Śpicie? Bawicie się, cieszycie się i jesteście syci!

Śpicie? Bawicie się, cieszycie się i jesteście syci. Tak też myślano w 1939 roku i nawet bezczelnie mówiono, że "za Gdański nikt nie chce umierać" - to ironiczne powiedzenie urosło do rangi symbolu obojętności. Dziś giną ludzie na naszych oczach, a wielu się śmieje, gdy ktoś o tym wspomniana.

 

Wyciągnijcie wnioski i pamiętajcie: Hodie mihi, tibi cras!

A politycy to o sporcie gadają, albo o szczęściu wiszącym jak błękitne niebo nad nami w socjalistycznym raju nowego porządku wiecznych dłużników!

 

Gdy spadnie jakiś mały kamień na okno synagogi i rozbije szybę, to świat płacze, a gdy giną niewinne palestyńskie dzieci, to media, politycy i publicyści o żużlu i tenisie śpiewają...

Zło świata to nie tylko rakiety, bomby i morderczy gwałt, jego drugą częścią jest milczenie, a kto milczy, ten popiera.

.

Postscriptum

 

W związku z ostatnio pojawiającymi się złośliwymi komentarzami (zob.: notka z dnia 18.05.21 r.) postanowiłem przez pewien czas nie pisać żadnych komentarzy. Moim zdaniem to dobry sposób na pozbycie się trolli, nienawistników i innych niemytych dusz. Diabły można przepędzić przez post i wstrzemięźliwość.

 

Wszystkim życzliwym serdecznie dziękuję za "dobre słowo"!

.

Polecam mój kanał na YouTube pt. "Matt Custor opowiada",

link: https://www.youtube.com/channel/UCrUDLPbF0bWeA1NJIbSwdBQ/videos?view=0&sort=dd&shelf_id=0

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • Opalony Ernest 19.05.2021
    Islam ma teraz wyjątkowo kiepski imidż, a Palestyńczycy są muzułmanami.
    Po drugiej stronie barykady wiecznie prześladowani.
    Wymowne są zdjęcia z wystawy Normana Finkelsteina.
  • Opalony Ernest 19.05.2021
    Tak przy okazji.
    Jak to ktoś powiedział "Antysemitą nie jest ktoś, kto nie lubi Żydów.
    Antysemitą jest ten, kogo nie lubią Żydzi"
  • Morus 19.05.2021
    Lewactwo się nawet nie zająknie o tych zbrodniach, a rzekoma ofiara okazuje się perfekcyjnym katem.
  • Opalony Ernest 19.05.2021
    Morus
    Co ty się tak dziwisz?
    Przecież światem żądzi kapitał, a ten jest w rękach Żydów.
  • Morus 19.05.2021
    Uważaj, Erni, bo ciotki rewolucji powiedzą, że to antysemityzm?
  • pansowa 19.05.2021
    Morus Wystarczy, gdy go głoszą (w)ujowie.
    Ciotki niepotrzebne,
  • Narrator 19.05.2021
    Ponad sto milionów Arabów bawi się i cieszy podczas gdy siedem milionów Żydów daje łomot braciom-muzułmanom w Gazie. Porównanie z Gdańskiem chybione, bo po pierwsze to miasto było pod zarządem Ligi Narodów, po drugie wiadomo było wszem i wobec, że Francuzi i Brytyjczycy mają gdzieś Gdańsk i całą Polskę. Najwyższa pora wytrzeźwieć i spojrzeć prawdzie w oczy.
  • Morus 19.05.2021
    Tia, szczególnie ci z Syrii, Iraku i Afganistanu. Rozwaleni przez Amerykańców z poduszczenia Izraela.
  • pansowa 19.05.2021
    Morus ...wypowiedział sie pan politolog mający jak zwykle dostęp do najtajniejszych materiałów.
    Koniec dyskusji!
    Jest nadzieja dla świata, bo takich jak ty wiele nie jest.
  • skandal 19.05.2021
    czy aby Hamas nie posłał wcześniej rakiet w stronę Żydów? i nie zabił? a gdyby tak z (powiedzmy) z terytorium Czech albo Litwy leciały na Polskę wystrzelone przez ichniejszych terrorystów rakiety, a wszyscy inni Czesi skakali by z radości i cieszyli się z tego faktu? co można wtedy zrobić? tylko pytam, bo nie wiem. zabijanie jest zawsze straszne. i odpowiedź Izraela przerażająca. dzieci i cywile giną po obu stronach konfliktu. ani autor, ani Refluks, ani Morus empatii do zabitych przez rakiety Hamasu Żydów też przecież niewinne ofiary - nie miał.
  • Narrator 19.05.2021
    skandal Niektórzy komentujący tu powyżej już dziś powinni jechać do Gazy wspomagać Palestyńczyków, jak to mówią Anglicy 'to put their money where their mouth is'.
  • Morus 19.05.2021
    Empatii do zabijanych nazistów też nigdy nie miałem, dlaczego więc teraz miałbym ją mieć. Historia jest identyczna. Jakiś naród, który od 1800 lat nie mieszał w Palestynie, który opuścił ja dobrowolnie i się losami tych ziemi nie interesował, nagle postanawia sobie jak gdyby nigdy nic wrócić (założenia ruchu syjonistycznego). I wraca, eksterminując, wypędzając ludzi którzy mieszkają tam od stuleci. Ba nazywa ich terrorystami, bo bronią swojej ziemi i mają czelność walczyć. Są słabsi, bo Żydów popierają i finansują Amerykanie. To, że Żydzi mieszkali tam w czasach Jezusa, czy wcześniej, to żaden argument, bo historia świata zna wiele migracji i porzucania swoich terytoriów przez różne plemiona, czy narody. Choćby Sarmaci, legendarni przodkowie Polaków, wywodzili się z terenów współczesnej Persji (Iranu). Czy to daje nam prawo do najechania i eksterminowania Irańczyków. Albo Małopolanie w większości wywodzą się z terenów dzisiejszej Chorwacji. Dlatego uważam Izraelczyków za agresorów i najeźdźców nie posiadających absolutnie żadnego argumentu do zamieszkiwania nad Jordanem, czy Morzem Śródziemnym.
  • Szpilka 19.05.2021
    Morus

    Ostatni krótki okres suwerenności Żydów nastąpił po powstaniu Szymona Bar Kochby (132 r. n.e.), podczas którego odzyskana została Judea i Jerozolima. Wobec przeważającej potęgi Rzymian los powstania był przesądzony. Po trzech latach Jerozolima została zdobyta i zgodnie z rzymskim zwyczajem „zaorana parą sprzężonych wołów”. W celu zatarcia wszelkich związków Żydów z Erec Israel Judeę przemianowano na Syria Palestyna, a Jerozolimę na Aelia Capitolina.

    https://www.rp.pl/artykul/120710-Starozytna-historia-Izraela.html
  • Morus 19.05.2021
    Szpilko droga, ja to wszystko wiem, wiele polskich miast i miasteczek było po powstaniach zrównywanych z ziemią, palonych do gołego gruntu, wystarczy wspomnieć choćby rzeź i spalenie Pragi po powstaniu kościuszkowskim. Ale nikt Żydów stamtąd nie wypędzał, mogli sobie założyć nowe miasto obok. Rzymianie mieli taką metodę, buntownicze miast równali z ziemią. Taka tradycja. Ale narodu całego nie eksterminowali. Żydzi wywędrowali stamtąd sami, z własnego wyboru. Po prostu porzucili tę ziemię i żyli w diasporze. My też przegraliśmy wiele powstań, były okrutnie tłumione, a mimo wszystko trwaliśmy w Polsce. Taka różnica. Jak ktoś porzuca swe mienie i nie interesuje się nim 1800 lat, to po prostu zamieszkały tam inne ludy. Palestyna bardzo długo należała do Cesarstwa Bizantyjskiego, a Żydzi tam wtedy nie wrócili.
    Europejczycy próbowali ją odbić z rąk Arabów w trakcie wypraw krzyżowych, ale się wtedy nie udało. Wtedy tak nie patrzono na prawa człowieka. A dziś? Tyle się o tym krzyczy, a równolegle się pozwala na bezprzykładne mordy dokonywane przez Żydów.
  • Szpilka 19.05.2021
    Morus

    Co Ty opowiadasz, czy Ty aby miałeś historię starożytną w szkole?
  • Narrator 19.05.2021
    Morus „Są słabsi, bo Żydów popierają i finansują Amerykanie.” Skoro tak uważasz powinieneś przestudiować przebieg wojny sześciodniowej w 1967 oraz następnej, Jom Kipur sześć lat później. Obydwie zostały rozstrzygnięte na korzyść Izraela dzięki strategii oraz taktyce, nie pomocy USA. Arabowie z Bliskiego Wschodu siedzą na ropie wartej setki miliardów, za które mogliby wystawić potężną armię i zgnieść Izrael w ciągu kilku dni. Jednak tego nie robią, ponieważ to zły biznes. W końcu wygrywa pieniądz i w tym jednym się z tobą zgadzam.
  • Morus 19.05.2021
    Szpilko, Żydzi w czasach rzymskich mieli naprawdę szeroką autonomię, własnych królów. Później po dwóch powstaniach Rzymianie mieli dość i zlikwidowano państwo, ale nigdzie w historii nie ma mowy, żeby ich ktoś wypędzał z tamtej ziemi. Po prostu nie chcieli już tam żyć, znudziło im się. Woleli założyć getta, pośród innych narodów. I tak sobie żyli, w odrębnych dzielnicach, np. w Krakowie, na Kazimierzu była dzielnica żydowska. Oni teraz na tym jadą, że mają jakieś prawa do tych ziem, że mieszkali tam 1800 lat wcześniej. Ale niestety nie mają, sami je porzucili. Po prostu. I te ziemie miały już inną historię, bizantyjską, arabską, turecką.
  • Morus 19.05.2021
    Narrator, no niezupełnie. W tamtych czasach Żydzi dysponowali już bronią nuklearną, a państwa arabskie nie. Być może ich zaszantażowali, dlatego ta wojna trwała jedynie sześć dni. Dlaczego rozpieprzono Irak? Bo Sadddam robił zbudował reaktor jądrowy, niby elektrownię, ale naprawdę Żydzi podszczuli Amerykanów, żeby zlikwidowali zagrożenie, domniemane wówczas. Przed hotelem Bagdad leżała słynna wycieraczka do nóg, z napisem "Izrael". To mu pokazali.

    A co się dzieje z Iranem. Ostrzą pazury, czekają. Tyle, że to państwo trzy razy większe terytorialnie od Iraku.
  • Szpilka 19.05.2021
    Morus

    Juliusz Sewerus spustoszył Judeę, znaczną część ludności zgładzono albo sprzedano w niewolę. Morus, ja nie wiem, o czym Ty prawisz, chyba uczyliśmy się innej historii ?
  • Morus 19.05.2021
    Szpilka po powstaniach z reguły są represje.
  • Narrator 19.05.2021
    Morus Wojna sześciodniowa to uderzenie wyprzedzające, więc nie było mowy o szantażu. Ponadto pracę nad bronią nuklearną Izrael podjął dopiero później. Z kolei wojna Jom Kipur była zainicjowana przez Egipt, Syrię i Jordanię. W obydwu wojnach koalicja anty-izraelska popełniła kardynalne błędy na poziomie taktycznym. Izraelska armia w ciągu 48 godzin zmobilizowała wystarczające siły, żeby odeprzeć atak. Podczas gdy izraelska armia miała znakomicie funkcjonujący łańcuch dowodzenia, koalicyjne siły były dowodzone przez skorumpowanych, niezdyscyplinowanych oficerów i generałów. Nie wystawiali nosa z bunkrów, a gdy tylko obleciał ich strach, porzucili swoje oddziały i wzięli nogi za pas, oczywiście zabierając wartościowe przedmioty oraz swoje nałożnice. Poczytaj o tym, a sam się przekonasz. Ja nie trzymam żadnej strony, ale przywiązuję wagę do faktów.
  • Szpilka 19.05.2021
    Morus

    Nom, Rzymianie kochali Żydów jak psy dziada w ciasnej uliczce.
  • Narrator 19.05.2021
    Morus „Po prostu nie chcieli już tam żyć, znudziło im się” — ależ to stwierdzenie jest absurdalne! Jaki naród opuszcza ziemię swoich dziadów i decyduje się na poniewierkę, tułaczkę, niepewną przyszłość, z tak błahego powodu jak znudzenie życiem? Masowe uchodźstwo oznacza poniewierkę, choroby, głód, a w tamtych czasach niewolę, jeśli nie wyniszczenie i śmierć. Spragniony przygód za dalekim morzem to może być jakiś pojedynczy człowiek, nie naród! Owszem znamy przypadki migracji plemion w poszukiwaniu dogodnego klimatu, żyznej ziemi, środków do życia, ale nie z nudów. Oj, słabiutko z historii, słabiutko.
  • Morus 19.05.2021
    Narrator dla nich to oznaczało szansę. Naród handlowy. Wówczas takimi narodami byli też Grecy, czy Ormianie. Grecy też mieli pełno diaspor w całym cesarstwie.
  • Morus 19.05.2021
    Narratorze, co do nudów to nieco uprościłem to publicystycznie, bo nie miałem pod ręką kompa, tylko na maleńkim smartfonku. Ale tak to wyglądało, identycznie jak nasi górale z Podhala, albo Irlandczycy. Jeden wyjechał do Ameryki, napisał list do rodziny, jak fajnie, ile kasy można zarobić, przyjeżdżał drugi, ściągali żony, za nimi następni i tworzyli gminę. A na gojach handlujac z nimi lub pożyczając kasę na procent dawało się łatwo i szybko dorobić. Rosły fortuny. Wiadomo, że ten proces ucieczki z Palestyny nie dokonał się z dnia na dzień, ale przez kilkadziesiąt lat. Na przełomie wieków XIX i XX Żydzi mieli w tamtych rejonach w Palestynie zaledwie 5,8 procent gruntów, reszta była Arabska. Było ich tam zaledwie kilka procent i nic nie znaczyli politycznie. Gdy powstał syjonizm postanowili pozbyć się ludności arabskiej. Plany czystem powstały, nim jeszcze Hitler doszedł do władzy. Więc to już wtedy nie był naród aniołków.
  • Morus 19.05.2021
    Err - czystek etnicznych.
  • Narrator 19.05.2021
    Morus To które narody zaliczasz do „aniołków”?
  • Morus 19.05.2021
    Narrator, ten na pewno nie. Idea założenia własnego państwa, dzięki eksterminacji zamieszkującej je rdzennie ludności przypomina jako żywo plany Hitlera dla Polski, Ukrainy i Białorusi, gdzie resztka Słowian po eksterminacji miała być zamknięta w rezerwatach, jako rezerwuar darmowej siły roboczej.
  • Morus 19.05.2021
    A w ogóle polecam ci wspaniałą książkę Ferdynanda Ossendowskiego, wybitnego polskiego pisarza i podróżnika pt. "Lenin", jeśli chcesz się dowiedzieć o ich udziale w światowym ludobójstwie komunistycznym. Książka jest w PDFie.

    https://tadeuszczernik.files.wordpress.com/2013/01/antoni-ferdynand-ossendowski-lenin-1930.pdf

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania