serce

jeśli nie mam wychodzić

a gdyby się zdarzyło

założyć maskę

a potem wyjść

z założenia

że maska chroni

to o czym mówimy

o masce

 

czy jeszcze o człowieku

 

jestem

nieufny

nieznany

niedostępny

wrogi

 

tylko wzrok patrzy

 

przyjaźnie

nasze oczy są dla nas

niczym uśmiech

dla smutnego serca

 

© Artbook

 

Adam Mickiewicz:

"Miej serce i patrzaj w serce" to słowa znanego polskiego poety i dramatopisarza Adama Mickiewicza.

Pierwsza część słów, czyli "Miej serce" oznacza i nakazuje nam abyśmy byli dobrzy oraz wyrozumiali, a także żebyśmy nie byli obojętni na krzywdy i cierpienia innych. Powinniśmy też postępować tak aby nikogo nie ranić. Druga część cytatu mówi o tym abyśmy nigdy nie oceniali ludzi powierzchownie tzn. po ich wyglądzie. Powinniśmy patrzeć w głębię ich serca i duszy, żeby zobaczyć jacy są naprawdę w rzeczywistości.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Szpilka 21.12.2020
    Artbook

    Ktoś jeszcze marzy o dobrym sercu? Dziś patrzy się na ładną buzię albo pełny portfel, serce to przeżytek ? ?
  • kigja 21.12.2020
    Szpilka,

    Ci, co czekaja na przeszczep marzą o dobrym sercu. Nie interesuje ich ładna buzia dawcy, czy gruby portfel, liczy sie wyłącznie dobre, czyli zdrowe serduszko.

    (lekki żarcik)
  • Szpilka 21.12.2020
    Kigja, to już inna kategoria ludzi, uwrażliwiona ?
  • Artbook 28.12.2020
    Jeśli chcesz mieć dobre (czytaj miękkie) serce, to musisz mieć twardą dupę i coś w tym jest. Zależy kim się otaczamy i kto ma na nas wpływ. Od lat trzymam z 'dobrymi sercami (na szczęście)' na przekór grubym portfelom i ładnym buziom ;-)
    Dzięki za odwiedzinki i pozdrawiam!
  • kigja 21.12.2020
    Osoby po przejściach myślą o dobrym sercu. Bo co może być ważniejszego w życiu, niż dobry człowiek obok?
  • Szpilka 21.12.2020
    Kigja, zapewne, ale tych dobrych mało i nie dla wszystkich potrzebujących starczy ?
  • Artbook 28.12.2020
    Im więcej dobrych, tym mniej złych.
    Niby proste, ale kosztuje.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania