Skomercjalizowanie niebios

Zaskoczył mnie raz

jakiś nawiedzony,

że aż mi z wrażenia

opadła szczęka,

gdy uparł się wcisnąć

ździebełko słomy,

którą była kryta

w betlejem stajenka.

 

Źle jeśli już słomę

z chłopskiego łanu,

przed kruchtą sprzedają

tu na ździebełka,

bo wkrótce pojawi

się paru kapłanów,

z flakonem krwi

od świętego Pawełka.

 

Religia to niebezpieczny nonsens, który uczy wrogości wobec innych ludzi.

(Richard Dawkins)

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (38)

  • Cain 2 miesiące temu
    Trzeba czyms poskramiac barbarzyncow
  • Conie 2 miesiące temu
    Uwiera cię dobro i piękno w dupsko, oj uwiera.
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Nie lubię Dawkinsa, on ma swoją religję również. Różnica między wierzącymi a nie jest taka, że wierzący wiedzą że wierzą, a niewierzący nie wiedzą, że wierzą. Czyli na korzyść wierzących...
  • ireneo 2 miesiące temu
    Najlepiej jeśli poradzę abyś zapoznał się z definicją ateisty, bo to co naPISałeś jest powieleniem powszechnego bełkotu dyletantów, m. in. niejakiego Knabbita.
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    ireneo, nie jest, ateiści to idjoci.
  • Cain 2 miesiące temu
    Jezus Hitler Kto jest wiekszym idiota, ten co watpi czy ten co wierzy bez dowodow?
  • Szpilka 2 miesiące temu
    Cain

    Świetne pytanie 👍
  • ireneo 2 miesiące temu
    Jezus Hitler
    Zazwyczaj traktowanemu jako miernota, każdy tak go traktujący jawi się jako idiota. Nawet jesli to Skłodowska czy Einstein.
    Zajrzyj jednak do tej definicji a potem spróbuj zaprzeczyć, że bóg jest ateistą.
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, każdy wierzy że slońce wzejdzie, bo zachowuje się tak, jakby to było pewne. Między ateistami i wierzącymi nie ma praktycznej różnicy, wiara w stałość i przewidywalnosć świata cechuje wszystkich, czyli: Bóg jest ten sam, wierzący również się oszukują, myśląc że wierzą w co innego niż pieniądz, zapewniający byt. Ateista nie wątpi, wierzący wątpi, czyli że nie wierzy... Nie wiem, nie da się trzymać z nikim, same gupy :D
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    ireneo, kretyn Einstein? Dzięki.
  • Cain 2 miesiące temu
    Szpilka Lubie sobie nieraz na youtube ogladac chrzescijanskie kanaly, (pomijajac to ze sa mocno nastawione na monetyzacje) to arcyciekawe jest to jak wielka emfaze stawiaja na wiare wlasnie - ktora zdaje sie miec dla nich niemal narkotyczny, euforyczny efekt, jak np. glodowka dla Jezusa, gdzie organizm z wyglodzenia zaczyna tworzyc omamy. Uwierz a bedziesz zbawiony - poniewaz faworyzujesz pozadany stan kosztem wszelkich watpliwosci - w sytuacji gdzie pytanie jest niesprawdzalne.
  • Cain 2 miesiące temu
    Jezus Hitler Powiem tak, wole wierzyc w rzeczy ktore mnie wzmacniaja a nie oslabiaja. Nie narzucam tez innym swojej wiary czy tez niewiary. To troche tak jak z piciem czy paleniem, spoko czemu nie, pod warunkiem ze jestes pelnoletni i bierzesz za to odpowiedzialnosc. W kraju jak Polska, niestety sie ludziom kulturowo narzuca wiare za dzieciaka gdzie umysl łyka wszystko jak leci. Czlowiek dorasta z pewnymi przekonaniami i pozniej ciezko sie tego pozbyc. Mam przyjaciela - ultra chrzescijanina i nie przeszkadza mi jego wiara. Bo niby czemu mialaby?
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, agresywni ateiści i agresywni chrześcijanie, pewnie że do djabła z nimi, problem tylko, że gdyby dać władzę katolikom, znów zapłonęłyby stosy, to pewne, podobnie ateiści chcą uczyć w szkołach swojej prawdy, precz ze szkołą. Jednak: jak można dzieciom mówić, że dusza nie istnieje? To zbrodnia, potrzeba ludzkiej religji, między Bogiem a ludźmi jest to, co pomiędzy rodzicami a dziećmi, więc da się...
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, a i wiara w ewolucję jest o wiele głupsza niż wszystkie religję, trzeba dodać...
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, religje, sorry, nie umiem wyłączyć słownika...
  • Cain 2 miesiące temu
    Jezus Hitler Religia zwykle wykorzystywana byla jako narzedzie sluzace do psychologicznej kontroli populacji. Dzieci maja swoj dzieciecy swiat i rozumowanie. Uwazam ze straszenie je wiecznym potepieniem czy mowienie o tym jakie grzeszne sa bo w wieku nastoletnim maja seksualne mysli jest zle. Pytanie trzeba postawic jak nalezy wychowywac przyszlych doroslych - a na nie niewielu potrafi odpowiedziec, zazwyczaj bezrefleksyjnie powiela sie przejete od innych wzorce by byc zaakceptowanym w danym spoleczenstwie. Ja wierze w cos w rodzaju indywidualnej ewolucji. Z malpy w czlowieka, z czlowieka w ...boga? A moze w lepszego czlowieka? Z ubran dzieciecych i zabawek wyrasta sie, co nie oznacza ze nie ma sie do nich zadnego sentymentu.
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, jak wychować, tak, od dwudziestu lat mnie to nurtuje, co zrobić, by dzieci nie były niewolnikami, jak są dzisiaj. Wychowanie jednak idzie w kierunku "radzenia sobie", czyli zła, jak można w ogóle mieć dzieci? Cała planeta jest już zamknięta, jak śpiewa Rojek, "gdzie wy się pchacie, tu już jest pozamiatane"...
  • ireneo 2 miesiące temu
    Jezus Hitler
    Akurat wiara w ewolucje jest rzeczywiście głupia i to tak jak wiara iż tow. geJarek ma dwie nogi. A może ty wierzysz, ze ma dwie nogi bo nie potrafisz zasięgnąć wiedzy opartej o dowód. Z rozterki kreacyjno- ewolucjonistycznej latwo cię wybawić. Wsadź sobie pod zadek paluchy i pogrzeb a bez trudu wyczujesz kawałek ogona. Gdyby to bylo.za mało to stań przed lustrem i pomyśł po co ci te sutki na piersi (jesli nie jesteś Ewa i nie karmisz czy nie karmilaś).
    Śladów zwierzecej, nie tylko kręgowej, egzystencji istoty ludzkiej innej, zanim stała się tak plugawa jak teraz jest multum.
    Możesz, tu gorzej już, bo trza pomyśleć zastanowić się nad przyczynami modyfikowania się cowidowego wirusa. I tak ci dopomósz buk
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, celem życia jest nieśmiertelnośc, bowiem śmierć oznacza utratę pamięci; u nas po rewolucji francuskiej już się o tym nie mówi, jednak Chiny nigdy nie zapomniały :D
  • Cain 2 miesiące temu
    Jezus Hitler Tez sie mocno zastanawiam nad tym pytaniem, jak mozna miec dzieci. Wychodzi na to ze czesto z ''przypadku' ktory przypadkiem nie jest a czesciej biologiczna koniecznoscia. Co do wychowania tu jest wlasnie ten pies pogrzebany ze czesto uczac dzieci by postepowac ''dobrze'' wzgledem innych, zwyczajnie zmniejsza sie ich szanse na sukces w tym swiecie, ktory nie gra wedlug jednych regul. Powiedzialbym ze swoje oraz swojej rodziny dobro powinno stawiac sie zawsze w pierwszej kolejnosci - majac na uwadze to ze jestesmy nierozerwalnie zwiazani ze swoim lokalnym ekosystemem, w tym innych ludzi. Akurat Dawkins o tym pisał w Samolubnym Genie.
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    ireneo, Lem też w to wierzył, czyli jesteśmy w świecie fikcyjnym. Nic nowego.
  • ireneo 2 miesiące temu
    Jezus Hitler
    W co Lem wierzył?
    "Wszystko ma początek i koniec. Każde życie przebiega według schematu. To samo prawo dotyczy gwiazd słońca. Z tego wynika, że po mojej śmierci będzie ze mną dokładnie to samo, co przed moim narodzeniem. Czyli nie będzie nic"
    Czy tutaj prezentuje jakąś religijną wiarę?
    Napisał, co sam tak ująłem:
    Po co tak kosztownie
    trząść się ze strachu?
    Lepiej w pełni
    korzystać z życia,
    bez trwogi
    przed końcem w piachu,
    w którym będziemy,
    jak sprzed powicia.
    (ireneo, Listy do Parafian, 17;12)
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    ireneo, wierzył w ewolucję, i to w tej prymitywnej wersji ówczesnej, poza tym wierzył w coś, czego nie ma: w nicość. Jednocześnie miał intuicję prawdziwą, że zadając pytania światu kształtujemy odpowiedzi, kabalista nieświadomy: Żyd przecież.
    Co do textu Twojego, w pełni korzystać z życia tak, ale życie prawdziwe nie jest nam znane, nie może być znane nikomu, kto jeszcze mówi :D
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, potem odpowiem, nikt nigdy nie podejrzewał we mnie introwertyka, ale odchorowuję każdy kontakt...
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, jesteśmy związani z rodziną nie z własnej woli, a z drugiej rodzina musi nas zmuszać do posłuszeństwa, bunt przeciwko niej zajmuje większość życia... Przy okazji, właśniem obejrzał Hellraisera 6: "witaj w najgorszym z koszmarów, w rzeczywistości". Czyli nie da się inaczej, a ja myślałem, że może jednak...
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, społeczeństwo to stado, czyli walka o władzę i pozycję, bo jak nie, to inni zeżrą. Zgniły zachód w sumie daje najwięcej wolności, ale to wiecznie nie potrwa. Ja już nie mam żadnych teoryj, chwilę wierzyłem w animizm, ale człowiek to bomba smrodu, jak pisze Peiper :D
  • Cain 2 miesiące temu
    Jezus Hitler Obecny świat stał się zbyt skomplikowany i wszechobecny by był jakoś z sensem wytłumaczalny. To już nie czasy gdzie ludzie z jednej wioski żyli sobie wspólnie na jednym terenie wierząc w te same wartości z dziada pradziada. Myślę że termin pierdolnięcia tego wszystkiego jest coraz bliższy.
  • Szpilka 2 miesiące temu
    Cain

    Ano, coś jest na rzeczy z tą euforią, ja jednak wolę podążać własną ścieżką, w końcu otrzymałam wolną wolę i nie potrzebuję uszczęśliwiania na siłę (•̀ᴗ•́ )و
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, gdy chodzę po ulicach widzę same ofiary, oni nie przetrwają. Czyli dobrze jest, godzina żniw :D
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, oczywiście kłamstwo i podstęp wykluczam że środków przetrwania; marzę o tym, by nie musieć nigdy więcej się odzywać, i to już wkrótce, niezależnie ode mnie. Raj.
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, nieodpowiedź mi znaczy, żeś jednym z nich, no tak, Dawkins... Nieobliczalni posiądą ziemię, nas policzyć się nie da, podobnie jak nie liczono Turów jako zwierząt świętych, mimo któlewskich rozkazów :D
  • Cain 2 miesiące temu
    Jezus Hitler Wot? Nie wiem co ci powiedzieć. Ja tam widzę owce i barany, wilki, króliki oraz inne korposzczury. Cały folwark zwierzęcy.
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, raczej chodzi mi o opętanych strachem przez cokolwiek nieznanego. Spadam stąd i tak, dzięki za odpowiedź, miło mi :)
  • Cain 2 miesiące temu
    Jezus Hitler wzajem, pozdro
  • Jezus Hitler 2 miesiące temu
    Cain, oglądam Hellraisera 7, zajebisty. Pozdrawiam również :)
  • Szpilka 2 miesiące temu
    Hahahaha, rozbawiła mnie fraza - ździebełka od świętego Pawełka, ano były wały z relikwiami, nawet powiedzonko zostało: kiszka świętego Franciszka (งツ)ว
  • ireneo 2 miesiące temu
    Jesteś tak.pogodna na codzień, księżniczko, ze nieeiele trzba, aby wprawić cię w całkirm lepszy nastrój. I tak trzymać naprzekór konsrkrowanym smutasom, straszacych mękami:)
  • Szpilka 2 miesiące temu
    Ireneo

    Dziękuję za dobre słówko ◉‿◉

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania