tautogram -> SIERPIEŃ

sierpień stroi się sianem

snopy słońcem skrwawione

schną szeleszcząc same

sumiennie stogiem skupione

 

słaby skoczek się sturlał

straszyk smutny sen straszy

skrył się skrytak samotnie

sny się skwarem stopiły

 

suche skwery skowyczą

szablak skonał spragniony

staw szuwarem się schował

szła susza

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Tjeri 21.08.2020
    Początek, o ten:
    "sierpień się sianem stroi
    snopy skrwawione słońcem
    schną same sumiennie
    stogiem skupione"
    To bardzo fajny tautogram. No może poza słowem "sumiennie", które brzmi naciąganie (może w zamian "szeleszcząc"?).

    Potem niestety jest gorzej. Powtarzana ta sama forma gramatyczna brzmi monotonnie i robi wrażenie wyliczanki. Momenatmi też nieco na siłę ("stonka skroplała").
    Ostatni wers bardzo fajnie zamyka. Ale to wcześniej bym dopracowała. Czasem można zamienić kolejność, choć raz użyć imiesłowu... "S" daje sporo możliwości.
  • Castor 21.08.2020
    Prawda. :) Pierwsze cztery wersy i ostatni napisałem z "natchnienia". :) Reszta jest dobudówką - na szybko. Fajna zabawa. "Szeleszcząc" wykorzystam a "sumiennie" przeniosę do następnego wersu. Szkoda że nie podoba Ci się "skroplała". Lubię wymyślać neologizmy. Jak znajdę czas wieczorem to jeszcze może coś... Dziękuję.
  • Tjeri 21.08.2020
    Wiesz - nie to że nie podoba. Samo słówko (skroplała) bardzo fajne. Tyle że nie wiem co w tej sytuacji znaczy. Wytłumacz! Może po prostu nie ogarnęłam.
  • Castor 21.08.2020
    zamarła i wisi jak kropelka :)
  • Tjeri 21.08.2020
    :)) no nie ogarnęłam. Nie widzę tego, widać moja wyobraźnia innymi meandrami krąży. Ale wyjaśnienie bardzo mi się podoba :).
  • Castor 21.08.2020
    Tjeri no i jeszcze staw się szuwarem schował jest niezłe. Nie zauważyłaś? :D Och jak ja nie lubię się chwalić :( hahaha
  • Castor 21.08.2020
    Tjeri no i jeszcze staw się szuwarem schował jest niezłe. Nie zauważyłaś? :D Ech jak ja nie lubię się chwalić :( hahaha
  • Castor 21.08.2020
    drugie samo wskoczyło O_O
  • Tjeri 21.08.2020
    Castor
    No fakt, dobre ?
    A ten sum to tam był wcześniej? Bo jakoś też nie zauważyłam... Wcisnęłabym go gdzieś wyżej, bo bezpośrednio przed suszą gasi ją nieco... (bo trochę nie z schnącej bajki)
  • Castor 21.08.2020
    Tjeri Był w momencie publikacji. Fakt - ni przypiął, ni przyłatał (raczej jedno i drugie). Jeszcze raz dziękuję.
  • laura123 21.08.2020
    Ja bym usunęła wers o sumie i byłoby cacy.
  • Castor 21.08.2020
    Dziękuję.
  • Castor 21.08.2020
    Macie rację dziewczyny. Szczupak jest z innej bajki. Szkoda mi go było więc na siłę i .. poszło. Żal ale wrzucam do rezerw. (rezerwuar ma coś w spólnego z rezerwami?)
  • Szudracz 21.08.2020
    Całkiem znośny ten tautogram. Początek buduje potężny obraz, niestety dalsza część niewiele rozdmuchuje ten krwisty kawłek, za to przeskok w szuwary jest ok.
    Zastanawiam się tylko, jakby tak zostać na tym polu, gdyby nie te owady, a może z nimi tylko w innym układzie znaczeń.
    Pole do popisu masz. :)
  • Castor 21.08.2020
    Bardzo dziękuję.
  • Castor 21.08.2020
    Wprowadziłem zmiany, również w wersyfikacji a ten drań-edytor nie chce mi ich tu pokazać. :(
  • Castor 22.08.2020
    udało się :)
  • befana_di_campi 22.08.2020
    Trochę inaczej widzę ten sierpień, który nie zawsze musi być "pod Leśmiana".

    Życzliwie :)
  • Castor 22.08.2020
    Leśmian to mój idol więc jeśli choć trochę... to dzięki wielkie. Że nie zawsze musi tak być? Tak wyszło. Następnym razem będzie pewnie inaczej ale nie gwarantuję. I za życzliwość też dzięki. :)
  • Dekaos Dondi 22.08.2020
    Castor→O!→Tautogram widzę. Ładny i sensowny. Napisałem kilka, ale z sensem różnie:)).Ten ma!↔Pozdrawiam:)↔5
  • Castor 22.08.2020
    Bardzo dziękuję za tak sympatyczna opinię. Tym bardziej pióra kogoś kto na tautogramach klawiatury trochę zużył. :) Własnie, zanim napisałeś, pomyślałem, Twoim wzorem, umieścić w tytule informację ze to tautogram. Co też za chwilę zrobię. Podwójnie dziękuję. :)
  • Pan Buczybór 22.08.2020
    Nawet, nawet... Wiadomo, odgórny szacun za podjęcie tautogramowej próby. I w ogóle dużo ostatnio wierszy o sierpniu na Opowi, a stosunkowo niewiele bierze udział w bitwie...
  • Castor 24.08.2020
    Dziękuję. Polecam tę zabawę. Początkowo to układanka ale w jakimś momencie staje się czymś więcej. I o to "coś' chyba w tym chodzi.
  • Leokadia_80 24.08.2020
    Podoba mi się :)
  • Castor 24.08.2020
    Bardzo mi miło. Dziękuję.
  • Piotrek P. 1988 29.12.2020
    Piękne, fantazyjne, nostalgiczne i inspirujące. 5, pozdrawiam :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania