Spadek

Najtrudniejsze są powroty do miejsc, w których się było. Niektórzy mówią, że jest to niemożliwe raczej i na poparcie tego twierdzenia przytaczają powiedzenie o rzece i powtórnym wchodzeniu do niej.

 

A więc jeśli nie można wejść, to zostaje tęsknota. Marzenie. Za poprzednimi latami, kiedy jeszcze mogło nam się wydawać, że idziemy do przodu, a nie wstecz. Toteż zostają starania o przybliżenie się do utraconej atmosfery

 

Podobnie minorowe refleksje miałem podczas oglądania obrad naszego Sejmu: złośliwy sposób prowadzonych konwersacji, personalne wycieczki zamiast merytorycznych argumentów, występowanie w celu dokopania przeciwnikowi i doprowadzenia do histerycznych zachowań, traktowanie go jako wroga, którego trzeba zniszczyć, zmiażdżyć i zaorać, lecz którego nie warto wysłuchać, oto spadek po niedawnej przeszłości.

*

Teoria głosi, że dziedziczenie winno wzbogacać. Lecz praktyka prostuje słoniowate marzenia i powiada, że obok dobytku, spadkobierca otrzymuje dług. Dobrze jest, jeśli długi są małe i włóczą się za spadkobiercą zaledwie przez jedno pokolenie . Wtedy obdarowany szczęśliwiec (lub szczęśliwczyni) może z czystym sumieniem krzyknąć: hosanna! Lecz co ma krzyknąć Hołownia, który dostał spadek po PiS-ie w postaci fotela Marszałka i długu do spłaty przez parę pokoleń Polaków?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Noico1 5 miesięcy temu
    ACHTUNG ! ACHTUNG ! " Pan oficer mówi że Macie natychmiast zamknąć swoje prostackie tępe mordy. Wybraliśta chamy wasze ELITY " orły " do sejmu i senata i uczyniliśta z Najjaśniejszej Rzeczpospolitej Polski " KOŁCHOZ POD CZERWONĄ LATARNIĄ " To tera słuchajta cepy co q-w a mata robić . Pakujta swoje śmierdzace łachy do wora. Ładujta swoje niedomyte baby, bachory, psy, koty i kozy na wozy i W Y P I E R D A L A J T A z chałupy. Panowie Niemcy bedo WIATRAKI STAWIAĆ !!! C h u j z waszym g ó w n i a n y m polem. Nie bedzieta wiecznie tylko smrodzić tymi swoimi URSUSAMI, krowami, bykami i świniami. Tera bedzie eleganco i po EUROPEJSKU Q-W A wasza popalona marynara. Tera wasza miedza już nie wasza tylko do Pana Niemca ona tera należy. Bedo se na ni stały eleganckie pikne bielutkie WIATRACZKI !!! i żadne durne kaczki nie bedo na nie s r a ł y !!! " A H*jowsnia z koalicjantem Trociniakiem Kamyszem będzie sobie popijał colę i przegryzał popcornem.
  • nerwinka 5 miesięcy temu
    Noichuj MARNUJESZ SIĘ!
  • Łukaszenkow 5 miesięcy temu
    Nerwinka, zaczynam ciebie lubić :)
  • nerwinka 5 miesięcy temu
    Łukaszenkow lepiej późno, niż za późno
  • Łukaszenkow 5 miesięcy temu
    nerwinka pozdrawiam
  • Józef Kemilk 5 miesięcy temu
    A wystarczy poczytać oceny firm ratingowych, oni raczej z PiSu nie są😀 (Fitch, Standard & Poor, Moody's). Zerknąć na historię ratingową Polski i już.
    A dług Polski zjada inflacja i ja to częściowo sfinansowałem, jak kto ma oszczędności to też się dołożył.
    Tak na marginesie dług w walucie krajowej problemem nie jest, problem to dług walutowy, a on procentowo spadł.
    Pozdrawiam i zachęcam do czytania w miarę bezstronnych czasopism/stron ekonomicznych

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania