"Skandalizm" jako metoda propagandy i promocji

"Skandalizmem" nazywa się w socjotechnice metodę utrwalania wizerunku i nazwy przez wywoływanie publicznie agresywnych zachowań indywidualnych i grupowych, które mają na celu konkretne korzyści, w tym polityczne i ekonomiczne.

Mechanizm jest prosty: ludzie zapamiętują nazwisko wywołane w mediach przez skandal, potem zapominają, o co chodziło, ale pamiętają nazwisko sprawcy, lub jakiś symbol albo nazwę. To liczy się m.in. w czasie wyborów - nazwisko na liście: "ach, znam je"!

 

To sprawdzona metoda inżynierii socjotechnicznej. Po to wywołuje się skandale na ulicy, typu "błyskawica". Przy tym się jest obecnym gratis w mediach i otrzymuje się nawet wsparcie finansowe od zdegenerowanych grup społecznych.

 

Pozwoliłem sobie napisać o tym notkę, bo niestety z przyczyn konspiracyjnych nie piszę komentarzy pod moimi notkami, aby uniknąć ataków podstawionych trolli (trolle są często albo początkującymi przypadkami patologicznymi, albo osobami opłacanymi przez fundacje liberalno - lewackie ; niektórzy za każdy idiotyczny wpis mają kasę; dowodem tego, że trolle działają, np. będą obraźliwe komentarze na temat tej notki). To sposób na manipulowanie ludźmi.

 

Teraz trwa wojna o zdobycie umysłów, czyli ludzkiej energii na potrzeby korporacyjno-globalizacyjnej cywilizacji. Chcą zdobyć ludzkie umysły, aby kupowali ludzie patenty i produkty korporacji. Po jest m.in. promocja LGBT, aby sprzedawać produkty, w tym np. farmakologiczne, typu preparaty hormonalne wykorzystywane w procesie zmiany płci lub handel dziećmi (surogatki i biznes po kilkaset tysięcy dolarów; zob.: oficjalny dokumentalny materiał TV pt." Targi dzieci w Brukseli", link: https://www.tvp.info/50807191/targi-dzieci-w-brukseli), innym źródłem dochodu korporacji jest promowanie pornografii i sprzedawanie z tym związanych produktów, ale o tym nie chcę pisać, bo to wstyd.

Mechanizm tu jest prosty: kreować ideologię, która skutkuje kupowaniem produktów. To stara zasada marketingowa: najpierw kształtowanie świadomości, a potem sprzedaż produktu.

 

Postscriptum

Za chwilę pojawią się trolle w ramach samokompromitacji, zapamiętajmy ich nicki, lecz często je zmieniają w ramach strategii!

 

Uwaga!

Troll się już pojawił i zagrał typowo swoją rolę: "wprawdzie nie jestem trollem, ale...".

Troll tym się m.in., wyróżnia, że nie ma notek, tylko pisze komentarze lub stosuje tanie chwyty erystyczne ("erystyka" to sztuka prowadzenia sporów) i oczywiście każdego czasami wulgarnie obraża, bo to sposób na odstraszanie - metoda trolli.

 

W naukowej angielskojęzycznej literaturze dotyczącej inżynierii społecznej występuje pojęcie "skandalu", a jego aktywna postać zwana jest "skandalizmem", w polskim tłumaczeniu.

 

Wszystkim zainteresowanym sprawami manipulacji społecznej i wykorzystywaniem metod psychologii strachu polecam artykuł naukowy opublikowany w Wyd. Uniwersytetu Poznańskiego w 2019 r.: Piotr Pawełczyk, "Socjotechnika lęku - zastosowanie w XXI wieku", /w: / "Przegląd Politologiczny", 2019; link: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=759427

Średnia ocena: 2.2  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • pansowa 23.01.2021
    Wprawdzie nie jestem trollem, ale ocenić mogę
    Jak zwykle bełkot.
    Argumenty od psychopatycznego mózgu Celiny więc to ty jesteś jego trollem.
  • pansowa 23.01.2021
    Poza tym nie ma w socjotechnice pojęcia skandalizm, to się może najpierw doucz.
  • SwanSong 23.01.2021
    Typowy tekst pisany przez nieuka. Wszędzie widzi teorie spiskowe i wierzy w każdą bzdurę, im bardziej durna, tym bardziej do niego przemawia. Tabletki na zmianę płci. Dobre. Szkoda, że nie ma tabletek na wzrost mózgu, przydałaby ci się.
    Stawiam zasłużoną pałę.
  • pansowa 23.01.2021
    Właśnie dlatego sądzę, że to klon Celiny.
  • Młody Rastignac 23.01.2021
    Mowa o "liberalizmie", a skoro pojawia się dalej wątek "korporacji" i "kupowania produktów" to jak widać chodzi o liberalizm ekonomiczny. Innymi słowy, względnie nieograniczony kapitalizm. Jeżeli jesteś mu przeciwny, to jakie proponujesz inne rozwiązanie? (Pytam z czystej ciekawości, ja sam zwolennikiem liberalizmu ekonomicznego nie jestem)

    Krytykując lewicę, obstawiam wobec tego, że pewnie lubujesz się w prawicowych stronnictwach? No ale krytykując liberalizm ekonomiczny, to konfa odpada. Więc co? Zwolennik PiSu? Tytuł i narracja tego wpisu pasują do prezesa Kaczyńskiego jak ulał, być może na nim to właśnie się wzorujesz, kto wie. Jest to oczywiście moje rozszyfrowanie wpisu, nie oceniam przekazu.

    Szczerze, gdyby to zależało ode mnie, już dawno byś dostał bana, czy coś takiego. Do treści politycznych powinna być osobna sekcja, i tam ewentualnie mógłbyś wypluć swoje trzy grosze.
  • Zaciekawiony 23.01.2021
    Jesteś w tej dziedzinie specjalistą.

    (ps. czy ty już się z nami aby nie żegnałeś dwa razy w ciągu miesiąca?)
  • Tankret 24.01.2021
    Misiek, albo inżynieria społeczna albo socjotechnika to jest to samo pojęcie stosowane zamiennie - nie ma czegoś takiego jak inżynieria socjotechniczna społeczeństwa.....to jest bełkot.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania