Sąd Duszy

Ni to wiersz, ni to proza... Takie tam...

 

Cóż za zło. Jakież zło! Gdzież zło!? Dzisiaj wybierzesz zło!

A jutro?

Jutro wybierzesz, zło!

Zło bez twarzy! Anonimowe zło! Niech tak będzie!

Niech nie ma zło twarzy, niech będzie ta próżność, niech będzie ta obojętność!

Niech dzisiaj wszędzie zapanuje zło!

Bo przecież zło, to nic złego!

Zło bez twarzy nie jest złem, lecz manierą! Kaprysem duszy!

Nie ma dzisiaj zła, są tylko złe słowa!

Bo przecież zło, to nic złego!

Więc czyń zło, bo złym trzeba być!

Żeby jakoś w końcu dobrze żyć!

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • KarolaKorman 23.04.2017
    Zło bez twarzy wydaje się nijakie, ale jednak jest dalej złem.
  • Piórocień 23.04.2017
    Dobrze myślisz
  • motomrówka 23.04.2017
    Co to znaczy, że zło bez twarzy jest manierą? Maniery rozróżniam dobre i złe, więc jeśli, zamiast pomóc przejść staruszkowi przez jezdnię (dobre maniery), wepchnę go pod samochód to... co? Będzie to zła maniera, bo nie popycha się staruszków? Będzie to czyste zło i rzeczywiście, jak napisałeś, kaprys duszyn, ale będzie ten kaprys miał moją twarz, zło będzie miało twarz i uważam, że zawsze ją ma tak, jak każdy skutek ma przyczynę. Za złem zawsze czai się człowiek, to on pono ma duszę i do zła jest wielce uzdolniony, a mit o człowieku bez twarzy, to tylko mit. Chyba, że jakiś złoczyńca trafi na chirurga-sadystę, wtedy może zostać bez twarzy. Według mnie zło jest charakterystyczne wyłacznie dla homo sapiens.
    Oceny bez.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania