Pokaż listęUkryj listę

Słuchając "Everything In Its Right Place" zespołu Radiohead

Wszystko to, co niest bramą | do nieskończoności

więzieniemiest jak szczęście, prawa | okratowane myślami

A ja, ja też dopiero | kiełkujące A mówię,

Modlę. Na mojej twarzy | rozgoszczony alef.

Wszystko na swoim miejscu | więc bez win i kary;

Wszystko zbiega się w miejscu | gdzie początek dźwięczy,

Wdzięczny za dni cytrynę | i za mango nocy

Wszystko, wszystko właściwe | więc bez zła i dobra,

Które w głowie mi dźwięczą dwoma | kolorami ocen.

Nie potrafię pomyśleć nic | co by nie było skażone;

Co więc próbujesz powiedzieć | lecz zaprzeczasz sobie?

To! można tylko zatańczyć | braknie sów w słowiku

Że wszystko leży na miejscu | na właściwym. Teraz.

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    https://youtu.be/onRk0sjSgFU
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Lubię odwagę w pokazaniu swoich różnych zmagań, zwłaszcza z nazwaniem/ nazywaniem, ze słowem. Np. tu, u Ciebie, to połączenie słów "jest" i "nie jest", w jedno - "niest", które dodatkowo kojarzy się z niesieniem, ze słowem "nieść".
    I inne eksperymenty.
    Próbuję coś sobie wziąć dla siebie, gdy to "coś" "leży na miejscu | na właściwym". "Teraz".
    Teraz, tzn. dla Ciebie - 'wtedy" - gdy "leżało", gdy słuchałeś "Everything In Its Right Place", a dla mnie - gdy czytam ten wiersz.
    Ciekawe.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dziękuję. Przełożyłem kilka textów Coldplay, tutaj się nie dało, ale w zasadzie ten krótki text jest w moim wierszu. Od 20 lat tego słucham dość często, ale dopiero ostatnio poczułem o czym to może być.
    Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Pobóg Welebor↔Ciekawy ciąg myśli, okraszony w pewnym sensie, przeciwnościami, które do siebie czasami pasują w niedopasowaniu. Jakby na miedzy, umysłu i działań. Właściwie każdy wers, chyba inny w zrozumieniu, dla każdego jest.
    A może, nie?↔Pozdrawiam:)?↔%
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dzięki. Nie wiem... Cieszę się, że text nie jest oczywisty, choć zaczyna się tym twierdzeniem o bramie i więzieniu. Teraz czy myśli są bramą, czy więzieniem, i tak samo uczucia... Rozwiązaniem jest czyn, taniec. Mam zresztą utwór podobny o tańcu ze śmiercią, do piosenki BTS.
    Pozdrawiam ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania