Służba Wojskowa

Było sobie takie miejsce na ziemi, gdzie ludzie decydowali się dobrowolnie oddać kilka lat swojego życia, żeby służyć swojemu krajowi. To miejsce to… Wojsko! Tak, tajemnicza organizacja, której zadań nie chciałby mieć nikt, kto kocha swój komfortowy styl życia.

 

Oddając się na pastwę losu, trafiają tam młodzi, pełni zapału ludzie. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, czym kierują się oni podejmując tę decyzję? Pewnie myślą, że będą męscy, gnębili wrogów, poznają dziesiątki dziewczyn, a po powrocie do domów będą mieli ustawione na resztę życia. No, niestety nie jest tak kolorowo…

 

A więc, na co właściwie stać się w wojsku? Pewnie standardowo, na poskromicielki zmiennych elementów pogody, opanowanie sztuki składania łóżka na minutę czy szybka jedność z rekwizytem umieszczającym się na końcu drzewa.

 

Jeśli jednak wydaje wam się, że wasze życie będzie się tam toczyło tylko w ten sposób, to cóż, musicie otworzyć oczy. Wraz z godzinami spędzonymi w wojsku, przestaniecie się bać grzmiącego nieba, jedyne co znaczące, to będzie komenda. Znać każde hasło, nazwisko, numer, usposobienie dowódcy, a także podopiecznych.

 

Dlaczego jest to takie istotne? Otóż, to już zdecydowanie nie wasze życie, wasze rodziny, to nie wasze narzeczone, ani praca, to tylko i wyłącznie wojsko. Wojsko na całego. Zatem, postarajcie się zapomnieć o problemach, jakie mieliście wcześniej. Wasze życie zaczyna się od teraz.

 

Na marginesie, chciałbym podziękować wojsku, że stworzyło potężne i bezpieczne schronienie dla naszych trudnych dni, a także, że skłoniło nas do napisania tak pięknych piosenek. I tak zaczyna się jedna z nich…

 

Hej, kolejne ćwiczenie już przed nami,

Ciężki rano, ale to tylko sen…

Hej, może podnieśli by się rano fani,

Kiedy zobaczą, że to nieprawda jest.

 

W wojsku już byłeś, to znaczy, że wiesz,

Jak ciężko jest na pierwszym etapie.

Ba, przecież wojsko nie ma ludzi leniwych!

Jest tylko szef, porucznik, kapitan…

 

I w ten właśnie sposób, rozpoczęła się nasza przygoda, czy raczej męczenie, w szeregach wojska. Obyście uniknęli takiego losu, ale jeśli nie, lepiej nauczcie się kilku dobrze ukierunkowanych haseł czy rymów, żeby przetrwać kolejne dni… 😜

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania