Rok

Cienie.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (43)

  • Florian Konrad 04.05.2021
    Nadaje się do deklamowania przez dziatwę i młodzież szkolną na akademie. I tylko tyle. Do bólu patetyczne, niewspółczesne i ... banalne, jak typowy "wiersz patriotyczny".
  • Morus 04.05.2021
    No ok, dzięki za wyrażenie opinii, ale chciałbym wiedzieć, gdzie i kto deklamuje współczesne wiersze Florianie?
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus, ale Ty masz w tyle uwagi, niedawno ktoś sugerował, żeby wyjść ze skansenu, bo to nie-trendy dziś. O! ?

    Ostatnia strofa z fajnackimi rymami, dwie pierwsze - sam zobacz.
  • Morus 04.05.2021
    Bardzo dziękuję za komentarz i opinię, ale .... .

    Miałem wiele pozytywnych opinii pod wierszem, dlaczego akurat miałby się sugerować jedną, nieżyczliwą, w dodatku osoby, która nigdy żadnego sukcesu komercyjnego nie odniosła?

    Nie palcie przeszłości ołtarzy, zanim sami nie wzniesiecie nowych, jakoś tak, niedokładnie zacytowałem, pisał wiersz. A cóż wniosła ta nowoczesność. Ludzie tej pseudonowoczesnej poezji nie rozumieją.

    Taka dewiza mojej bohaterki, o wiele lepiej mnie przekonuje, niż dzielenie świata na nowoczesny i nienowoczesny, które nie bardzo wiem, czemu ma służyć.

    „Upewniwszy się, że wszystkie dążenia ludzkie nie na tej ziemi się kończą, postanowiła działać cicho i skromnie, być obojętną na zdania ludzi, słowem chwyciła się zasady, że własne jej przekonanie wystarczy jej za wszystko, nie zważając na śmieszne i fałszywe opinie świata, z pozoru zwykle o rzeczach sądzącego”.
  • Morus 04.05.2021
    err - pisał wieszcz
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus, wyślij na konkurs, co się będziemy spierać po próżnicy?

    Na konkurs należy przesłać jeden wiersz o dowolnej tematyce.
    Prace oceni jury w składzie: Karol Maliszewski, Marta Klubowicz i Jacek Podsiadło.

    Same znakomitości będą oceniać: Maliszewski krytyk i poeta, Podsiadło też, Marta aktorka, literaturą niemiecką zaczęła się parać, czyli przekładać.

    https://aktualnekonkursy.pl/konkursy-literackie
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    Ty wyślesz swój wiersz, a ja limeraski, bo też organizują konkurs satyryczny, wchodzisz w to?
  • Morus 04.05.2021
    Szpilka, ale tam nie ma konkursu o tematyce tożsamościowej.
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    To wyślij inny, żeby się sprawdzić, no ja na samym końcu się nie uplasowałam, duma mnie rozpiera, że hohohoohoh albo i więcej. Może Ty też się uplasujesz na jakimś godziwym miejscu ?
  • Morus 04.05.2021
    Akurat na kryminał z Niedobczycami w tle mógłbym napisać z autopsji. Jak byłem na ohapie i mieszkałem tam w hotelu, to w hotelu robotniczym naprzeciw naszego, w którym mieszkali więźniowie zatrudnieni przy jakiejś budowie, w warunkach półwolnościowych, jeden z tych więźniów dostał białej gorączki /po wódzie/ i wpadł do naszego hotelu z siekierą, rąbiąc drzwi. Środek nocy, jak w amerykańskim horrorze. Na następny dzień przyszedł przepraszać wszystkich, ale co strachu napędził to jego.
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    To do dzieła, powodzenia ?
  • Morus 04.05.2021
    Szpilka, ja w takim konkursie w domu kultury zająłem drugie miejsce, na konkurs wielcy ludzie. Napisałem z głowy tekst o profesorze Michałowskim, egiptologu, odkrywcy fresków w Faras. Byłem wtedy w drugiej średniej, więc się chyba już sprawdziłem. Dostałem dyplom i książkę.
  • Morus 04.05.2021
    err - archeologu.
  • Morus 04.05.2021
    Na złość, dwa lata temu, gdy organizowali konkursy tożsamościowe z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości, jeszcze nie pisałem tego typu wierszy. Dopiero raczkowałem. I teraz żałuję, a kolejna setka dopiero za 97 lat.
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    Żeby wejść na rynek wydawniczy trzeba brać udział w konkursach, właśnie domy kultury organizują, wygrasz, to Ci tomik wydrukują i wypromują. Z czasów szkolnych się nie liczy, jako smarkula wygrałam konkurs organizowany (recenzja) przez program 5-10-15, no i co z tego, co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr. O!
  • Morus 04.05.2021
    Ja mam Szpilka zapotrzebowanie na teksty i wiersze na najbliższe pół roku.
  • Morus 04.05.2021
    Ale to byłoby ciekawe. Tylko nie wiem, czy aktualne.
    Konkurs Literacki „17 Sylab o Wolności”
    Konkurs na wiersz o wolności. Organizatorem jest Miejska Biblioteka Publiczna w Radomiu.

    Utwory będą oceniane w dwóch kategoriach wiekowych: „do 18 lat” i „powyżej 18 lat”. W każdej kategorii zostaną przyznane nagrody finansowe:
    • I miejsce – 2.000 zł
    • II miejsce – 1.000 zł
    • III miejsce – 500 zł 2021-06-01
    XIX Ogólnopolski Konkurs Literacki im. Marii Komornickiej
    XIX Ogólnopolski Konkurs Literacki im. Marii Komornickiej
    Na konkurs należy przesłać trzy wiersze i/lub jedno opowiadanie o objętości do 3 stron. Tematyka utworów może być dowolna.
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    Na wiersze? A od kogo, jeśli to nie tajemnica?
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    Nom, domy kultury mają kasiorę na promocję literatury, to prosta droga do sławy ? Mój znajomek wygrał i go wydrukowali.
  • Morus 04.05.2021
    Kilka gazet drukuje. Pięknie są też odczytywane w jednym z kanałów radiowych, z muzyką.
  • Morus 04.05.2021
    Chociaż jak się wczytałem w ten konkurs w Radomiu, to im chodzi chyba o wiersze z wydarzeń radomskich 76, w tym sensie dali godło "wolność". Chociaż może im coś wyślę, można wysyłać do czerwca.
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    Przeczytaj sobie tego pana, wkręcił się nawet na Wywrotę, a to totalny grafoman. Kiedyś go złapałam na plagiacie wiersza Kofty, wiesz, co odpowidział? Za co ty mnie tak nie lubisz?

    https://literatura.wywrota.pl/lech-kaminski/
  • Morus 04.05.2021
    A czy ta Wywrota, to taki portal jak opowi?
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    Teraz nie wiem, ale kiedyś tam latał recenzent i kosił ostro, strasznie cięty był na gnioty, nawet moją znajomą wykosił, a w miarę dobra w klasyku ?
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    Hahhahaha, Lesio się nawet wydrukował, nazywałyśmy go z lekka złośliwie - Mlesio ?

    https://ridero.eu/pl/books/liryka_milosna/
  • Morus 04.05.2021
    Szpilka, mi trudno jego wiersze oceniać, ale wygrał jakiś konkurs, wiersze drukowała mu Agora, to chyba coś musiały mieć.
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    To stary trep, pisał peany o Jaruzelskim, mówię Ci, że grafoman i to nie tylko moje słowa, ale niemal całego ludu piszącego ?
  • Morus 04.05.2021
    Szpilka no podejrzewam, jak emerytowany oficer.
  • Szpilka 04.05.2021
    Morus

    Uwierzyłeś w to, co napisane pod tomikiem? Hahhahaha, przeca to brednie na kiju, strasznie Mlesia szalony doktorek tępił, mówię Ci, kiedyś to się działo ?
  • Morus 04.05.2021
    Szpilka, skoro napisał, że wygrał konkurs i publikował wiersze w Angorze, to dlaczego miałbym nie wierzyć?
  • Szpilka 05.05.2021
    Morus

    Bo wystarczy przeczytać jego wiersze, żeby nie wierzyć, słyszałam, że próbował gwiazdorzyć na Fejs-zbuku, ale go szybciorem usadzili, no grafoman z rozbuchanym ego. Może mu się wydawało, że będzie rządził jak w wojsku?
  • pansowa 04.05.2021
    Żeby wyjść ze skansenu trzeba talentu, chęci i szerszych horyzontów.
    Nic z tych rzeczy autor nie posiada, a jeszcze pierdolę ty historyczne wstawia.
    Strasznie Polska powstała z martwych po tym powstaniu.
    Zlikwidowanie wszelkiej autonomii politycznej i kulturalnej, tysiące zesłanych, kolejna fala emigracji, kasata praw miejskich dla wielu miast i rusyfikacja do bólu.
    Wyjątkowe osiągnięcie powstańcze.
  • Morus 04.05.2021
    Uwłaszczenie milionów chłopów w Królestwie pod wpływem dekretów powstańczych. Jedni nie skorzystali, a miliony skorzystało. Politycznie carat na kolanach, musiał uznać, że idee powstańcze były słuszne. Myśl powstańcza w legionach, przy odbudowie państwa. To dużo. Bardzo dużo.
  • pansowa 04.05.2021
    Morus Chyba się przewrócę ze śmiechu.
    A jakie to powstanie było potrzebne w zaborze pruskim, aby uwłaszczyć chłopów?
    Carat na kolanach? Kto cię edukował?
    Milcz lepiej i się nie kompromituj.
  • pansowa 04.05.2021
    Poza tym zdaje się piszesz o sprawach społecznych, a jakie to korzyści Polska wyniosła jako kraj?
    Bo tylko straty wyniosła ze zrywu, który nie miał najmniejszych szans powodzenia.
  • Morus 04.05.2021
    pansowa, chyba musisz nie znać zupełnie okoliczności, w których wybuchło powstanie styczniowe, skoro tak piszesz.
  • pansowa 04.05.2021
    Przestań sie kompromitować.
    Mocarstwo i największa armia Europy rzucone politycznie na kolana przez garstkę nawiedzonych Polaków, chowających sie po lasach i uzbrojonych w samopały sprzed 50 lat, stare szable i kosy :)))
    Znam okoliczności wybuchu powstania co w ogóle nie zmienia mojej o nim opinii.
    A ty przestań pleść głupoty, bo to jedyne co ci dobrze wychodzi.
  • Morus 04.05.2021
    No cóż, nie zamierzam się tutaj z Panem przekrzykiwać, myślę że w imieniu wszystkich porządnych ludzi i powstańców styczniowych również takim ludziom jak Pan można zadedykować I Brygadę, a szczególnie ostatni wers. Pozdrawiam ciepło.

    Nie chcemy już od was uznania
    Ni waszych mów, ni waszych łez!
    Skończyły się dni kołatania
    Do waszych serc, jebał was pies!
  • pansowa 04.05.2021
    I ja nie jestem w stanie zejść na pana celiny poziom oszołomstwa historycznego.
    I nic nie dedykuję, bo trzeba rozumieć dedykację, a pan celina nie ma czym rozumieć.
    A że ci powoli zawory puszczają to właśnie widać. :)
  • pansowa 04.05.2021
    Aha, i odwal się od porządnych i myślących ludzi, bo nawet koło nich nie stałeś.
  • łoizok 04.05.2021
    Nie lubię tematów historycznych i dlatego daleko mi do tego wiersza, ale tak jak Szpilka powiedziała ostatnia strofa ma fajne rymy :)
  • Morus 04.05.2021
    Dzięki, pierwsza również ma świetne jeszcze jej szpilka nie widziała, a druga niezłe, dla większości tutaj nieosiągalne. Pozdrawiam ciepło.
  • pansowa 05.05.2021
    Morus Coraz bardziej się odkrywasz :)))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania