SAMOTNOŚĆ LIŚCIA

Sfrunął niedokładnie z drzewa

Czyż one nie kochają swych liści

A może tęsknią za nimi słotnymi wieczorami,

gdy jesień wypłakuje swe żale,

drżącymi kroplami

 

Samotność liścia budzi niekotrolowaną tęsknotę za innym parkiem

Tamte liście

też były samotne,

wśród zbiorowego szelestu

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (44)

  • befana_di_campi 09.10.2020
    Urwane, niedokończone, nie daję swojej oceny :)
  • Anlima 09.10.2020
    Hmmmmmm, tak u mnie, niedokończone ?
  • Jarema 09.10.2020
    Liść, niby w tłumie innych, podobnych ale samotny. Ładne, uczuciowe. 5.
  • Anlima 09.10.2020
    Dziękuję
  • łoizok 09.10.2020
    Ciekawe, ale też mi się wydaje niedokończone, może tak miało być, jednak czegoś brakuje. Mimo to daje 5 :)
  • Anlima 09.10.2020
    To było zamierzone, ?
  • Anlima 09.10.2020
    Dziękuję
  • laura123 09.10.2020
    No tak, przecież liście mają duszę... w ogonkach. No i cierpią jak diabli, kiedy spadną.
  • Szpilka 10.10.2020
    Laura, mogą mieć, gdy się spersonifikuje, w tym wierszu liściom przypisano cechy ludzkie.
  • laura123 10.10.2020
    Szpilka czyli siedzimy na drzewach jak małpy, co prawda do mnie i do Ciebie, to pasuje.

    Miłej soboty.
  • Szpilka 10.10.2020
    laura123

    A merytorycznie nie potrafisz?

    "jesień wypłakuje swe żale"

    Jak się ten środek stylistyczny nazywa, gdy się zjawiskom cechy ludzkie przypisuje?
  • laura123 10.10.2020
    Szpilka toteż przypisalam... to jest trudne słowo, nie wiem czy ktoś zrozumie
  • laura123 10.10.2020
    " a jesień wyplakuje swe żale " to już inna para kaloszy. Bo to zwykły patos.
  • Szpilka 10.10.2020
    laura123

    Co przypisałaś? Porównałaś do małp, a przecież powiada się, że stary zegar ma duszę, przecież nie chodzi o duszę w ujęciu religijnym.
  • laura123 10.10.2020
    Szpilka a zwierzęta nie mają?
  • Szpilka 10.10.2020
    laura123

    Gdzie tu jest patos? Zima płacze śniegiem, jesień deszczem.
  • Szpilka 10.10.2020
    laura123

    Wg kościoła nie, wg mnie zwierzę ma charakter i uczucia, które potrafi okazać.
  • laura123 10.10.2020
    Szpilka a wg kościóła, liście mają, tak?

    Poczytaj o patosie.
  • kigja 10.10.2020
    Szpilka

    Ta osoba nie potrafi merytorycznie?
  • laura123 10.10.2020
    kigja ty się wypowiedz merytorycznie.
  • Szpilka 10.10.2020
    kigja

    Zauważyłam, potrafi tylko dymić, w dymie ignorancja się gubi ?
  • laura123 10.10.2020
    Szpilka wrzuć do sieci "jesień wyplakuje swe zale" , zobaczysz ile juz ludzi wykorzystalo ten slogan. Dzisiaj inaczej się zapusuje ten stan jesieni w deszczu.
  • kigja 10.10.2020
    laura123

    To Ty jesteś pogromczynią GRAFOMANÓW. Ty jesteś na tym portalu KRYTYKIEM. Na opowi, bo na innych siedzisz cicho, jak mysz pod miotłą.

    Nie wiem, kim jest Szpilka, ale obserwuję i kopiuję jej merytorycze komentarze.
    Bajko zajmuje się prozą, Szpilka poezją, to ogromna radość móc czerpać, uczyć się czytając Ich komentarze.

    Ty jesteś tutaj kilka lat i do pięt im nie dorastasz.
    Jesteś totalnym pyłem.

    Miłego!
    ?
  • laura123 10.10.2020
    kigja ty wszystko o mnie wiesz i faktycznie siedzę cicho... Hahaha

    No widzisz jak to dobrze, że masz od kogo się uczyć, same plusy, więc czemu narzekasz? Szpilka wszystkiego nauczy, gdy nauczy się sama. A ja niestety nie mam cierpliwosci uczyć . Próbowałam, ale to ponad moje sily.

    Każdy jest pyłem, tylko ty jeszcze o tym nie wiesz.

    Milego.?
  • Szpilka 10.10.2020
    laura123

    Każdy zapisuje, jak potrafi, jeden lepiej drugi gorzej, przecież poznać po pisaniu, kto ma wyrobione pióro poetycke, a kto dopiero zaczyna, po huk początkującemu wytrącać pióro z dłoni?
  • kigja 10.10.2020
    Szpilka

    Otóż to!
    Ale yetti zawsze lubiła pastwić się nad innymi i niszczyć ich marzenia i radość.
    Tłumacząc, że sama dostała wciry ns początku drogi.
    Czy gdyby była molestowana, to także by molestowała?
  • laura123 10.10.2020
    Szpilka a kto wytrąca? Zwrocenie uwagi na brak sensu czy pokazanie na przykladzie, że można inaczej i lepiej, to taki ból dla początkującego?
    Nigdzie nie glaszcza za nic, a tu trzeba? Dlaczego?
  • Szpilka 10.10.2020
    kigja

    Kto wie? ? No cóż, są portale, gdzie się piszących traktuje z buta, ale to żaden powód, żeby też zacząć kopać, chyba że się polubi, ja nie polubiłam.
  • Szpilka 10.10.2020
    laura123

    Jesteś niewiarygodna, bo gdy się Tobie zwróci uwagę, to zaczynasz jazdy ad personam.
  • laura123 10.10.2020
    Szpilka to nie jest odpowiedź na pytanie. Uważasz, ze tutejszych użytkowników nie stać na lepsze pisanie czy może oni są gorsi i nie należy od nich wymagać?
    Ja wszystkich traktuję tak samo. Ty nie musisz.

    Ja zaczynam?

    Zobacz, kigja jedzie po mnie personalnie w tym watku, już w kilku komentarzach, czy jadę po niej? Ale tego nie widzisz, bo je ci z dziobka.

    Zostawiam panie same, proszę sobie słodzic.

    Miło było...?
  • Szpilka 10.10.2020
    laura123

    A to nie jest personalny przytyk - je ci z dziobka? Kigję dopiero co poznałam, to jak mi może z dziobka jeść?

    Mnie wystarczy Twój niedawny występ, żeby sobie zdanie wyrobić, szkoda, że nie można drugi raz zrobić pierwszego wrażenia, nieprawdaż? ?
  • kigja 10.10.2020
    laura123

    Szpilka potrafi być szpilowata, przekonałam się o tym na własnej skórze.
    Ale potrafi być merytoryczna i pomocna.
    Czytam jej wskazówki do innych autorów.
    Potrafi przekazać, co jest złe, co należy zmienić. Bo wierzy w ludzi i chce im pomóc.
    Tak myślę.

    Tu nie chcesz. Ty chcesz się zabawić cudzym kosztem. Wyśmiać. Pognębić.
    Zdyskredytować.
    Taka jesteś. Dobra chrześcijanka.
    Widać, jak lubisz ludzi i jak bardzo chcesz im pomóc.

    Kpisz z Wrotycz. Pana Gęsia.
    A sobą nie prezentujesz nic dobrego.

    ?
  • Szpilka 10.10.2020
    kigja

    To prawda, potrafię być strasznie wredna, ale tylko wtedy, gdy ktoś mnie bez powodu atakuje ?
  • laura123 10.10.2020
    Szpilka powód byl.Nie lubię prostackiej satyry. To niedopuszczalne. ?
  • Szpilka 10.10.2020
    laura123

    To trzeba było tak napisać - nie moja bajka, natomiast udowadnianie, że to patologia było sporym nadużyciem.
  • kigja 10.10.2020
    Szpilka

    Przypominam, jak już nie pamiętasz, że Ty mnie pierwsza zaczepiałaś i podejrzewałaś o bycie Bogumiłem.

    Wyjaśnimy sobie wszystko i bydzie ok.
    ?
  • Szpilka 10.10.2020
    kigja

    Nie pamiętam, bo wszelkie swary wyrzucam z pamięci, po co je pielęgnować? Skoro się pomyliłam i wbiłam Ci szpilkę, to bardzo przepraszam ?
  • kigja 10.10.2020
    O, jak miło?
    Dziękuję i wybaczam?
  • Szpilka 10.10.2020
    kigja

    Oj, cieszę ?
  • kigja 10.10.2020
    Szpilka

    Buzi Buzi

    Hahaha???
    Norlmalnie penkne?
  • Szpilka 10.10.2020
    kigja

    I o to chodzi, żeby się człek pośmiał, wtedy w realu lżej, co nie? ?
  • kigja 10.10.2020
    Szpilka

    Ano lżej?
  • Zaciekawiony 09.10.2020
    Mocno oryginalne to nie jest, ale pojawia się tu trochę paradoksu.

    Nie jest aby inspirowane tym? https://www.youtube.com/watch?v=vp1HVg_J7QA
  • Szpilka 10.10.2020
    Ładnie o samotności ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania