Retrospekcja

Szedłem dziś rynkiem, ciepło, nastrojowo

(pięknie go zrobili – światłem oświetlili)

Marszowy krok zadudnił, padł rozkaz, bojowo

się zrobiło... huknęło, ruszyły żelazne motyle,

zanim się dowiercą, mam przed sobą życie.

Podzielę czas na części, w niezliczone chwile.

Motyl żyje krótko, szczęśliwy w swym bycie.

 

Zaszumiało rojem liter nad drzewami.

Spod hełmu patrzą oczy, mętne - urzędnika,

jeszcze tylko podanie (i podpis), pan już pójdzie z nami,

przydział jest do nieba – tak z pisma wynika.

 

(we wtorek rozstrzelali – zapalić nie dali)

 

Przecież kocham ten kraj, choć ciągle w nim burza.

Kiedy patrzę pod nogi - dywan czerwonawy

od maków - tych krasnych - z italskiego wzgórza.

Ściskam miecz Chrobrego na szańcach Warszawy.

 

Przyleciały motyle – znów rachunki krzywd,

lecz nikomu nie trzeba rozrzedzonej krwi.

I ostatnia myśl Marszałka z mej miłości drwi...

 

Dyskutują mordy, milczeć do cholery!

będzie cytat Jego – Uwaga, cytuję.

„Że Naród to wspaniały, tylko ludzie – chuje!”

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (59)

  • bogumil1 24.04.2020
    Ten cytat brzmiał inaczej: "Naród wspaniały, ale ludzie k...y", jeśli przekręcasz napisz że to parafraza, bo inaczej wprowadzasz czytelników w błąd.

    Za wiersz piątka.
  • syczek 24.04.2020
    Paść ze śmiechu można! :)))
    Nawet tego starego wiersza z 2012 roku nie rozumie.
  • bogumil1 24.04.2020
    Zniekształciłeś cytat, który w rzeczywistości był inny, więc wprowadzasz w błąd czytelnika, więc wyjaśniłem. Nie wiem w jakim celu to robisz, czy sam jesteś niedoinformowany, czy celowo, ale obojętnie dlaczego teraz każdy kto tu zajrzy będzie miał jasność.
  • syczek 24.04.2020
    Co byśmy bez twej wiedzy i inteligencji tu zrobili, donosicielu? :)))
    Cytat jest celowo zniekształcony, a przesłanie wiersza czytelne nawet dla średnio inteligentnego szympansa.
    Najwyraźniej nie zaliczasz się do nich, skoro stawiasz piątkę mnie (ale aja!) i za poetyckiego gniotka z katastrofalnymi rymami.
    Tylko ja przebyłem jakąś poetycką drogę, a ty pozostałeś grafomanem.
  • bogumil1 24.04.2020
    Jeśli zniekształciłeś celowo, to powinieneś dać odnośnik pod tekstem, i to wyjaśnić, a nie wkładać w czyjeś usta tego czego nie powiedział. Tyle w temacie. Ja to zrobiłem za Ciebie. Pewnie nie podziękujesz, ale mam to w ....
  • syczek 24.04.2020
    Pocałuj się w krzyż i zrób sobie kompres, bo znowu masz napad. :)
  • bogumil1 24.04.2020
    Jakbym wiedział, że okażesz się takim niewdzięcznikiem, to byś tej piątki nie dostał;)
  • IgaIga 24.04.2020
    Panowie...
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    Żadna blokada niczego cię nie nauczyła. Ciągle szukasz powodu do zaczepki - tam gdzie w zupełności go nie ma, a tym samym sposobu na personalne ugodzenie komentującej osoby.
    Doprawdy słabe.
  • syczek 24.04.2020
    Cio tam moja jojczarko? :)
    Puchacz jeszcze wdzięczny powinien być kapusiowi, który nie rozumie wiersza i się na poezji nie zna.
    Dobre.
    Leea, po co tu przychodzisz? Zdaje się, że nie bywam w twoich rejonach, więc wychowuj raczej dzieci, a nie mnie.
    I postaw piątkę, bo tak ekspert wstawił :)
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    Skoro wstawiasz wadliwej jakości teksty do publicznej strefy, to raczej nie muszę oczekiwać na zezwolenie jaśnie niedojrzałego emocjonalnie pana, żeby wstawić komentarz pod takim tworem, to po pierwsze.
    Po drugie, zostałeś już dwukrotnie pouczony, ja tylko zwracam uwagę na twoje prowokacje, zaczepki nieadekwatne po postawionego komentarza. Dziwię się, że administrator, widząc twoje dziecinne zachowanie, pozwala ci na zakładanie kolejnych kont i dalsze robienie żałosnego teatrzyku.
  • syczek 24.04.2020
    To je oceń w gwiazdkach i tyle, a nie zajmuj się moją osobą.
    Nie ruszam takich gwiazd jak ty.
    Możesz iść śladem kapusia i też zgłosić.
    Tylko na razie nie ma co, ale już się palma postara.
  • bogumil1 24.04.2020
    Teraz obraziłeś Leę, mimo, że zwróciła Ci uwagę na Twoje niewłaściwe podejście do osób komentujących, nawet jaj jest życzliwie. Wcześniej obraziłeś Igę nazywając ją oszołomką, bo ośmieliła się wbrew Twojej zgodzie opublikować swoje wiersze w jakimś periodyku.
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    Masz rację, wypada zapytać admina czy dawanie blokad, ale zezwalanie na zakładanie nowych kont, ma w ogóle sens. W takim wypadku, nie można w ogóle mówić o każe, a jak śmietnik w komentarzach robiłeś, tak robisz dalej, tylko pod inną nazwą.
    I nie musisz tytułować mnie niewyszukanymi epitetami typu "gwiazda", bo za jedynego czerwonego karła tego portalu uważasz się ty.
    A, i więcej pokory. Do krytyki użytkowników jesteś pierwszy, ale żeby przyjąć na klatę krytykę to już nie bardzo. Mniej hipokryzji.
  • bogumil1 24.04.2020
    err "nawet jeśli jest życzliwe"
  • syczek 24.04.2020
    LeeaThorelli Zapytaj, czy to dotyczy wszystkich.
    A teraz może zmienisz obiekt zainteresowań?
  • syczek 24.04.2020
    Zresztą niepotrzebna mi twoja ocena.
    Sam napisałem, że to stary gniot, więc przypomnij sobie swoją reakcję na moje uwagi krytyczne u ciebie.
    Tam dopiero poszła jazda :)
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    syczek nie wydaje mi się, abym w którymś z komentarzy wystawiła ocenę tego utworu, więc nie wiem o czym ty teraz do mnie piszesz? Sam napisałeś w komentarzu, że to wiersz gniot, i ja do tego się odniosłam, bo nie zwykłam czytać twoich wypocin i nie zamierzam tego robisz.
    Mój komentarz odnosi się do twojej nieumiejętności w przyjmowaniu krytyki, a raczej rady odnośnie zaznaczenia, że to nie cytat a parafraza.
    Jak pisałam, więcej pokory, bo za taką alfę i omegę uchodzisz w swoim mniemaniu, że na zwykłe komentarze rzucasz się jak wściekły pies.
  • syczek 24.04.2020
    LeeaThorelli Żegnam panią.
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    syczek mam nadzieję, że i ciebie, jak betti, pożegnamy na zawsze. :)
    Uwierz mi, trzymam kciuki, jak nigdy.
  • syczek 24.04.2020
    :)))
    Ja tu jestem od 2014 roku i nie takie gwiazdy przeżyłem.
  • Pan Buczybór 24.04.2020
    Całkiem spoko wiersz. W zasadzie wzór jak zrobić wiersz patriotyczny, ale bez patosu. Podoba mi się też rytm i nawet rymy są całkiem dobre.
  • IgaIga 24.04.2020
    syczek - nazwałeś mnie oszołomką?! Tętnica!
  • syczek 24.04.2020
    Cię Iga?! Włąsną łapę bym sobie odgryzł!
    Ee, Bucz, rymy są gramatyczne i częstochowskie.
    To 2012 rok, ale dzięki.
  • IgaIga 24.04.2020
    A bo Bogumił coś pisał...
  • bogumil1 24.04.2020
    IgaIga tak, napisał, że tylko oszołomy mają parcie, żeby coś drukować, więc się znalazłaś automatycznie w gronie.
  • syczek 24.04.2020
    IgaIga On pisze... dużo, tylko głupio :)
  • syczek 24.04.2020
    bogumil1 Nie manipuluj po swojemu.
    Nie wszyscy już się na to nabierają.
    I idź stąd.
  • IgaIga 24.04.2020
    bogumil1 - a skąd Ty wiesz, że ja się drukuje?
  • bogumil1 24.04.2020
    IgaIga jeszcze ci będzie próbował wmawiać, że tak nie napisał. A wiesz za kogo uważa, wszystkich którzy co opublikowali ze swojej twórczości? Za oszołomów.

    Gdyby usłyszał gdzie publikowałaś, to by dostał zajadów.
  • syczek 24.04.2020
    bogumil1 Boś oszołom i wszyscy to wiedzą, dlatego tak cenią :)
  • syczek 24.04.2020
    bogumil1 I akurat Iga jest publikowana, ale jest normalna i ma talent.
  • bogumil1 24.04.2020
    IgaIga bo sama to gdzieś napisałaś, nie pamiętasz? A akurat to wydawnictwo prowadzi mój imiennik, Bogumił, zresztą bardzo lubię czytać jego wiersze, pisze ładnie i konkretnie, tak jak ja lubię. Oczywiście sto razy lepiej ode mnie bo to specjalista.
  • IgaIga 24.04.2020
    bogumil1 - Akant?
  • IgaIga 24.04.2020
    syczek - leżę :D
  • bogumil1 24.04.2020
    syczek ja się tutaj wcale nie chwalę, że mam jakiś talent, piszę od trochę więcej niż roku, dokładnie od stycznia 2019. Dzięki B. załapałem nieco z tej materii, wcale się nie uważam za jakiegoś mistrza. A mimo to są jakieś gazety i to duże, nie żadne niszowe, którym się to podoba i drukują. Czyli, że można jak się chce. I nie trzeba mieć talentu Mickiewicza, żeby napisać wiersz, który się komuś podoba.
  • syczek 24.04.2020
    IgaIga Tylko nie kwicz:)
  • syczek 24.04.2020
    bogumil1 I kto robi zadymę i oborę?
  • syczek 24.04.2020
    Spadaj ze swoimi "mądrościami".
  • bogumil1 24.04.2020
    IgaIga tak, oni mają nawet forum poetyckie, typowo poetyckie, bez tekstów prozatorskich. Ostatnio je nawet trochę udoskonalili, bo nie było drzewka w odpowiedziach, a teraz jest.
  • syczek 24.04.2020
    bogumil1 Idź stąd.
    Nudny już jesteś.
  • bogumil1 24.04.2020
    Jeśli załatwisz sobie aparat do resuscytacji, to Ci kiedyś napiszę puchacz, gdzie i w jakiej liczbie ja się "drukuję". Powiem Ci tylko tyle, że moim marzeniem jest opublikować coś w "parafialnej" prasie, ale wbrew Twojemu mniemaniu, zresztą całkiem fałszywemu, o takiej prasie, tam jest właśnie najtrudniej coś wydrukować;))) Także dla Ciebie raczej nieosiągalne.
  • IgaIga 24.04.2020
    bogumil1 - nawet nie wiedziałam.
  • bogumil1 24.04.2020
    Czego nie wiedziałaś Igo?
  • IgaIga 24.04.2020
    bogumil1 - o tym forum poetyckim. Dasz namiary?
  • bogumil1 24.04.2020
    IgaIga https://www.twojewiersze.pl/pl/wiersz,Pr4iir5c0WEkseUA
  • Akwadar 24.04.2020
    bogumil1 ni ma...
  • bogumil1 24.04.2020
    Akwadar jak będę przy kompie to wkleję inny link.
  • IgaIga 24.04.2020
    bogumil1 - dziękuję.
  • Akwadar 24.04.2020
    bogumil1 oki
  • bogumil1 24.04.2020
    Akwadar to jeszcze raz wstawiam ten link:
    https://www.twojewiersze.pl/pl
  • bogumil1 24.04.2020
    IgaIga to jeszcze raz wstawiam ten link:
    https://www.twojewiersze.pl/pl
  • bogumil1 24.04.2020
    IgaIga a tu jest Pan Bogumił Pijanowski, prezes stowarzyszenia Akant https://www.twojewiersze.pl/pl/autor,8YAoGrn3Lk8sgl4q

    podczytuję jego wiersze
  • Akwadar 24.04.2020
    bogumil1 a Twoje utwory?
  • bogumil1 24.04.2020
    Akwadar gdzie mi tam do tamtych mistrzów akwi.
  • IgaIga 24.04.2020
    bogumil1 - dzięki.
  • kigja 24.04.2020
    syczek jak została zmieniona Twoja nazwa użytkownika?
    Poprosiłeś administratora?
  • syczek 24.04.2020
    Tajemnica spowiedzi.
  • DEMONul1234 24.04.2020
    Syczek, jak masz każdego czytelnika w głębokim poważaniu, to publikuj swoje wiersze w notatniku :)))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania