Ocieplenie cudu

Przez kilka tygodni dziecko leżało w łóżku, skulone w starym, prawie zbutwiałym kocu lub wyczerpane nieznośnym upałem, marniejąc z myślami o tym, kto pomoże rodzinie w polu, bo życie chłopa jest ciężkie - głód i zimno mogą zagrozić.

Nieznajomy pojawił się przed dzieckiem, albo jako wizja, albo jako rzeczywistość. Biednie ubrany, z nieco surową twarzą, nagle powiedział czułym głosem:

- Wracaj do zdrowia, mój mały przyjacielu.

I postawił na stole nieatrakcyjnie wyglądający dzbanek.

- Podgrzeję ci go - powiedział nieznajomy, wrzucając do dogasającego płomienia pieca kilka polan z nieznanej wiązki drewna opałowego, gdyż rodzina nie miała dość pieniędzy nawet na nie.

Polana szeleściły, a chatę rozświetliło ciepłe światło, które uspokoiło zmartwiony niekończącymi się trudami umysł dziecka. Chwilę później nieznajomy przyniósł dziecku ciepły dzban:

- To dla ciebie, mały.

Dziecko spojrzało do wyciągniętego dzbanka - było w nim jasne mleko. Dziecko wzięło łyk mleka i poczuło senność, ale nie ból; to było tak, jakby zapadało w mocny, ale świeży i wyraźny bajkowy sen.

Rano dziecko obudziło się wcześniej niż zwykle. Jego rumieniec płonął zdrowiem, a nie cierpieniem, i wypełnił chatę szczęściem - tak szczęśliwa była rodzina!

Później rodzina dowiedziała się, że nieznajomy, który odwiedził ich dziecko w potrzebie, był wielkim czarodziejem, który pojawił się więcej niż raz, aby uratować szczęście innych.

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • MKP 2 miesiące temu
    "Przez kilka tygodni dziecko leżało w łóżku, albo skulone starym, prawie zniszczonym kocem" - nie może być skulone kocem. Pod kocem jeśli już.

    "Czy to przez wizję, czy przez jaw pojawił się przed dzieckiem nieznajomy." to też jest źle skonstruowane "Czy to przez wizję, czy może na jawie..."

    "- Rozgrzeję go dla ciebie-powiedział nieznajomy, wrzucając do gasnącego płomienia pieca kilka poleszek z nie wiadomo skąd pochodzi dzianina drewna opałowego-pieniędzy w tej rodzinie nie było nawet na nie" - proszę to przeczytać i zidentyfikować użyty język.

    Tekst krótki, ale mam wrażenie, że ktoś robi sobie żarty, więc nie doczytam:)
  • zsrrknight 2 miesiące temu
    kiepskie raczej. Dużo błędów

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania