Pytanie do Najmądrzejszego

Mieszkała w pudełku kredka – czarna

jak węgiel, ciemność, jak maku ziarna

 

kolory mieszkały i pastele

lecz jedna kreśliła tutaj cele

 

zabrudziła się biel czarnym słońcem

i nie wiadomo skąd ciemne wzorce

 

dlaczego więc malarz – najmądrzejszy

o jedną ze zbioru nie pomniejszył?

 

___

22 listopada obchodzimy Dzień Kredki :]

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (30)

  • laura123 22.11.2020
    Powinnaś dla dzieci pisać, masz taki wrodzony chyba, dziecięcy styl. Moze to i ma jakiś urok, ale nie na portal literacki.
    Bez oceny.
  • kigja 22.11.2020
    Dziękuję za komentarz i podobanie?
  • Pan Buczybór 22.11.2020
    no, całkiem sympatyczne. Taka prosta rymowanka, ale z pomysłem, porządnie wykonana. Jedynie te duże litery trochę mi tu nie pasują, ale to już kwestia estetyki.
  • kigja 22.11.2020
    Pan Buczybór,

    Zmniejszyłam majuskuły i zmieniłam tytuł.
    Dziękuję za lekturę i komentarz.

    Pozdrawiam
  • 00.00 22.11.2020
    Ciemne wzorce. ?
    Poważne zabarwienie czarnym humorem. ?
  • kigja 22.11.2020
    Szu,

    Mrok wyłania się z pasteli
    Diabeł wyszedł z dusz anielich...
    ?

    Dziękuję za komentarz.
    Pozdrawiam
  • JamCi 22.11.2020
    Cudownie lekkie i cudownie dwuznaczne. Lubię tak. Buziole :-)
  • kigja 22.11.2020
    JamCi,

    Fajnie, że zauważyłaś dwuznaczność?
    Dziękuję i tulę zmotoryzowaną babulę?

    Pozdrawiam
  • JamCi 23.11.2020
    kigja hihiihihi :-)
  • Dekaos Dondi 22.11.2020
    Kigja↔W sumie wierszyk niejednoznaczny, bo właściwie nie wiadomo, którą malarz miałby wyrzucić precz?
    Niby z tekstu wynika, ale cóż... różni są panowie malarze, kredki i przyszły obraz, dla każdego inny:))
    Muszę Cię kiedyś skrytykować, bo Ci się znudzi:))↔Pozdrawiam:)↔5
  • kigja 22.11.2020
    Dekaos Dondi,

    Dla artystów wszystko jest ważne, bo potrafią dostrzec dla siebie inspirację.

    Dekoś,
    całkiem niedawno napisałeś mi, że nie wszystkie moje teksty Tobie pasują i to była swojego rodaju reprymenda.

    Ponadto z Twojego komentarza wynika, że wszystko widzisz i czytasz ?

    Niedawno zauważyłam, że w swoim awatarze masz biało-czerwony krzyż, znaczyłoby to, że w swoich poglądach jesteśmy w opozycji, a mimo to potrafisz zachować to dla siebie.
    Usłyszałam, czy przeczytałam, że wiara, to sprawa intymna.

    Miło było Cię gościć. Dziękuję i pozdrawiam.
  • Bożena Joanna 23.11.2020
    Pewne wspomnienie z dzieciństwa, w zestawach kredek rzadko kiedy był biały kolor. Zwykle malowaliśmy śnieg (wtedy padał prawie przez całą zimę) na żółto. W wierszu pogrywasz na przeciwstawnych znaczeniach biały - niewinny i delikatny, a czarny smutny i przynoszący zagrożenie. Obie kredki potrzebne. Z lekcji plastyki pamiętam, że gdy zmieszamy wszelkie kolory, pozostanie barwa, dlatego ten kolor można zastąpić mozaiką innych, ale to trudna droga, tylko dla artysty.

    Pozdrowienia!
  • kigja 23.11.2020
    Bożena Joanna,

    Masz dobrą pamięć :)
    Ja jedynie pamiętam, jak kręciłam kulki z chleba i nudy na leżakowaniu xd

    Masz rację, że wszystkie kredki są potrzebne, tak jak potrzebne są cztery pory roku, albo dzień i noc.
    Dziękuję za refleksje w komentarzu.

    Pozdrawiam
  • Wrotycz 23.11.2020
    Wielka litera w tytule ustawia mi interpretację. Mówisz, że wszystkie kolory okey, a czarną mógł On wycofać ze świata?
    W Indiach biały kolor jest symbolem żałoby.
    A jak widzielibyśmy gwiazdy bez czerni nocy?

    Bardzo pomysłowo i delikatnie o niesamowicie ważnym aspekcie życia - o cierpieniu.
    To najtrudniejsze zagadnienie dla wierzących, filozofów, teologów, wiernych.
    Pozdrawiam, Kigjo.
  • kigja 23.11.2020
    Wrotycz,

    Dziękuję za piękny, bogaty, filozoficzny komentarz, jednak żałuję, że Twoje poszukiwania, jako czytelnika, były krótkie poprzez ślad w tytule.

    Aczkolwiek elka i tak nie zrozumiała xD

    Pozdrawiam
  • laura123 23.11.2020
    elka zrozumiała, ale podtrzymuje swoje zdanie. ?
  • kigja 23.11.2020
    Gucio zrozumiałaś?
  • laura123 23.11.2020
    Nie, no skąd mogłam zrozumieć. Taki tekst...?
  • kigja 23.11.2020
    ?
  • Szpilka 23.11.2020
    Oryginalne, no to siup po maluchu za kredki ? ?
  • kigja 23.11.2020
    Szpilka,

    Na zdrowie i do dna!
    Dziękuję za komentarz.

    Pozdrawiam
  • Artbook 23.11.2020
    Dał (Artysta) mu (Czarnej Kredce) szansę, aby się wykazał.
    Skoro podważył prawo do sprawowania władzy Artyście, to trzeba mu pozwolić, aby sam pokazał jak to zrobi na przestrzeni wieków...
    Efekty tworzonych przez niego mrocznych w dziejach ludzkości "obrazów" rzeczywistości dyskwalifikują jego dalsze istnienie...

    Bardzo mi się podoba użycie kredek jako środka wyrazu i świetnej metafory.
    Super, że zmuszasz czytelników do głębszych refleksji i poszukiwania odpowiedzi na trudne pytania.
    Pozdrawiam!
  • kigja 23.11.2020
    Artbook,

    Bardzo ciekawa interpretacja, obrazująca dzieje ludzkości.
    To wspaniale, że każdy zobaczył inny fragment uniwersum.

    Dziękuję za refleksyjno - filozoficzny komentarz.
    Pozdrawiam
  • kigja 23.11.2020
    O, 3 pokraki wstawiły po jednej gwiazdce?
    Jeszcze więcej pałek zomowsmich wstawcie, tylko tyle możecie, a takich komentarzy nie dostaniecie???
  • laura123 23.11.2020
    To nawet na jedną gwiazdkę nie zasluguje... ?
  • kigja 23.11.2020
    ?
  • Szpilka 24.11.2020
    Kigja

    gdy pokraka pałki stawia,
    na pokrakę puszczaj pawia ?
  • kigja 24.11.2020
    Szpilka

    Hahaha
    Ok?
  • Narrator 24.11.2020
    Lekki styl, nie oznacza, że dla dzieci. Może to raczej wtórna dziecięca naiwność? Też może być piękna, pociągająca, a co najważniejsze - nie wyuczona, tylko NATURALNA.
  • laura123 24.11.2020
    Totez o tym pisałam, na dodatek poszłam dalej i stwierdziłam, że ta dziecięca naiwność świetnie by się sprawdziła w utworach dla dzieci. Wbrew przypuszczeniom taką bardzo trudno się pisze. Kiedyś próbowałam, ale nie czuję się w tym dobrze, pewnie dlatego, ze to trzeba mieć wrodzone.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania