Ruś Biała

Dyktatora podmienił tyran,

satrapę zamieni despotka

o oczach jak w octowej zalewie

podgrzybki -

 

Te demonstracje, flagi, strajki, zbiorowiska,

protesty. Bohaterskie okrzyki:

 

Spokojnie ludziska,

więzi nie trzeba kraść -

za pieniądze i stanowiska

sama się opchnie

 

kiedyś był wyrzekł towarzysz Andrzej Żabiński, że:

 

„... ostatecznym celem służb porządku publicznego i zdrowych sił w partii ma być likwidacja Solidarności lub wprowadzenia jej działaczy w tradycyjne związkowe koleiny: „Trzeba ich uwikłać w tysiące spraw. Ja im współczuję, bo to są kochane, niekiedy młode chłopaki, a wdali się w wielką politykę. Ale nie ma innego wyjścia – muszą poczuć smak władzy. Należy im wszędzie udostępniać lokale. Urządzać luksusowo, jak tylko można. Nie znam człowieka, którego władza by nie zdemoralizowała – to tylko kwestia: jak szybko i w jakim stopniu”.

 

17.08.2020

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Jarema 18.08.2020
    No, jesteś okrutna dla biednych Biełorusów, którzy się podobno sami uważają za wyższą półkę oryginalnych Rusów.
    A tyle dobrego ich jeszcze spotka po obaleniu Łukaszenki, wywalanie z kamienic na bruk, sprzedać narodowego majątku za bezcen Ż...om, piramidy finansowe, obowiązki hołdów dla lgbt. b Aż nie chce mi się wymieniać dalej.
  • befana_di_campi 22.08.2020
    Mnie też :( A Balcerowicz L. już szczerzy swoje stare, żółte kły i się oblizuje na?... Oczywiście, prywatyzację!
  • Jarema 22.08.2020
    befana_di_campi może jako "specjalistę" od programu powszechnego wywłaszczenia go tam wyślą, jak Nowaka na Ukrainę. .
  • befana_di_campi 22.08.2020
    Jarema Bo się szykuje! Bo szykuje!

    Serdecznie :)
  • piliery 18.08.2020
    Cytata wyszła z ust lidera betonu partyjnego, który chciał usunąć Jaruzelskiego i rozprawić się krwawo z Solidarnością. Warto to wiedzieć. Władza demoralizuje. Ten fragment jest znakomitym tego przykładem. Sformułowanie takiej opinii świadczy o niesłychanym poziomie zakłamania i demoralizacji tego człowieka. Czy tacy ludzie dojdą do głosu na Białorusi? Oby nie ale wszystko wskazuje ze zmiana która się szykuje może nie być zmianą na lepsze.
  • befana_di_campi 22.08.2020
    Dojdą, dojdą : To tylko kwestias czasu :]

    Serdecznie :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania