Skok na główkę

Znajduję się na emocjonalnej huśtawce i nie wiem, czego się trzymać i w co wierzyć, Z jednej strony uspokojenie w rodzaju zapewnień o pandemii w odwrocie, z drugiej rosnąca liczba zgonów z powodu złej organizacji; otrzymałem list od znajomego, w którym skarży się na literata od lat przebywającego za niemiecką miedzą.

 

Otóż nieszczęśnik ów, człowiek legitymujący się nieprzeciętnym umysłem, WIERZY, iż pandemia, to wymysł, a noszenie maseczek - nonsens. O ile więc mogę zrozumieć ludzi wykszatłconych na niewiedzy i to, że ulegają przesądom, a ich postępowanie sterowane jest zapatrywaniami hołoty, o tyle ludzi otrzaskanych z logiką, a twierdzących, że ziemia jest płaska, nie pojmuję. Nie trawię, bo albo działają celowo złośliwie i ze złej woli, albo ich wiedza oparta jest o sufit.

 

Tych wyznawców anachronizmów jest jednak za wielu w porównaniu z mizerną liczbą rozsądnych a skutki niefrasobliwości odczuwamy wszyscy.

 

I nie jest to zjawisko naszego regionu: dotyka cały świat.

Następne częściSkok na główkę 2

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (40)

  • laura123 01.10.2020
    Teorie spiskowe dotąd będą trwały, dopóki wirus nie dotknie osób sceptycznie nastawionych. Wtedy zacznie się... trzeba chwilę zaczekać. Codziennie podają więcej przypadków.
  • Narrator 01.10.2020
    Ludzkie motywy nie mają nic wspólnego z wiedzą, ani tym bardziej moralnością. Ludzie robią to na co mają ochotę, a nie to co im się każe robić, a już na pewno nie skaczą na główkę.
  • Nie sądzę żeby mądrość zależała od wykształcenia (ja go nie mam, więc jeśli zależy, to jestem głupi). Tu potrzeba tylko ciut wyobraźni, minimum zastanowienia. Wiele osób kształci się tylko po to, by pracować w jakimś tam zawodzie i nie poszerzają wiedzy ponad tę, która im to gwarantuje. Kończą studia, kończą poszerzać horyzonty.
    Jednych duszą maseczki, inni próbują się wybawić i wypodróżować na zapas itp. - głupi, żałośni, źli? Niektórych zapewne opłacają branże, które tracą na pandemii, ale część ma w głowie zwykłe lala la, razem są wirusem roznoszącym wirusa.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    Nie ma pandemii raka, a w Polsce rocznie umiera 100.000 osób. Można zminimalizować zagrożenie zachorowania na raka, nie palić, jeść zdrowo, uprawiać sport, spacerować.
    Jest pandemia koronawirusa, a w Polsce w ciągu 6 miesięcy z powodu tego wirusa zmarło 1500 osób. By zminimalizować zagrożenie zachorowania na covid należy nosić maseczki, nie dotykać twarzy i zachowywać higienę.
    Co jest dla mnie większym ryzykiem, rak czy covid?
  • Covid zabije Cię szybciej, nie uporządkujesz spraw.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    yanko wojownik 1125 A prawdopodobieństwo? Spadający meteoryt też zabije szybciej.
  • Józef Kemilk, Prawdopodobieństwo wzrasta z każdym dniem, meteoryt z jeden do miliona, Covid dużo dużo więcej.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    yanko wojownik 1125 Jest 100% prawdopodobieństwo śmierci. Czy to oznacza, że należy zrezygnować z życia? Mamy kilkadziesiąt tysięcy chorób, roznoszonych w różny sposób. Mamy różnorakie zdażenia losowe, które powodują śmierć. Jednak tylko przez Covid świat ma się zatrzymać. A grypa i powikłania pogrypowe? Spoko, to nie Covid. Lepiej niech ludzie umrą z głodu, popełnią samobójstwo, gdyż z powodu Covid stracą pracę. A może nie przez Covid, tylko przez sianie niepotrzebnej paniki?
  • Józef Kemilk, Kilkadziesiąt tysięcy i jedną bardziej pewną od innych, która zabije szybciej niż większość tamtych. 100% pewności wystarczy na później, po co prosić się o procenty wcześniej?
    Dlaczego chcesz umierać na Covid, jeśli nie musisz.
    Pandemie trwały dotychczas do trzech lat, a tę przez przestrzeganie prostych zasad bezpieczeństwa można było wygasi, może w półtorej roku, i nie chodzi o rezygnowanie z życia tylko o przestrzeganie prostych zasad, nikt nie strzela w łeb za brak maseczki, w drugą stroną to już tak a przynajmniej biją w mordę za zwróceni uwagi, czasem zabijają.
    Czemu tak martwisz się o ludzi, którzy umrą z głodu? Skup się sobie, Ty nie umrzesz, nie sadze byś dokładał się do ich jedzenia przed pandemią.
    Covid raczej jest tworem sztucznym i pracuje dla kogoś, ale jest faktem.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    yanko wojownik 1125
    Napisz jeszcze jaki jest procent śmiertelności ma Covid i porównaj to z innymi chorobami. Tu nie chodzi o dokładanie się do jedzenia, a gospodarkę. Akcja - reakcja. W tym przypadku "akcja" to restrykcje uniemożliwiające prowadzenie działalności gospodarczej, "reakcja" bezrobocie. Oczywiście wszystko wiele bardziej złożone.
  • Józef Kemilk, Sprawa z Covidem jest rozwojowa, nie minął jeszcze rok od początku pandemii, nie ma wiarygodnych statystyk. Zachowując te same środki ostrożności, które są zalecane przy Covid można by ograniczyć rozprzestrzenianie się grypy i innych zakaźnych.
    W imię wzmożonej konsumpcji poświecić życie mas - no tak zapewne będzie.
    Jeśli cofniemy się o trzydzieści lat gospodarczo, to będziemy żyć jak trzydzieści lat temu, alternatywnie umrze kilka - kilkaset milionów mieszkańców ziemi.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    yanko wojownik 1125 A wiesz może, że robotnik w USA przed wielkim kryzysem zarabiał około 180 USD netto, co odpowiada sile nabywczej 3.000 USD. To było prawie 100 lat temu. Czyli było w USA lepiej niż teraz:) Biorąc pod uwagę zamknięcie gospodarki, trzeba pojąć, że drukowanie pieniądza nie powoduje wzrostu bogactwa. Jak chcemy mieć nędzę, to zamknięcie gospodarki jest świetnym posunięciem. Możemy wszystkiego się bać i nawet jest taka jednostka chorobową. Tylko po co?
    Co do wzmożonej konsumpcji to się zgadzam, że jest za duża. Tylko zamknięcie ludzi w domach tego nie zmieni. To jest po prostu chciwość.
  • Szpilka 01.10.2020
    Józef Kemilk

    Właśnie, właśnie, czeka nas nędza, a ludzie trzęsą portkami przed koronoświrusem, on jest niebezpieczny dla leciwych i schorowanych.

    Tjaaaa, ludziom się otworzą oczy, gdy stracą pracę i wylądują na ulicy, czego im oczywiście nie życzę.
  • Szpilka, Wciągaj Covida z fiolki.
  • Józef Kemilk, Nie wiem, skąd nie jestem ekonomistą, ani kapitalistą, modlę się do Che Guevary.

    Zamknięcie ludzi w domach wzmoże konsumpcję, będą więcej konsumować z nudy.

    Bogatym być, czy żywym?
  • Szpilka, "niebezpieczny dla leciwych i schorowanych" To od razu ich do gazu.
  • Szpilka 01.10.2020
    yanko wojownik 1125

    Nie do gazu, tylko nie popełnić błędu jak w Szwecji i dobrze będzie.
  • Szpilka 01.10.2020
    yanko wojownik 1125

    Eeee tam, dwa dni 38 stopni gorączki miałam i po koronie, a nie jestem zdrowa jak koń. I co na to powiesz, mądralo?
  • Szpilka, Że ja nie chcę mieć przez ignorantów.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    yanko wojownik 1125 "Bogatym być, czy żywym?" Znaczy uważasz, że jak będziemy się bać Covida to przeżyjemy, a jak będziemy się bać to umrzemy, ale wcześniej się dorobimy?
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    "nie będziemy się bać, to umrzemy" - korekta
  • Szpilka 01.10.2020
    yanko wojownik 1125

    Ignorantami są politycy, którzy nasiali niepotrzebnej paniki, doprowadzili do niebotycznego zadłużenia, tylko patrzeć, jak zaczną drukować puste pieniądze, wrrrrrrrrrrr, inflacja nas wykończy ?
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    Szpilka Już drukują. W Polsce NBP "wydrukował" 103 mld zł. Na przykładzie tej "pandemii" będziemy się uczyć na uczelniach, jak łatwo można manipulować ludźmi.
  • Szpilka, Więc będę obserwował z zaciekawieniem, bo lepiej żyć w ciekawych czasach, wnieciekawych. Zachoduję sobie ziemniak, rozmnożę go i będę się odżywiał, zamiast wciągać Covida.
  • Szpilka 01.10.2020
    Józef Kemilk

    Niestety, szkoda, że ludzie tak polegają na tubach propagandowych, zamiast szukać wiarygodnych źródeł.

    Muszę się wymiksować, do następnego ?
  • Józef Kemilk, Jeśli będziemy przestrzegać zasad bezpieczeństwa - gdybyśmy od początku - gdybyście przestrzegali, Wy i reszta świata, to by przygasało zapewne, chwila wyrzeczeń, zamiast kryzysu, ale błogosławiony gatunek wybrał jak zwykle.
  • Szpilka 01.10.2020
    yanko wojownik 1125

    Hoduj, hoduj, ja Ci wrogiem nie jestem, Covid też nie. Ciao ?
  • niż w nieciekawych*
  • Szpilka, Covida wolę nie spotkać, spotkam, bo dzięki Waszej postawie jest wszędzie, ale szczerze wolałbym nie. A kartofla i buroka będę hodował - a co?
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    yanko wojownik 1125 O jakich zasadach piszesz? Cały świat nie przestrzega zasad? Wirus odejdzie sam? Janko, zawsze można znaleźć wrogów ludu. Mogą być i ci bez maseczek, bo czemu nie. Tylko, co to zmieni. Bardziej nas zniewolą? A co z grypą? Może jak będziemy przestrzegać zasad, to ona zniknie? W końcu tak samo się przenosi.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    yanko wojownik 1125 Ziemniaki gotowane na mleku i cebulce. I do tego jajko sadzone. Polecam.
  • Szpilka, Nie ma wiarygodnych źródeł, jest propaganda, kontra propaganda, prawda wypłynie po latach,
    a jak zwykle w takich sprawach,
  • Józef Kemilk, Tak, kiedy przestanie się namarzać, w dwa miesiące można by go zdusić w jednym mieście przerywając transmisję.
  • Józef Kemilk, Znam, ze wsi jestem.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    yanko wojownik 1125 A mamy cały świat.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    yanko wojownik 1125 I są super, co nie? Oczywiście młode ziemniaki:)
  • Józef Kemilk, Na świecie adekwatnie dłużej.
  • Józef Kemilk, Są :) Z sosem grzybowym i schabowym bardziej.
  • Józef Kemilk 01.10.2020
    A wracając do tekstu, jest literówka.
    O ile więc mogę zrozumieć ludzi wykszatłconych na niewiedzy i to, - "wykształconych"
  • Enchanteuse 01.10.2020
    Wyrabiam sobie zdanie na ten temat, ale pozostaję sceptyczna. Są różne głosy za i przeciw. Na razie wygląda to tak, że jakiś wirus jest, powoduje namacalne szkody, wiemy o nim niewiele i najprawdopodobniej pacjenci nie są leczeni odpowiednio tylko podpinani pod respiratory, które rozrywają im płuca. Wniosek: należy się chronić, bo maseczki zawsze coś dadzą, nawet jeśli w skrajnym przypadku opłacimy to grzybicą płuc. Zawsze można nabyć przyłbicę. No i wystrzegać się szpitali, bo trafić teraz tam nikomu nie życzę.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania