Ptsd

Ptsd

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Iza Luis 25.02.2022
    OJCIEC dostał imię, a MATKA nie, czyli ona nie pełni ważej roli. Zabieram się do czytania.
  • Iza Luis 06.03.2022
    Źle odczytałam spis bohaterów.
    Mea culpa.
  • Iza Luis 06.03.2022
    To co mi najbardziej zazgrzytało:

    Mam uwagę do 16 rozdziału OJCIEC.
    Trudny fragment. Chaotyczny zapis monologu Ojca i wyodrębnione niżej tłumaczenie nie przyczyniły się do komfortu czytania. Brak interpunkcji pogłębia dyskomfort.

    >>>>>

    Perełki:

    Nawet jeżeli żyją, są już inny ludźmi. Tamtego świata już nie ma.
    *
    Dlaczego chcieliście oplatać nić własnego losu wokół czyjejś tragedii?
    *
    Morze trupów. Sami młodzi chłopcy.
    *
    czy ktoś w swoim sumieniu zdobędzie się na refleksję, że te rozkazy, które oni wykonywali, były jak cios wymierzony znienacka, cios który od razu odwraca twarzą do ziemi.

    Mogę tylko napisać, że to kawał dobrego tekstu. Cieszę się, że miałam okazję go przeczytać, jak również, że w przyszłości będę miała możliwość przeczytania innych tekstów Autora :)
  • Kusy 07.03.2022
    Thx za komentarz. Fragment 16 to opis egzekucji mojego pradziadka, owszem, jest chaotyczny, to właściwie monolog wewnętrzny, ale kiedy po raz pierwszy usłyszałem tę historię od mojej babci, która ma 92 lata, wciąż żyje i ma się dobrze, moja pierwsza myśl była właśnie taka, że cała ta sytuacja musiała być chaotyczna i kompletnie odrealniona. Stąd m.in. brak interpunkcji, żeby spotęgować to wrażenie. Właściwie cały pierwszy akt jest skonstruowany w ten sposób, trochę chaotyczny, że wszystko dzieje się na raz, chronologia jest zaburzona itd. Tak wyobrażam sobie śmierć na wojnie po prostu.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania