Słowo jest Boskie

"Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo" J 1, 1. Widać wyraźnie, czyli jak czarno na białym, że Słowo jest Boskie! Chodzi tu o teologiczne i filozoficzne pojęcie Logosu, a nie o jakieś "słowa" w potocznym rozumieniu. Dziś żyjemy w czasach, w których zaciera się różnica między pojęciami i zjawiskami kulturowymi, dlatego dla wielu ten cytat kojarzy się ze "słowami", a tu chodzi o Logos!

 

Postscriptum

Każdy ma prawo pisać, co chce, ale nie każdy musi to czytać.

Oprócz tego reguły publikowania ustala regulamin portalu opowi.pl, a nie jakiś Bloger!

 

Niektórzy są wspaniali i wstawiając te "jedynki" pokazują, że taki tekst działa i o to chodzi!

To sztuka dla sztuki! Przy okazji ekspresja, ale nie prowokacja!

Średnia ocena: 1.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Lotos 22.10.2020
    No i co przez ten cytat wyrazić, to, że słowo jest boskie i ?
  • Matt Custor 22.10.2020
    Proszę odróżnić wyraz: "Słowo" a "słowo".
    Nie jest napisane, że każde "słowo" jest Boskie, tylko "Słowo". Różnicę podkreśla zasada pisania: dużą lub małą literą.
  • Lotos 22.10.2020
    Matt Custor no dobra "Słowo"i co dalej?
  • Matt Custor 22.10.2020
    Lotos

    Co dalej?

    No to się okaże! "Wyjdzie szydło z worka!"

    Oprócz tego tak sobie napisałem, czyli "sobie a Muzom śpiewam", lecz nie chcę nikomu przeszkadzać.
  • Lotos 22.10.2020
    Matt Custor ok.skoro nie chcesz zdradzać o co Ci tak naprawdę chodzi, ale w takim razie po co wrzucasz to na portal, jaki sens ma wrzucanie biblijnych cytatów i odpowiadanie: No to się okaże!przecież umieszczając to tutaj zapewne ktoś zapyta o co chodzi?A tak na marginesie to to "Słoowo" jest trochę niefortunnym tlumaczeniem z greki.
  • Matt Custor 22.10.2020
    Lotos

    "...ale w takim razie po co wrzucasz to na portal, jaki sens ma wrzucanie biblijnych cytatów...".

    Dzięki Tobie dowiedziałem się, że owo "Słowo" jest błędnym tłumaczeniem z greki. O to chodzi, to rodzaj edukacji przez komunikację internetową etc.

    Sprawdzę to w źródłach do historii filozofii, bo to ciekawe!

    Pozdrawiam!
    MC
  • Lotos 22.10.2020
    Matt Custor niezupełnie błędnym chodzi o "logos" czyli twórczy umysł, w potocznym znaczeniu "logos " oznacza słowo. Hm a co do edukacji? To mnie to nie przekonuje.
  • Matt Custor 22.10.2020
    Lotos

    Z tą "edukacja" to może źle napisałem. Chodziło mi o wymianę myśli etc. Człowiek musi się kontaktować z innymi, bo to jest normalne. Niestety mieszkam w lesie, daleko od świata.

    Kończę pisanie, bo mam robotę w lesie!
    Pozdrawiam!
    MC

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania