xxx

xxxxx

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • KarolaKorman 09.09.2016
    Przeczytałam o czym daję znać, nie oceniam :) Cieszę się, że chociaż tymczasowo poukładało się w życiu Rafała. Tymczasowość nie jest niczym dobrym, ciągle ma się w głowie, że może się zaraz skończyć :(
  • Freya 09.09.2016
    Spokojniejszy odcinek (cisza przed burzą) w potyczkach z życiem i sobą, Rafała. A jednak wątek miłosny z Maćkiem i tzw. "rodziną Jerby" jest bytem równoległym, narrator ma możliwość wyboru. Mimo tego "spełnionego" szczęścia jest nienasycony i szuka dalej, pragnie jeszcze więcej. Rodzina zastępcza...wszystko jest "tymczasowe i zastępcze", jest jakimś etapem, czy też drogą do czegoś i cel który wydaje się upragniony, z czasem staje się tylko kolejną linią startu, nowym wyzwaniem. Mało było do tej pory (albo wcale) o bracie, a przecież musi to być niebagatelne w tej historii. I taka uwaga; jak na 17 lat, Rafał sprawia wrażenie przeładowanego wiedzą i emocjami (te wnikliwe obserwacje), to już nie jest zwykły szczenięcy okres buntu:-))
    Jest na tej stronce autorka Rasia i jej opko "Zanim zapałki zadrżały", to cały cykl z pochodnymi tego tytułu. Jest także takim studium psychologicznm;-)
  • Tomasz 09.09.2016
    Słuszna uwaga. Analizując przypadki straumatyzowanych dzieciaków, wielu psychologów zauważa ich nieadekwatność wieku psychicznego do tego fizycznego. Są naddojrzali. Rafał dużo czyta, uczy się języków obcych, jest ciekawy świata - w ten sposób też poszukuje siebie.
  • Violet 09.09.2016
    Odcinek wprowadzający w kolejny etap, trochę wyjaśniający sytuację. Młody człowiek krzywdzony przez życie, a właściwie przez ludzi, traumatyzowany we wczesnym już dzieciństwie, przeważnie stwarza sobie świat równoległy, do którego ucieka. Tylko teraz jaki to jest świat? Uczy się? Stacza się? Jak się w nim rozwija? Wraz z nabywaną wiedzą rodzą się wątpliwości, sprzeczne uczucia, czasami demony i teraz znów pytanie, Ktoś pomoże? Wskaże dobrą drogę? Czy odwrotnie, zepchnie, pogrąży.Psychika ludzka jest nie do ogarnięcia. Z ciekawością będę obserwować rozwój wypadków. Pozdrawiam.Oczywiście 5.
  • Tomasz 09.09.2016
    Cmok. Dziękuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania