Są nieskończone

wszystkie doliny do których

docierasz

przed

 

wieczorem albo południem

upałem lub dżdżystym dźwiękiem

o ranku kąsanym chłodem

 

z tobą lub tylko już z Bogiem

Zaledwie Nim rozpoczęte

gdy dzisiaj odprowadziłeś

 

nawet pod sznurem starlinków

pamiętaj o mnie bursztynie —

 

Zaledwie jedną

Kurdyjkę

 

6.12.2021

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Agrafka 12.12.2021
    Troszkę niepokoją mnie tajemnicze głosy pozbawione komentarzy, ale dziękuję za ślad, że przeczytano.
    Myśli autorki podążały tropem Zbigniewa Herberta, mam nadzieję, źe da się je odszyfrować nie tylko w kontekście jednej doliny i jednego odprowadzenia. Dziękuję :)
  • Narrator 12.12.2021
    Raczej chłodne przyjęcie Twojego debiutu, nie wiadomo czemu. Może to wina niskich temperatur?

    Kilka razy przeczytałem ten wiersz, lecz wciąż jest dla mnie zagadką. Nie potrafię powiązać treści z tytułem. Zakończenie jest równie enigmatyczne. Podoba mi się dobór słów. W nich jest melodyjność i rytmika, zwłaszcza pierwsze dwie strofy. Sam nie piszę poezji, więc trudno mi oceniać. Ale to nie ma znaczenia. Ważne czy się podoba Tobie, czy jesteś z tego wiersza zadowolona, bo jeśli tak, to na pewno spodoba się innym. Pozdrawiam :)
  • Agrafka 12.12.2021
    "Nie potrafię powiązać treści z tytułem", "Zakończenie jest równie enigmatyczne"

    Być może jednak należy zamieścić cytat:
    "z oca­la­łe­go w z g ó ­r z a [liczba pojedyncza]
    moż­na ob­jąć wzro­kiem
    całe be­czą­ce sta­do dwu­no­gów"
    Zbigniew Herbert "U wrót doliny".

    Ostatnie dwa lata próbowałam pisać haiku, stąd może moje teksty są nadmiernie oszczędne w słowo, to coś przeciwne opowiadaniom :-)

    - są takie albo takie, zawsze określone. Tak jak w podróży - cokolwiek zapamiętujemy, zobaczyliśmy w konkretnej, niepowtarzalnej sytuacji. Tytuł otwiera początek i zamyka koniec.
    Wrota doliny to moment ostatecznego pożegnania, za nimi wszystko zostaje zapomniane.

    Czy jestem zadowolona? Tak, niezależnie od oceny, to z resztą bardzo króciutki wiersz, a raczej nikomu nie udaje się zamknąć wszystkiego w jednym wierszu :-)
    Uwagi typu - co zrozumiałem, a co nie - bezcenne.
    Dziękuję serdecznie :-)
  • Dekaos Dondi 12.12.2021
    Agrafko↔Hmm... z pewnym jakby "odprowadzeniem kogoś" mnie się jarzy ów ładnie napisany wiersz, ale mogę się mylić:)
    Szczególnie 3 i 4 część. Każdy ma swój czas, kiedy to dotrze do swojej doliny:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Agrafka 12.12.2021
    Dziękuję :-) Miło bardzo mieć Twój ślad i pod własnym tekstem :-) Tak, słowo "odprowadzić kogoś" ma tutaj dla mnie duże znaczenie i w tym wierszu występuję we wszystkich znaczeniach.
    Autorka znajduje się nadal w stanie owego odprowadzania, wiec zostawię tak enigmatycznie :-)
    Dziękuję :-))
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Agrafka↔Tak sobie przypomniałem sobie ów tekst z... nieskończonością:)
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Ech... za dużo jedno: sobie:)
  • Pasja 12.12.2021
    Powtórzę się słowami
    Nieskończoność przemijania w podążaniu do lepszego świata bywa często iluzją. Niby zmierzch życia, a pora różna. I nieprzewidywalna chwila utraconej nadziei.
    Nieśmiertelny klasyk podkładu muzycznego i ujęcie rzeczywistego obrazu twoich wersów budzi lęk przed zamknięciem w bursztynie. Tam w lesie zamarznięty oddech, niedokończone życie. Niedokończona droga z domu do domu.
    Porusza wnętrze ludzi opłakujących odejście bliskich.

    Pozdrawiam
  • Agrafka ponad rok temu
    Tak.
    To dyskusyjny temat politycznie. Ludzie są poplątani w przeróżne gierki, służą strategiom wojny. Chciałam zapamiętać to, że zginęła w naszych granicach Kurdyjka, to nacja często porównywana przez nas samych do nas samych, za ich walkę o wolność, odwagę.
    I zwyczajnie, kobieta w ciąży, matka.
    Na szczęście nie muszę podejmować żadnych decyzji, a ta granica akurat pewnie będzie dalej terenem dla działań wojny hybrydowej. Nic się nid skończyło.
    Pozdrawiam.
  • spioszka20 12.12.2021
    Piękny wiersz.
  • Agrafka ponad rok temu
    Dziękuję☺
  • Agrafka ponad rok temu
    Dziękuję ☺
  • Lotos 12.12.2021
    Dobry wiersz, zwraca uwagę na poważny problem i kojarzy mi się (problem) z Antygoną, prawo prawem, a...
  • Agrafka ponad rok temu
    Dziękuję pięknie ☺

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania