Samotnica

Anna pogrążyła się w marzeniach, to znaczy miała taki zamiar, lecz przeszkodziła jej w tym siostra.

- Znów bujasz w obłokach, gdybyś nie była takim odludkiem ,też byś poszła na imprezę -rzekła złośliwie Dorota. -To szkolna impreza, i gdybym chciała mogłabym pójść ,ale wiesz że nie lubię tych migających świateł i głośnej muzyki-spokojnie odparła Anna. Myślała ,że siostra da jej spokój, ale widocznie Dorota miała dzień czepiania się. -Czasami to aż mi wstyd za ciebie, gdy widzę cię na przerwach, przy oknie jak tuman -zakpiła . Anna wstała, miała tego dość- Nie obrażaj, i wolę siedzieć przy oknie niż mieć takie koleżanki jak ty, nieraz słyszałam jak obgadujecie siebie nawzajem , to jest żałosne!- rzekła twardo. Dorota tylko prychnęła, i teatralnie przewróciła oczami.- Nie mam czasu się z tobą użerać -rzekła ,wkrótce popędziła na imprezę szkolną. Anna aż czasem nie mogła uwierzyć ,że jej siostra jest o rok od niej starsza.-I ona ma niby 15lat? Aż mam ochotę nagrać jej odzywki-rzekła. Po chwili zawołali ją rodzice.-Wychodzimy to znajomych, powinniśmy być, o 22 ,Dorota wie ,że ma dać nam sygnał gdy wróci-rzekła matka.- Dobrze, ja będę w domu ,jakby co też mam włączony telefon-odpowiedziała Anna.- A ty czemu nie poszłaś na tę szkolną zabawę?-spytał nagle ojciec .

- To impreza szkolna ,pełna głośnej muzyki, i migających świateł, nigdy tego nie lubiłam-spokojnie odparła Anna, lecz powoli zaczynała się denerwować .Wkrótce rodzice poszli, została sama.

Nareszcie bo uwielbiała to! Te momenty gdy w spokoju mogła poczytać czy pooglądać coś były najlepsze. Czasem przyrządzała sobie też jakiś smaczny deser. Najpierw zajrzała do lekcji, wiedziała że jest piątek wieczór ale nie lubiła czekać z czymś na ostatnią chwilę .

Tymczasem Dorota i jej kumpelka Kinga obgadywały strój Zuzki z sąsiedniej klasy.-Rety,

jak ona się ubrała jakaś masakra-zaśmiała się Kinga.- Te dzwony rodem z lat 80tych chyba po jakiejś ciotce ma , co za brak gustu- zakpiła Dorota, nagle zaczął lecieć jej ulubiony kawałek.

-Uwielbiam to!-krzyknęła i zaciągnęła Kingę na parkiet, kilku kolesi ze szkoły próbowało się przed nimi popisać ale one ich ignorowały-'' To dzieciaczki , poczekam z tym do liceum''- pomyślała Dorota. W tym czasie, Anna zaznaczyła poprawną odpowiedz z fizyki, i odpowiedziała pisemnie na pytanie z polskiego. -Jutro jeszcze to sprawdzę-postanowiła ,chowając zeszyty i książki. Wkrótce zrobiła sobie czekoladowy napój z kolorowymi piankami, i włączyła swój ulubiony musical ,

najbardziej lubiła tę piosenkę o budowaniu wieży babel . -Samotnica może i jestem nią ,lecz gdy spotkam osobę ,którą interesuję coś więcej niż imprezy i plotki, chętnie wpuszczę do swego świata-rzekła , miała nadzieję że tak będzie , na razie czekał ją kolejny samotny weekend ,ale nie martwiła się tym ,miała plany.

Koniec.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • LittleDiana 10.02.2021
    Dobrze, tylko akapitów brak
  • Kocwiaczek 11.02.2021
    Niestety, ale zapis nie jest dobry.

    Pokrótce napiszę, co wyłapałam:
    * brak przecinków, np. przed "gdzie" i "bo";
    * brak akapitów, jak wskazała przedmówczyni;
    * zapis dialogów do poprawy, wszystko idzie jednym ciągiem i zwyczajnie trudno się to czyta (zajrzyj do pomocy na dole strony, znajdziesz wskazówki odnośnie budowania dialogów);
    * dywizy do zmiany na półpauzy lub pauzy (poszukaj w google, znajdziesz dużo na ten temat);
    * brak spacji pomiędzy wyrazami;
    * liczby pisane powinny być słownie;
    * przecinki bliżej pierwszego wyrazu, nie drugiego;
    * zwróć uwagę na zaimki i postaraj się ich pozbyć, gdzie się da (np. przy "Wkrótce zrobiła sobie czekoladowy napój z kolorowymi piankami, i włączyła swój ulubiony musical" – sobie i swój są za blisko, przy musicalu można wyrzucić swój, bo skoro jest ulubiony, to wiadomo z kontekstu, że chodzi o bohaterkę);
    * tekst w niektórych miejscach się rozjeżdża do drugiej linii – zawsze go możesz edytować w swoich publikacjach.

    Jeśli zaś chodzi o historię, to jest to zwyczajna scenka, dość życiowa, chociaż to raczej wstęp do czegoś większego. Warto popracować nad zapisem. Piszesz całkiem nieźle, widać, że masz zasób słów, ale niestety zapis psuje cały efekt. Spróbuj powalczyć ze słabszymi stronami. Gwarantuję, iż będzie warto. Ja się tutaj dużo nauczyłam. Mam nadzieję, że u ciebie będzie tak samo.

    Jeśli czegoś powyżej nie zrozumiesz, daj znać w odpowiedzi. Pomogę.
    Pozdrowienia.
  • LBnDrabble 11.02.2021
    Już trwa kolejna edycja fajnej zabawy. Piszemy sto słówek na tematy:
    Pierwszy - "PO DRUGIEJ STRONIE ULICY"
    Drugi - "MANDRAGORA"
    Można pisać na jeden lub na drugi, można też połączyć w jedno drabble.
    Zaznaczamy, że piszemy tylko jedno drabble.
    Termin do północy 16 luty / 2021
    Liczymy na Ciebie!!!

    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania