Różne strony świata

Journée française

English night

W południe w Polsce

Abend in Deutschland

 

Yo estuve en Espana

在中國也是 (Zai czonkło jeszi)

日本是我的家 (Ribel szi łu de szia)

Και μένω στην Ελλάδα (Kai meno stin elawa)

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    O kurna, rozjazd bardziej niż skrzyżowanie.
  • Tekstozaur 8 miesięcy temu
    Tylko tytuł zrozumiałem
  • Sandra 8 miesięcy temu
    Ewidentnie, autentycznie i ewidentnie – zgubiła się
  • Sandra 8 miesięcy temu
    Definitywnie* coś mi tak się poknociło -_-
  • Johnny2x4 8 miesięcy temu
    Co tu się wydarzyło? Tego nie wiedzą nawet najstarsi Indianie.
  • DEMONul1234 8 miesięcy temu
    Nie wiem o czym jest ten "tekst" ale macie tutaj przepis na naleśniki z internetów

    Poznaj najlepszy i sprawdzony przepis na naleśniki. Ciasto jest super proste do zrobienia. Wystarczy zmiksować razem wszystkie składniki. To uniwersalne naleśniki, które możesz podać z dowolnym farszem.

    - tylko kilka łatwo dostępnych składników
    - uniwersalny przepis na naleśniki
    - z ciasta można też zrobić krokiety
    - idealnie cienkie i elastyczne naleśniki

    Czas przygotowania: 5 minut
    Czas smażenia: 25 minut
    Liczba porcji: do 16 naleśników średnicy 24 cm

    Kaloryczność kcal: 60 w 1 naleśniku
    Dieta: wegetariańska

    Składniki:
    1 pełna szklanka i 2 łyżki mąki pszennej
    3 średnie jajka
    1 szklanka mleka
    1 szklanka wody - zwykła lub gazowana
    4 łyżki oleju roślinnego
    szczypta soli
    Naleśniki
    Szklanka ma u mnie pojemność 250 ml.
    Do usmażenia naleśników użyłam szerokiej patelni do naleśników: średnica 24 cm.
    Z podanej ilości składników wyszło mi 16 bardzo cienkich naleśników.
    Jajka wyjmij wcześniej z lodówki. Możesz też lekko podgrzać mleko do temperatury nie wyższej niż 40 stopni.

    Kalorie policzone zostały na podstawie użytych przeze mnie składników. Jest to więc orientacyjna ilość kalorii, ponieważ nawet mąka może mieć inną ilość kalorii niż ta, której użyłam ja.

    Naleśniki szykuję przynajmniej raz w tygodniu. To danie proste, szybkie i uwielbiane przez dzieci. Możesz je podać na dowolny posiłek w ciągu dnia. Naleśniki możesz zabrać do pracy, do szkoły lub na piknik. Są po prostu boskie!

    Naleśniki, 1
    Przepis na naleśniki
    Do miski wsyp pełną szklankę mąki pszennej + jeszcze dwie łyżki mąki. Będzie to około 230 gramów mąki. Używam zazwyczaj mąki pszennej tortowej lub mąki uniwersalnej. Wbij trzy średniej wielkości jajka i wlej szklankę mleka oraz szklankę wody. Dodaj szczyptę soli i wlej cztery łyżki oleju roślinnego np. ryżowego lub z pestek winogron.

    Miksuj ciasto przez kilka minut na gładką masę, by pozbyć się ewentualnych grudek. Ciasto możesz odstawić na 30 minut, by odpoczęło. Nie jest to jednak konieczne, chociaż zawsze polecam zostawić ciasto, by uzyskało idealną konsystencję.

    Jeśli szykujesz ciasto na naleśniki na słodko, to zamiast wody możesz użyć ulubionego, owocowego napoju gazowanego. Olej możesz też zastąpić roztopionym i przestudzonym masłem lub olejem kokosowym (również roztopionym i przestudzonym).
    Jeśli szykujesz naleśniki na słono, to zamiast wody możesz użyć piwa (tylko dla dorosłych).

    Naleśniki, 2
    Dobrze nagrzej płaską patelnię - najlepiej specjalnie przystosowaną do smażenia naleśników. Nie ustawiaj od razu najwyższej mocy palnika. Ustaw średnią moc i poczekaj aż ciepło rozprowadzi się równo po całej powierzchni użytkowej patelni.

    Zamieszaj ciasto i małą chochlą odmierz porcję na naleśnika. Wylej na patelnię tylko tyle ciasta, by masa przykryła powierzchnię patelni. Przy każdym nalewaniu porcji na naleśnika podnoszę patelnię nad palnik. Od razu poruszam patelnią tak, by ciasto rozeszło się po całej powierzchni. Naleśniki powinny być cienkie. Możesz nawet za każdym razem odlać nadmiar ciasta z powrotem do miski. Wówczas wyjdzie Ci więcej, ale super cienkich naleśników.
    Po około 40-50 sekundach przewracaj placek na drugą stronę. Druga strona potrzebuje zazwyczaj o połowę mniej czasu. Tutaj może Ci się przydać płaska łopatka do przewracania naleśników. W ten sposób usmaż wszystkie naleśniki.

    Naleśniki, 3
    Warto pamiętać:
    - Twój pierwszy naleśnik nie wyląduje w koszu, jeśli cierpliwie poczekasz aż patelnia dobrze się nagrzeje.
    - Po dodaniu oleju do ciasta, nie ma potrzeby za każdym razem natłuszczać patelni. Naleśniki nie będą przywierały.
    - Już wylewając ciasto na patelnię zaczynaj rozprowadzać je po całej powierzchni. Warto wówczas podnieść na chwilę patelnię.
    - By uniknąć wysuszenia usmażonych już naleśników przykryj je bawełnianą ściereczką.
    - Jeśli wylejesz odrobinę więcej ciasta na patelnię, to naleśniki możesz również wykorzystać do zrobienia krokietów.
    - Jeśli chcesz, by naleśniki były rumiane i lekko chrupiące już podczas smażenia samych placków, przed każdym plackiem rozprowadź na patelni odrobinę masła. Takie naleśniki będą odrobinę grubsze, więc zapewne wyjdzie ich około 10-14 sztuk.

    Koniecznie napisz jakie są Twoje ulubione naleśniki jak często je szykujesz.
    Smacznego!
  • Vespera 8 miesięcy temu
    Lubię placki!
  • DEMONul1234 8 miesięcy temu
    Vespera i bardzo dobrze : ) Placki love, placki life
  • Vespera 8 miesięcy temu
    DEMONul1234 Placki FOREVA!!!!
  • Megartist123 8 miesięcy temu
    Ten wiersz był wykonany w ośmiu językach. Po kolei idąc, jest: francuski, angielski, polski, niemiecki, hiszpański, chiński, japoński, grecki.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania