ręce do góry panie Mojżesz

musimy zwyciężyć

nawet jeśli trzeba przetopić myśli

 

na złoto wiarę

i słowo

co stało się ciałem

 

ułomnym nietrwałym

niewartym pieśni

 

Pan z wami

pan z nami

 

ręce w górze oczy wygryzie dym

z ofiary całopalnej

 

jeszcze chwila i zobaczymy więcej

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • laura123 16.08.2020
    Dlaczego ''słowo, co stało się ciałem'' nazywasz ''ułomnym nietrwałym niewartym pieśni''?
  • Tjeri 16.08.2020
    Każdy widzi po swojemu. Można i tak.
    Dziękuję za koment.
  • Ant 16.08.2020
    Ja nie wiem o co pytasz
  • Tjeri 16.08.2020
    Ant, ja pomyślałam, że pytanie padło w związku z odczytem słów wiersza, jako krytycznych wobec Biblii.
  • laura123 16.08.2020
    Czytam, co napisałaś. Tylko.
  • Tjeri 16.08.2020
    A więc może ja, błędnie, zobaczyłam w komencie konkretną wizję. Pewnie wynikłą z samej treści pytania.
  • Jacom JacaM 16.08.2020
    :-)
  • Tjeri 16.08.2020
    :-)
  • Szpilka 16.08.2020
    Dobre i oryginalne, zajefany tytuł ? ?
  • Tjeri 16.08.2020
    Dziękuję, Szpilko!
  • Pasja 16.08.2020
    To się już nie uda, tak jak las rąk w niedzielny poranek nic nie znaczy. Mojżeszowi pewnie ręce ciążą od kamiennych grzechów.
    Miłej niedzieli
  • Tjeri 16.08.2020
    Grzechów chyba zawsze dużo - ludzie na przestrzeni dziejów są tacy sami...
    Dzięki, Pasjo!
  • befana_di_campi 16.08.2020
    Podoba się, bo biblijne a inne :)

    Serdecznie :)
  • Tjeri 16.08.2020
    Dziękuję za koment, Befano!
  • Castor 16.08.2020
    Mam kłopocik z odczytaniem PL. Jako że MY to lud na którego czele stał Mojżesz - zdaje się że jest nim ten wyjątkowy Naród (czy tak?) , dla którego Słowo które stało się ciałem jest tylko słowem które stało się ciałem, (ułomnym, nietrwałym bo okaleczonym a w końcu zabitym) a przez to niewartym pieśni bo nic co nie jest Bogiem nie jest warte pieśni. Wszystko potem brzmi cokolwiek złowrogo. Interesujące.
  • Tjeri 16.08.2020
    Castor, niezmiernie cieszy mnie kombinowanie. :) To nagroda sama w sobie dla autora.
    Nie chciałabym tłumaczyć, bo każdy widzi po swojemu. I dla każdego tekst będzie inny.
    Powiem więc oględnie, że można spojrzeć szerzej, zwracając uwagę na "rolę" Mojżesza w tym konkretnym przypadku.
  • Tjeri 16.08.2020
    Wielkie dzięki za interesujący koment!
  • Castor 16.08.2020
    Tjeri Mojżesz mnie tu specjalnie nie interesuje (choć dla Narodu jest istotny bo od jego rąk zależy zwycięstwo lub klęska). Jest tylko narzędziem które ma OBOWIĄZEK coś wypełnić. Naród wymaga! I Ty to napisałaś - czy tego chcesz czy nie. :)
  • Tjeri 16.08.2020
    Castor - :) nie myślałam o konkretnym Narodzie, ale i tak można jak najbardziej czytać. Jeszcze raz dzięki :)
  • Dekaos Dondi 22.08.2020
    Tjeri→Pierwsze skojarzenie miałem ze→złotym cielcem, poprzez którego można zobaczyć więcej, niż przez Boga?
    gdy człek oślepiony złudnym blaskiem:)
    Chociaż czasami warto napisać, coś na wprost. Tak myślę:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Tjeri 22.08.2020
    Dedo, złoty cielec jest obecny w tym tekście, choć w innym kontekście. Całość nawiązuje do konkretnego historycznego wydarzenia i jego analogii w życiu codziennym... To tak oględnie i w skrócie, bo nie chciałabym (się) tłumaczyć... :)
    Dzięki, DeDo :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania