wiersz

wiersz

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 22

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (53)

  • laura123 21.11.2020
    Patriotyzm, miłość do Ojczyzny, zawsze szanuję i nagradzam. 5
    Pozdrawiam.
  • Celina 21.11.2020
    Dziękuję pięknie Lauro. A co sądzisz na temat tych rymów.
  • laura123 21.11.2020
    Bogumił jest dobrze. Robisz ogromne postępy.
  • kigja 21.11.2020
    Hahahaha Hahahaha Hahahaha
    ?
  • Celina 21.11.2020
    Dziękuję Lauro, jesteś jedną z niewielu, o ile nie jedyną specjalistką na portalu opowi, który kompetentnie i fachowo wypowiada się na temat wierszy, dlatego Twoją opinię tak sobie cenię. Serdecznie pozdrawiam.
  • Celina 21.11.2020
    err - która
  • kigja 21.11.2020
    miłość wymaga ofiary
    warto poświęcać się dla niej

    No, właśnie. Miłość do wolności wymaga ofiar.
    A protestują dzieci, które aresztowane są, jak pospolici przestępcy.
  • Celina 21.11.2020
    Przestań bredzić o jakichś aresztowanych dzieciom, bo hadko słuchać tych bzdur.
  • Celina 21.11.2020
    err - dzieciach
  • kigja 21.11.2020
    17-letni Janek został zatrzymany wczoraj podczas blokowania przejazdu ciężarówki fundacji Pro-Life, która krążyła wokół pikiety solidarnościowej przy Sądzie Rejonowym w Warszawie. Jego ojciec do dziś nie wiedział, co dokładnie dzieje się z jego synem. Janek nie jest jedyną zatrzymaną osobą tego dnia.

    Celina bez agresji. Manipulantko.
  • Celina 21.11.2020
    kigja czyli zatrzymano groźnego przestępcę, bandytę. Dobre, dziecko, hii. Raczej niepelnoletni, bo nie ma dowodu, ale nazwanie tego przestępcy dzieckiem to żenada. Chyba w takim sensie że nawet dziewięćdziesięciolatek też jest czyimś dzieckiem. Ciekawe jakbyś śpiewała, gdyby takie głupek jak ten siedemnastoletni Janek wygrażał ci pałą i uniemożliwiał przejazd, a ty śpieszyła się na przykład na zabieg ratujący życie do szpitala, ale odwoziła chore dziecko na pogotowie. I wtedy wybiega siedemnastoletni Janek i dziecko zanim dotrze na pogotowie jest trupem.
  • kigja 21.11.2020
    Przestań bredzić, że aresztowany 17 latek to groźny przestępca i bandzior, bo hadko czytać te bzdury.
  • Celina 21.11.2020
    kigja identyczny, jak ten który rzucił racą w prywatne mieszkanie. Dokładnie taki sam. Kropka w kropkę.
  • kigja 21.11.2020
    Nieprawda.
    Racę rzucił Twój kolega po poglądach. Dorosły, silny chłop.

    Aresztowany został chłopiec.
    Nie wiem, kim będzie za dwadzieścia lat, ale teraz jest dzieckiem i takie zachowanie tych zomowców, którzy go aresztowali, jest karygodne!

    Koniec.
    Szkoda mojego czasu na ciebie.
  • Celina 21.11.2020
    kigja czyli próbujesz usprawiedliwiać przestępcę bliskiego ci ideowo. Smutne. Mnie nie interesuje wiek, tego który rzucił racą. Nawet nie wiem ile miał, ani czy chodził na siłownię, czy był chucherkiem, czy atletą.
    Z zera nie zrobisz bohatera. Przestępca, to przestępca a nie żadna tam osoba godna uwagi. I tak traktuj każdego świra, który innym utrudnia życie, i nie korzystaj z lewackich mediów, bo ci robią papkę w głowie.
  • kigja 21.11.2020
    Celina,

    Jakie przestępstwo, Twoim zdaniem, popełnionił 17 letni Janek?
    Stanowił blokadę dla pojazdu krążącego wokół protestujących i to był powód, żeby całą dobę spędzić w areszcie?

    W normalnym kraju policja, nie pisowskie zomo, powinna wezwać rodziców chłopca, żeby mogli odebrać syna z komisariatu.

    W normalnym, demokratycznym kraju, a nie komunistycznej pislandii.
  • Celina 21.11.2020
    kigja weź już więcej nie bredź, jeśli zgodnie z lewacką dialektyką jednych przestępców usprawiedliwiasz, a drugich potępiasz, to nie mamy o czym gadać.

    Znajdź sobie w wiki, co to dialektyka.
  • kigja 21.11.2020
    Ni to chłopiec ni dziewczyna, ot Celina.

    Dla kogoś takiego życie i bezpieczeństwo 17 letniego chłopca jest nic nie warte, ale jest przeciw aborcji.

    Najchętniej 17 latka wsadziłaby do więzienia z groźnymi przestępcami, żeby nauczyli go życia, ale jest przeciw aborcji.

    Czyżby Celina w młodości nosiła niebieski mundur i wymachiwała ulubioną pałką?
    ?

    Wstydź się Celina.

    Dzieci trzeba chronić. Te dzieci, które już przyszły na świat.
  • Celina 21.11.2020
    kigja każdemu idiocie, który domaga się prawa do zabójstw dzieci nienarodzonych życzę żeby pała na plecach albo nocka spędzona na dołku nauczyła żeby nie czynił tego, co innym niemiłe.
  • kigja 21.11.2020
    Niemiła ci skrobanka Kowalskiej, ale zacierasz ręce, kiedy pałują 17 letnego dzieciaka i wyciągają łapska po 14 letniego za wpis w necie?

    Ale Kowalską byś napieprzała pałami, aż by kopyta wyciągnęła, co nie?

    To chyba związane jest z twoją seksualnością...

    Pałować nastolatków i Kowalskie po skrobankach...
    Aż zaleją się krwią.
    Aż w konwulsjach umrą.

    Wydaje mi się, że napawasz się tym widokiem, siedząc w ciemnym pokoju z kotem na kolanach...
    I wtedy głaszczesz go. I głaszczesz...
  • Celina 21.11.2020
    kigja tja, najlepiej im pozwolić żeby blokowali ulice, demolowali miast, wykrzykiwali bluzgi w imię prawa do mordowania nienarodzonych dzieci, prawda? Tam raczej stare konie przychodzą, akty SLd, PO, PSL obowiązkowo z rodzinami, żeby robić frekwencję i opłacani przez Sorosa demonstranci. On tu grube miliony inwestuje, a ty myślisz, że to spontan.

    Poza tym roznoszą zarazki i przyczynią się do wzrostu przypadków covidowych.
  • kigja 21.11.2020
    Celina tja...

    Już jeden Janek padł, ty jednak koniecznie chcesz zobaczyć, jak po 50 latach, pada drugi Janek?

    Jeśli lubisz widok agresywnych pisowskich zomowców pałujących bezbronną młodzież, to podniecaj się dalej i pogłaszcz kota...
  • Wrotycz 21.11.2020
    Walka z kobietami, młodzieżą, dziećmi jest wizerunkowa fatalna.
    Udział grup antyterrorystycznych, bojówek MP w tych starciach ociera się o groteskę.
    Tak to jest, kiedy naród o ogromnych tradycjach wolnościowych (vide demokracja szlachecka) chce się autokratycznie sobie podporządkować.
    Scenka ze środy, kiedy stojącą na uboczu niską nastolatkę z długim warkoczem, ubraną w czerwoną kurteczkę, trzech osiłków wnosiło do suki... no miazga emocjonalna.
    Czternastolatek oskarżony o organizowanie strajku, wizyty w domu, zapowiedź sądu...
    Powariowaliście, na swoją własną zgubę.
  • Celina 21.11.2020
    cieszę się jak policja pałuje wszystkich przestępców. Tym się różnimy, że ja nie rozróżniam przestępców ze względu na poglądy społeczne.
  • Wrotycz 21.11.2020
    Kto jest przestępcą, jeśli mamy do czynienia z powstaniem? Historia Was osądzi.
  • Celina 21.11.2020
    Wrotuś już nie pamiętasz jak policja wtargnęła do domu ucznia, za to założył stronę o Komorowskim;))))
  • Wrotycz 21.11.2020
    Pamiętam, groził Komorowskiemu śmiercią.
    To było idiotyczne. Ale wyimkowe.
  • Celina 21.11.2020
    Wrotuś to nie powstanie, to walka dobra ze złem. Wy promujecie zbrodnie na życzenie, nawet wbrew tak wychwalanej przez was konstytucji, gdzie jest zapisane, że człowiekiem jest się od poczęcia. Promujecie de facto zbrodnię, bo tak trzeba to nazwać. Wbrew uwielbianej przez siebie konstytucji.
  • kigja 21.11.2020
    Czy dzięki tym pałowaniom dzieci i kobiety, twój most zwodzony rusza do akcji?

    Czujesz ekstazę? Oddech przyspiesza, a ty coraz gwałtowniej głaszczesz kota?
  • Wrotycz 21.11.2020
    Kobieta te. ż człowiek, nie musi, jak przed chwilą przeczytałam u Justyski, być w ciąży z kostuchą.
    Najpierw zróbcie wszystko, aby do aborcji nie dochodziło. Darmowe środki antykoncepcyjne i uświadamianie w szkole.
    Zacznijcie od początku, a nie od końca.
  • Ile Julek aresztowano?
  • Celina 21.11.2020
    Wrotycz w szkole są lekcje przysposobienie do życia w rodzinie. Czy ty być chciała, żeby tydzień w tydzień pokazywać małym dzieciom porno?
  • Akwadar 21.11.2020
    Celina skąd wiesz, że pokazują porno?
  • Wrotycz 21.11.2020
    Bogumił, nie masz pojęcia o tych lekcjach. Zapisz się jako wolny słuchacz, dam Ci namiary do koleżanki.
  • Aborcja, pałowanie, wychowanie do życia w rodzinie, antykoncepcja, Komorowski ... Tyle tematów, a wszystkie nie związane z wierszem. ?
  • Wrotycz 21.11.2020
    Ważny temat w banalnej formie językowego obrazowania.
    No cóż, opłakałam wiele historii z polskich zrywów, tu niestety, poza hasłami, słusznymi jak najbardziej, nie ma nic. Niczym odkrywczym nie zatrzymuje, ot wierszyk na akademię dla klas I-III.
    Wybacz, Bogumił.
    Pisz notki lub eseje historyczne, zawsze coś ciekawego w nich znajduję.
  • koniec drogi 21.11.2020
    Piękny,rytmiczny jak marsz
  • Celina 21.11.2020
    Bardzo dziękuję za komentarz i pozytywną opinię. Pozdrawia serdecznie.
  • Zaciekawiony 21.11.2020
    Bardzo prosty wiersz, jest jakiś rytm, ale nie czuć go dobrze. Druga strofa jest najbardziej zaburzona. Szkoda, że cały jego sens zawiera się w informacjach i odwołaniach do znanych haseł, powtarzaniu fraz znanych z historii a więc nie własnych i nie ma tu za bardzo środków poetyckich. Niektóre końcówki wersów mają podobieństwa brzmieniowe, inne nie za bardzo ale nie ma na to stałej reguły (raz bliskie brzmienia mają wersy 1 i 3 a pozostałe nie, a innym razem wersy 2 i 4). Przez to, i nie pilnowanie akcentów, brak śpiewności.

    To nie jest dobry wiersz na ważny temat. Gdyby nie odległe rymy byłby to w zasadzie wiersz częstochowski.
  • Celina 21.11.2020
    Zaciekawiony, ja nie piszę na zasadzie, żebyś się odwalił, tylko chciałbym wreszcie, żebyś napisał lepszy. Nie dla zasady, ale chciałbym mieć jakiś wzór. Wiesz jak mało jest wierszy na temat powstania styczniowego. Albo w ogóle na takie tematy. Albo większość jest takich, że dramat je czytać. Bo to jest w ogóle trudny temat. Przeglądam różne portale w pogoni za takimi tematami, ale w zasadzie mało ich, mało kto pisze.

    A co do rzekomej banalności tematu. Mam takie wrażenie, oczywiście nie poparte żadną statystyką, że dziewięćdziesiąt procent użytkowników tego, i nie tylko tego tematu nie ma pojęcia co to było powstanie styczniowe, nie mówiąc o detalach. I wcale sobie nie robi wyrzutów z tego powodu. Więc to co Tobie może się wydawać banałem, dla większości jest opowieścią nieznaną.
  • Zaciekawiony 21.11.2020
    Celina
    Nigdzie nie napisałem, że banalny jest temat. Jest ważny, ale opisywanie go przy pomocy kombinacji całych znanych fraz tworzy lub podtrzymuje wyrobione przez setki podobnych publikacji wrażenie, że tak wyglądają wiersze patriotyczne w ogóle. Niedbale, rzeczowo, patetycznie wedle wzorców z XIX wieku, z zamkniętym kręgiem określeń, poza które się nie wychodzi.

    Coś może spróbuję, ale szczerze mówiąc nie jestem za bardzo poetą. Może jak znajdę wydarzenie, wokół którego można owinąć metaforę, to coś się stworzy.
  • Zaciekawiony Tak przy okazji to podam, że odwiedziłem twój blog. Pozdrawiam!
  • Zaciekawiony 21.11.2020
    Marek Adam Grabowski
    No właśnie zastanawiałem się z którego foruma kojarzę nick.
  • Zaciekawiony To już wiesz, że z tego. ? Hej!
  • Wrotycz 21.11.2020
    A powodem wcześniejszego powstania, Powstania Listopadowego, było nieprzestrzeganie postanowień konstytucji ze strony cara Mikołaja I.
    Sejm pod koniec tego zrywu normalnie go zdetronizował.
  • Celina 21.11.2020
    No właśnie Wrotuś dobrze, że przypomniałaś, 29 listopada będzie rocznica. Ja w ogóle mniej się tym powstaniem zajmuję, a to było szalenie ciekawe, bunt podchorążych, wygnanie księcia Konstatantego z Warszawy, detronizacja cara. 25 stycznia, w odpowiedzi na to, że powstnie uznał za nielegalne a przywódców za wyjętych spod prawa.

    Muszę o tym coś napisać, jakiś wiersz, albo tekst.
  • Zaciekawiony 22.11.2020
    Celina
    I jeszcze encyklika papieża potępiająca powstania.
  • Celina 22.11.2020
    No, z formalnego punktu widzenia miał przecież rację.
  • Celina 22.11.2020
    Ale z tego co wiem, to nastąpiło dopiero po upadku powstania, nie miało więc żadnego wpływu na nic.
  • Wiersz prosty. Miewałeś lepsze. Ten mi przypomina twoje z przed dwóch lat. Doceniam jednak patriotyczne intencje. Pozdrawiam! 4
  • Celina 21.11.2020
    Dzięki Marku, doceniam czwórkę. Pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 21.11.2020
    Za przypominanie historii 5.
  • Celina 21.11.2020
    Dzięki Józefie, pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania