Siodłata

pty.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Absolutnie cudowny tekst. Tak mnie oczarowal, jak dawno zaden. Żonglowaniem barokowymi ornamemtami słownictwa z nadludzką zręcznością i niewymuszonym wdziękiem.

    To piękne:
    ,,mordujące bezruch skrzypce"

    ,,Każdy zalążek posiada jakieś perspektywy. Wielki Praplemnik przypomina wyplutą żelatynę. Kiedy wybucha w Hiroszimie i Nagasaki, chce nakarmić swe potomstwo sobą. Wszczepić im potrzebę pędu. Niezniszczalny, pancerny wieloryb.

    Przekazywanie, nawet nacechowane przypadkiem - uzbrojone jest w tajemnicę. "




    To tak niesamowite, ze brak slow:

    ,,- Kurwa szatana - zostało wysączone w nocy, w skuleniu, oświetleniu księżycowym. Z zimną precyzją wykreślała błędy swojego opowiadania. Na czerwono. Na krwawo. Potem wzięła moje. Wyrzucając śmieci przypominała inkwizycję. Jej serce.

    Trwałem beznadziejnie. Knajpy, mordownie, lokale, bary i speluny. Maraton intoksynacji, błoto. Suchy kołnierzyk, zgnieciony żołnierzyk. Kadm w miejscu serca. Kasacyjne dojrzewanie bólu."
  • jolka_ka 21.01.2019
    Niesamowicie utkane.
  • Wrotycz 21.01.2019
    Tytuł przyciągnął. Kwintesencja połączenia prozy i poezji. Historia w metaforyce skojarzeń, przybliżeń.
    Świetna proza poetycka w rytmie niepozwalającym się oderwać od linijek.
    Bardzo, bardzo... brawo!
    Przedstawienie uczuć językiem nieumarłym w banalności zużytych po wielokroć słów.
    5!
    Pozdrawiam, zazdroszcząc po całości.
    Dziękuję.
  • Canulas 21.01.2019
    Jest ostatnio na Ciebie popyt i... naprawdę: kaptury z głów. Utkane przednio.
  • pkropka 15.02.2019
    Pięknie żonglujesz słowami. Zmuszasz do skupienia, nie da się przelecieć tego tekstu od tak. Albo wszystko, albo nic.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania