbawiciela uchodzi doktor Memcen i Krzysztof Bosak, przynajmniej w necie. Młode pokolenie jeszcze to ostatecznie spierdoli bardziej niż jest. Ja bym tej "nowej władzy" się bał :P
  • MartynaM 10.02.2022
    nerwinka czyli Konfederacji? To jestem za?
  • Jared 10.02.2022
    Jeszcze lepsze głuptaki, zwłaszcza ten, co uważa, że Białoruś jest super, bo się tam firmę lepiej prowadzi, niejaki Jacuś Wilk XD
  • MartynaM 10.02.2022
    Jared, ale Hołownia to beksa, więc skąd wziąć nową władzę?
  • Jared 10.02.2022
    No właśnie nie wiem, bo w sejmie to są jedynie pojedynczy ludzie warci zaufania XD
  • nerwinka 10.02.2022
    MartynaM w żadnym wypadku.
  • Grain 10.02.2022
    nerwinka, frontmana z TVN-u, Kosiniaka- Kamysza na szaniec z 2%, demencji Janusza Myszki Miki.

    Niech się pojawi taka ewentualność - będę za, obiema rękoma i zestawem kluczy.
  • rozwiazanie 10.02.2022
    Powiastka o poczciwej psince, znam tą nowelkę.:)) Szarikow co w głowie to i na ogonku.?Pozdrawiam.
  • nerwinka 10.02.2022
    rozwiązanie
    siadaj, szóstka, nowelka, to "Psie serce"
    pozdrawiam z przytupem
  • Noico 10.02.2022
    "To nas oddala od Unii".
    Można to podsumować jednym zdaniem.
    Sieroty po Leninie jęczą za folksdojczem.
  • nerwinka 10.02.2022
    Noico Jak zawsze obecny. Tekst o PiS bez Twoich trzech groszy byłby nieważny.
  • Noico 10.02.2022
    nerwinka tak piszesz jak byli sekretarze pzpr, że cokolwie nieprawilnego się pojawiło w przestrzeni publicznej, to za raz ryk był, jak nas to podobno oddala od świetnego ze wszech miar i korzystnego sojuszu ze związkiem radzieckim. Dziś jedną dziwkę, szmatę (zsrr) zastąpiła druga stara lampucera Unia Jewrejska. Ale sieroty ze starego sortu jęczą zawsze w tym samym, obrzydliwym do zarzygania tonie, a dobro i niepodległość własnej ojczyzny mają w swojej śmierdzącej dupie. Byle sami mogli nażreć się do syta z obce talerza. Tyle na temat tego tekstu.
  • SwanSong 10.02.2022
    Noico
    Ty byś znów wolał związek z Rosją, stary komuchu. Żal ci dawnych czasów i jątrzysz.
  • Grain 10.02.2022
    nerinka to taki, Świadek Jehowy nie mający za kim się opowiedzieć, gdzie ci mędrcy. ale przeciw komu od zawsze
  • pansowa 10.02.2022
    Dlaczego na hasło PiS zaraz się cała psiarnia umysłowych ratlerkow zlatuje?
    Ano klatka im pasuje do umysłowości ciemniaka.
  • skandal 10.02.2022
    To nie ratlerki. To skunksy.
  • pansowa 10.02.2022
    skandal może być.
    Kraj się pogrąża, a firmie ślepi.
  • pansowa 10.02.2022
    *Durnie
  • skandal, I robale.
  • Starszy Woźny 10.02.2022
    Ja nawet chciałbym, żeby Putin zaatakował Ukrainę, a później Polskę. Skoro nasz obecny rząd pluje na U.E., to niech się sam obroni. Teraz przymila się do struktur zachodnich w chwili zagrożenia. Historia lubi zataczać koło. Znów jedni przyklepią piątkę Rosji, inni będą spiskować.Skoro sami nie umiemy się rządzić, to potrzebny bat. Naczelnik z Żoliborza skutecznie podzielił kraj. Lepiej się rządzi, gdy nie ma jedności w narodzie. Wiem co mówię: Jestem Starszym Woźnym w sadach i na wyższych uczelniach. Na korytarzach i aulach słyszę co nieco. No!!!
  • nerwinka 10.02.2022
    Starszy Woźny
    ponowna utarta niepodległości byłaby może dla nas ratunkiem, ale nie nie trwa tyle, co ostatnia!
  • MartynaM 10.02.2022
    Woźny, Ty wiesz co piszesz? Ty chciałbyś wojny?
    Boże, co się z ludźmi dzieje?

    Skoro wszystkie nieszczęścia zrzucacie na pis i skoro on taki zły, to czemu na wojnę czekać, a nie na wybory? To ludzie decydują kto ma być u wladzy...

    Za dużo tvn-u i pada na łeb...
  • Starszy Woźny 10.02.2022
    Słowo Niepodległość rozumiane jest przez wielu po swojemu, jak komu pasuje. Dobrze opisałeś sytuację obecną. Takie kundelki szarpią właśnie olbrzymią rzecz, jak Niepodległość, każdy w swoją stronę. Jeszcze się trzyma, ale trzeszczy w szwach. A właściciele tych psiaków szczują coraz bardziej, i podrzucają im kąski emerytalne i inne socjale. A pieski wyją z radości, że nigdy tak nie jadły. A. Mickiewicz napisał kiedyś wierszyk o psie i wilku. Jakże on na czasie.
  • Noico 10.02.2022
    A Ty Starszy widać, że z tego wiersza "Wilk i pies", ani krztyny nie zrozumiałeś, o co chodziło autorowi. Przytoczyć takie wiersz, akurat w obronie tych, którzy najpierw pełzali przed bolszewicką Rosją, a dziś przed bolszewicką Unią Europejską, to dowód na to, że ci którzy tłuką wam do głów, że to zaprzaństwo i niewola, mają rację.
  • Opalony Ernest 10.02.2022
    "System ten zresztą słynął z tego, że odwrotnie jak Midas w złoto, tak on w gnój zmieniał, za co się zabrał."

    Co prawda, to prawda.
    Wyprowadził z polep bydło na salony.
    A powinni niektórzy w oborze zostać.
  • pansowa 10.02.2022
    Nie ma to jak jęczeć pod rodzimym batem i patrzeć jak swoi doprowadzają kraj do ruiny.
    To dopiero niepodległość i wolność.
    Po co nam obcy? Sami się rozjebiemy pod tą władzą. Powtórka z historii.
  • MartynaM 10.02.2022
    No, swoi, niby doprowadzają... w żadnym innym kraju nie donoszą, żeby pozbawić funduszy, wręcz przeciwnie. Tylko my mamy taką opozycję, która "pracuje" dla innych krajów, nie dla swojego.
  • Starszy Woźny 10.02.2022
    MartynaM
    Widać jak przesiąknięta jesteś propagandą TVP-info. W dzisiejszych czasach błyskawicznej informacji nie potrzeba nikomu przekazywać relacji z danego państwa, co aktualnie się dzieje. Są też ambasady wszystkich krajów w naszym państwie i są też korespondenci z różnych krajów. Ich praca polega własnie na przekazywanie najświeższych informacji z danego państwa. ITD. Nie wiem do jakich umysłów dociera przekaz Tej niby(publicznej) TVP.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania