¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Narrator 02.12.2020
    Takie serio, głębokie myśli już z samego rana?
  • Szpilka 02.12.2020
    Tylko z samego rana miewam, potem odpuszczam ?
  • laura123 02.12.2020
    Bardzo ladnie, Szpileczko. 5
  • Szpilka 02.12.2020
    Dziękuję za bardzo ładnie ?
  • Fragment o mojrze rewelacyjny. Natomiast o zamęcie, już gorszy. Mimo wszystko wiersz bardzo ciekawy. 5
  • Szpilka 02.12.2020
    Dziękuję za bardzo ciekawy ?
  • Anonim 02.12.2020
    Bardzo ładny wiersz, choć nie do końca się z nim zgadzam.
    Natomiast co do "chichotu": chcę powiedzieć, że osobiście odbieram to słowo niepozytywnie, raczej ironicznie (np chichot losu). Wiem, że to pewnie tylko moje postrzeganie, ale ja tak mam. Więc ten wers:
    a za plecami mojra chichocze
    choć przeklinałeś jej imię
    jest dla mnie niespójny, bo druga linijka określa, że poprzednia była pozytywna, a w moim odczuciu tak nie jest. Powtarzam: wiem, że pewnie tylko ja tak to widzę.

    Pozdrawiam.
  • Szpilka 02.12.2020
    Antoni, mojra to los, fatum i często z nas chichocze, druga linijka nie jest pozytywna, dziękuję za komentarz ?
  • Anonim 02.12.2020
    Szpilka
    miałem na myśli to, że słowo "choć" jest poniekąd zaprzeczeniem (piękny, choć lichy; długo, choć tego nie odczułem, malowałem, choć nie było tego widać) więc u Ciebie w wierszu to słowo sprawia, że wers negatywny (przeklinałeś jej imię) jest "zaprzeczeniem"poprzedniego, więc użycie słowa "chichot" to tak, jakbyś napisała: malowałam, choć wyszło mi to pięknie; albo: długo, choć się naczekałem. Tak to widzę.
  • Szpilka 02.12.2020
    Antoni

    Chichotała /chichotać - niemiły ton śmiechu/, choć ją przeklinał, czyli przeklinanie na nic się zdało. Antoni, ja tu nie widzę żadnej sprzeczności, sorry ?
  • Szpilka 02.12.2020
    Antoni

    Aha, słówko "choć" występuje jako spójnik podrzędny przyzwalający i jako partykuła wzmacniająca, i raczej z zaprzeczeniem niewiele ma wspólnego, zatem chichotała, mimo że ją przeklinał ?
  • Anonim 02.12.2020
    Szpilka

    Z Wikipedii: Słowo "choć": używany, aby wyrazić, że to, co jest powiedziane w pierwszej części zdania pomimo przytoczonych w drugiej części zdania okoliczności jest prawdą" - jest tu słowo "pomimo", a u Ciebie nie ma tych argumentów "pomimo", bo przeklinanie czyjegoś imienia enie jest w żaden sposób zaprzeczeniem chichotu, jest jego wzmocnieniem. Nie wiem, jak to lepiej napisać.
    Ja bym zapisał to tak:
    a za plecami mojra chichocze
    od lat przeklinasz jej imię
  • Szpilka 02.12.2020
    Antoni

    Nie, Antoni, spójnik podrzędny "choć" jest użyty w dobrym znaczeniu, poza tym zawsze mogę się wykręcić wolnością twórczą i poniekąd będzie to prawda, bo wiersz to nie proza i nie powinno się tłumaczyć 1:1 ?

    Dziękuję za propzycję, zostanę przy swoim, bo chcę, żeby było w czasie przeszłym, nie teraźniejszym, skoro urodzony pod zła gwiazdą, to od dawna przeklinał zły los ?
  • Pasja 02.12.2020
    Znakomicie oddałaś obraz losu człowieka i porządku świata. Dzisiejsze Mojry też znają przyszłość i szyją nam uniwersalny płaszcz na przyszłość. Miodzio!
    Pozdrawiam
  • Szpilka 02.12.2020
    Pasja, ale to ładnie powiedziałaś - szyją nam uniwersalny płaszcz na przyszłość ? Dzięki za miodzio ?
  • Tjeri 02.12.2020
    Można by powiedzieć, że tak jak z energią - ilość szczęścia jest stała. Komuś dzieje się krzywda, to komuś innemu "haj lajf"...
    Świetnie napisane.
  • Szpilka 05.12.2020
    Tjeri, aha, kiedyś Olivia Newton-John rzekła, gdy zachorowała na raka, że nigdy nie stawiała pytania - dlaczego ja? A dlaczego nie ja?

    Dziękuję za świetne ?
  • Piotrek P. 1988 02.12.2020
    Ciekawy oraz zachęcający do myślenia wierszyk, jak i niektóre komentarze też. 5, pozdrawiam :-)
  • Szpilka 05.12.2020
    Piotrek, dziękuję za ciekawy ?
  • kigja 02.12.2020
    O, taki styl lubię!
    ?
  • kigja 02.12.2020
    ?
  • Szpilka 05.12.2020
    Kigja, to cieszę, że przypadł do gustu, dzięki ?
  • Dekaos Dondi 02.12.2020
    Szpilko↔O formie i rymach→to wiadomo!
    Co do treści↔Całość, ale najbardziej ostatnia
    - Panie, bardzo cierpię.
    – Przerzucić na kogoś innego? Nawet go nie znasz.
    – No a co. Pies mu mordę lizał.
    – Chciałbyś.
    Niektórzy mają pretensję, do wszystkiego wokół, zamiast najpierw zmienić siebie:)→To jeno skrót:)
    Rozpędziłem się:))↔Pozdrawiam:)↔5
  • Szpilka 05.12.2020
    Dekaos, skrót, ale bardzo celny, dziękuję ?
  • Pan Buczybór 03.12.2020
    O, bardzo spoko
  • Szpilka 05.12.2020
    Pan Buczybór, dziękuję za spoko ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania