***

Treść usunięta przez autora

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Dekaos Dondi 05.11.2021
    Piecuszek↔Pierwsza myśl↔gdy coś zyskujesz, to jednocześnie coś tracisz, chociaż nie zawsze człek tego świadomy.
    Być innym? W porównaniu z kim? Też innym?:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Piecuszek 05.11.2021
    Dziękuję Dekaosie za rozmyślania ?
  • Cicho_sza 05.11.2021
    Melodia stara jak świat. Ja nie będę jak swoja matka! A potem łapiesz się na tym, że używasz jej tonu głosu, gdy karcisz dzieci. I taka to robota ?
  • Piecuszek 05.11.2021
    No. Coś w tym jest. Dzięki ?
  • Justyska 05.11.2021
    Ostatnie zdanie wytrąca czytelnika z dobrego humoru. Trochę niepokojem powiewa.
    Ciekawa miniaturka.
  • Piecuszek 05.11.2021
    Dziękuję, Justysko, za zwrócenie uwagi na ostatnie zdanie. Jest kluczowe.
  • Trzy Cztery 09.11.2021
    Ostatnie zdanie można odczytać różnie. I jako przyjęcie innych priorytetów w swoim życiu (dzieci są, wnuki mogą się pojawić, ale istnieją jeszcze jakieś ważne sprawy) albo - nie ma dzieci, więc i o wnukach nie ma co wspominać.
    Jeśli druga opcja jest właściwą - mogą dochodzić wyrzuty sumienia. Czy to z powodu wyboru, czy losu.
    Taka migawka, a jest nad czym pomyśleć. Może to kolejna odsłona tej samej bohaterki?
  • Piecuszek 09.11.2021
    Trzy Cztery
    Dziękuję za rozważania. Jeśli jest nad czym pomyśleć, znaczy że mi się migawka udała. ?
    Można powiązać te miniaturki i traktować jako wycinki z życia jednej bohaterki albo powiązać bohaterki, z których każda zrobiła wszystko, żeby spieprzyć sobie życie.
    Dzięki Trzy Cztery ?
  • Garść 13.11.2021
    Jak dla mnie to bardzo, bardzo znacząca różnica wynikająca z:

    "I nie mówisz, że chcesz żyć, doczekać wnuków".

    Przepaść dzieląca te kobiety jak Rów Mariański, i to pod każdym niemal względem.
    Czasami samoświadomość, wrażliwość, zbyt głębokie przeżywanie staje się przyczyną niebezpiecznej depresji.
    Coś za coś. Mamy w miarę szczęśliwą powierzchowność i więcej niż smutek wchodzenia w głębię trwania.

    Mega miniatura, która oddaje i moje przemyślenia.
    Ale kto wie, za co może nas Ocenią, kiedy życie ustanie.
    Pozdrawiam.
    Pięć.
  • Piecuszek 13.11.2021
    Bardzo dziękuję za przemyślenia, za to, że tak wiele odczytałaś z mojego tekstu...
    Pozdrawiam ?
  • Garść 13.11.2021
    Piecuszek, z dobrego tekstu zawsze da się wiele wyciągnąć.
  • Anyż 02.12.2021
    Fajne.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania