Niestety nie ma takiej strony /10

Ten tekst o "Czerwonym kapturku", jako mój własny tekst, usunąłem i po zmianie, a wiele zmieniłem, wykorzystałem teraz na innym moim blogu.

Zatem nikt nikomu nic nie podbiera, sam fakt, że usunąłem, świadczy, że to mój tekst, bo ja ma dostęp do tego blogu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • xiddi 15.12.2017
    Ciekawa koncepcja i ciekawa praca, tylko powinnienes ja przeczytać jeszcze raz bo jest pare błędów.
  • Zaciekawiony 09.03.2021
    Wszystko byłoby OK, ale znane są także przed-perraultowskie wersje tej bajki, i tam dziewczynka nie ma na sobie czerwonego kapturka. Tłumaczenie, że miała płaszczyk czerwony bo była posłańcem tak naprawdę nie wnosi nic nowego do rozumienia opowieści.
    Tak naprawdę przypuszczalną przyczyną nadania dziewczynce takiego płaszczyka jest żart językowy - dziecięcy kapturek to w ówczesnym francuskim "petit chaperon". Samo słowo "chaperon" oznacza także opiekuna, kogoś kto chroni i towarzyszy innej osobie (oraz przyzwoitkę). Matka wysyła dziecko do lasu, lecz zamiast dać mu jakiegoś szaperona z kijem, daje mu "dziecięcego szaperona" czyli płaszczyk w jaskrawym kolorze, podobnym do fladr wieszanych na ogrodzeniach dla odstraszenia dzikich zwierząt. W Perraultowskiej wersji bajki krytykowaną postacią jest matka, która nie daje dziewczynce żadnych przestróg czego ma nie robić i na co uważać.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania