Spod znaku serca

Gdzie jesteśmy my, kobiety spod znaku serca, gdy te spod symbolu pioruna demolują ulice? Dlaczego nie spotykacie nas wśród ulicznych awanturników? Kochamy i jesteśmy kochane. Przy nas przeważnie stoją mądrzy, wspierający nas mężczyźni, którzy idą z nami przez życie. I wcale nie jesteśmy męczennicami, mimo że przemęczone potrafimy być szczęśliwe; kochamy dzieci, nie mordujemy ich. Za dziećmi utraconymi – płaczemy i tęsknimy. Te, które z różnych powodów nie mają rodzin (los nie zawsze układa się zgodnie z planem) wierzą, że rodzina, nawet, kiedy nie zawsze doskonała stanowi najlepsze miejsce do życia i rozwoju dziecka. My w kościołach modlimy się, bowiem to daje nam siłę. Częściej niż krzyczymy – szepczemy. A nasze łona uważamy za najbezpieczniejsze, nie najgroźniejsze miejsce na ziemi. Będąc w ciąży mówimy: moje dziecko, nie moje ciało, ponieważ wiemy, że życie maleństwa rozpoczyna się od momentu poczęcia. Jesteśmy najdoskonalszymi inkubatorami, jakie stworzyła natura i nawet współczujemy mężczyznom, iż nigdy nie poczują, co znaczy nosić dziecko (nie zlepek komórek) pod sercem. Jest nas dużo, tylko głośniejsze jest zło, dlatego często odnosi się wrażenie, że to ono właśnie dominuje. Tymczasem Dobro jest ciche, przez co niejednemu wydaje się, że prawie, albo i wcale tego Dobra nie ma...

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (93)

  • Szpilka 11.02.2021
    Aha, rzeczywiście spod znaku serca i pobożnych życzeń ? Piątak za wyobraźnię ?

    Piosenka mi się przypomniała:

    Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy,
    Mmm, orły, sokoły, herosy!?
    Gdzie ci mężczyźni na miarę czasów,
    Gdzie te chłopy!? - Jeeeee!
    Dookoła jeden z drugim jak nie nerwus, to histeryk,
    Drobny cwaniak, skrzętna mrówa, niepoważne to, nieszczere.
    Jak bezwolne manekiny przestawiane i kopane,
    Gęby pełne wazeliny, oczka stale rozbiegane.
    Bez godności, bez honoru, zakłamane swoje racje
    Wykrzykuje taki w domu śmiesznym szeptem po kolacji,
    śmiesznym szeptem po kolacji, śmiesznym szeptem po kolacji...

    https://www.youtube.com/watch?v=3WTmobbdiTw

    Danuta Rinn
  • befana_di_campi 11.02.2021
    Baaardzo dziękuję :)
  • befana_di_campi 11.02.2021
    Nie wyobraźnię, lecz przeżycie! Kiedy poczęcie, narodziny, śmierć, bo dziecko chore :(
  • Szpilka 11.02.2021
    Befana, każda z nas ma jakieś przeżycia, ja nie odważyłabym się stwierdzić, że MY kochamy i jesteśmy kochane ?
  • befana_di_campi 11.02.2021
    Szpilka "My" czyli "ja" oraz podobna mi większość; ciebie to akurat nie musi dotyczyć :p
  • Szpilka 12.02.2021
    Befana, spod znaku serca - DOBRO, piękna, młoda kobieta się przez schwanza zabiła, osierocając synka, schwanz poszedł brudy prać do bulwarówek, kolesie skrzętnie pomagali w medialnym linczu.

    Jak się chce ze schwanzem latać, to się rodziny nie zakłada i dzieci nie robi.

    https://www.t-online.de/unterhaltung/stars/id_89451822/nach-tod-von-kasia-lenhardt-man-kann-sich-das-wie-eine-schlaegerei-vorstellen-.html
  • befana_di_campi 12.02.2021
    Szpilka Nie mówię o żadnych "Kasiach"; piszę o "paniach babach". Tu, w Polsce, nie na bliskim zachodzie!
  • Szpilka 12.02.2021
    Befana, ale to polska Kasia! Napisałaś o dobru, mnie się tak skojarzyło. O!
  • laura123 11.02.2021
    Prawdziwy tekst. Do bólu.
    Wiadomo, że nas więcej i na pewno nie reprezentują nas te od esesmanskich piorunow, ktorych jest garstka i gdyby nie wulgaryzmy, nikt by nie zauważył tego motłochu.
    Zero klasy i kultury.

    Zostawiam 5
  • befana_di_campi 12.02.2021
    Oczywiście, że każdemu wolno protestować. Pokojowo. Czego w żaden sposób nie można powiedzieć o tych, przeze mnie opisanych.

    Serdecznie :)
  • Jacom JacaM 11.02.2021
    taa..dobro jest ciche jak dzieci gwałcone na plebaniach
  • laura123 11.02.2021
    JJ polecam film dokumentalny Vegi ''Oczy diabła'' - warto otworzyć oczy i zobaczyć skalę mordowania dzieci. W kościołach nie powinno tego być, to fakt, ale spójrzmy, że nie tylko w kościołach albo, że to ułamek w ogólnym rozrachunku.
  • befana_di_campi 11.02.2021
    Niby był świadkiem tych "gwałtów", kiedy sam niereligijny? :]
  • Jacom JacaM 11.02.2021
    laura123 jest tak też dlatego, że w Polsce problem aborcji jest zamieciony pod dywan zakazem. To niczego nie rozwiązuje
  • Jacom JacaM 11.02.2021
    befana_di_campi ? no tak, tylko katolicy mogą krytykować wszystko i wszystkich ? ich i ich wspólnoty nie może krytykować nikt spoza niej ?
  • laura123 11.02.2021
    befanka robił dokument o handlu dziećmi dla wszelkiego rodzaju dewiactwa i na handel narządami. Okropna jest skala tego zjawiska, a dzieci tak maltretowane, że nie do wyobrażenia.
  • Dekaos Dondi 11.02.2021
    Befaniu↔Byłbym zaiste hipokrytą, gdybym nie popierał ogólnego przesłania tekstu.
    Aczkolwiek jestem przeciwnikiem popadania we wszelkiego rodzaju skrajności,
    bez względu na to, czego dotyczą. To zawsze jest złe↔zdaniem mym oczywiście:)
    Pozdrawiam:)↔5
  • befana_di_campi 11.02.2021
    Jakie skrajności? Mówię wyłącznie w imieniu własnym oraz mnie podobnych pań.
  • Dekaos Dondi 11.02.2021
    Befaniu↔Mam na myśli skrajności w sensie ogólnym, a nie Twój tekst. Źle mnie zrozumiałaś:)
  • Anonim 12.02.2021
    Niestety, jedna strona barykady lepsza od drugiej. Piorunki kontra mohery. To jak dżuma kontra czarna ospa.
    Niemniej jest tu dużo prawdy, ale dużo też "krótkowzroczności" Takie moje zdanie.
    Poza tym widzę tu coś charakterystycznego dla ludzi naszych czasów - nieważny czy piorunków, czy moherów - to idealizowanie siebie samego.

    Pozdrawiam.
  • befana_di_campi 12.02.2021
    Dlaczego zniknęła moja odpowiedź? Zatem powtórzę: mocniej! Głupiś, Grycuk i tyle.
  • Anonim 12.02.2021
    befana_di_campi a, dziękuję, wiem o tym. Powodzenia w szerzeniu nienawiści!
  • befana_di_campi 12.02.2021
    Antoni Grycuk Sprawdź najpierw, co w ogóle znaczy "nienawiść", później składaj stosowne życzenia :p
  • Anonim 12.02.2021
    befana_di_campi
    no widzisz, jaki jestem głupi :p
  • Celina 12.02.2021
    Daję 5, dobry, potrzebny tekst.
  • befana_di_campi 12.02.2021
    Dziękuję:)
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    To jednak kobieta czy inkubator?
    Chcesz zobaczyć kobiety, to wystarczy iść na protesty, chcesz być inkubatorem, przedmiotem - twoja sprawa.
    Poza tym tekst słaby, kolejne zwykłe marudzenie, że kobiety mają czelność chcieć decydować o sobie. Żadnej historii, jedynie przysłowiowy ból dupy. Nie oceniam.
  • laura123 12.02.2021
    Czy teraz kobiety nie mogą decydować o sobie? Nie mogą zabezpieczać się przed ciążą, tylko są na tyle durne i puste, żeby do ciąży doprowadzić, a później mordować?
    Te ''błyskawice'' chyba nie wiedzą jak dochodzi do zapłodnienia, stąd mają ból dupy. Z drugiej strony, co geje albo lesbijki wiedzą o zapłodnieniu? I jakie im ciąże grożą, że tak się boją?
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    Ile razy trzeba ci powtarzać, że kobieta może chcieć zajść w ciążę, a płód i tak może być chory?
    A czemu nie mogą wspierać kobiet, którym to grozi? Lepsze wspieranie niż to, że banda facetów chce rościć sobie prawo do decydowania za kobietę, czy chce rodzić chory płód czy nie.
  • Mess 12.02.2021
    laura123 w przypadku Les jest in vitro jakbyś zapomniała.?
  • laura123 12.02.2021
    Ellie Victoriano a gdzie, w jakim szpitalu w Polsce, kobieta, dzisiaj, musi urodzić chore dziecko?
  • Mess 12.02.2021
    Ellie Victoriano Ellie szkoda gadać...ciemnota gorsza niż chłopi w średniowieczu. ?‍♂️
  • laura123 12.02.2021
    Mess a co kobietą jesteś i chcesz o naszej macicy decydować? Ogarnij się!
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    Będzie musiała w każdym, co doprowadzi do rozwoju podziemia aborcyjnego. Zresztą już jest rozwinięte. Handel narządami niemowląt dzięki takim jak ty kwitnie, brawo!
  • Mess 12.02.2021
    laura123 tak samo jak Kaczyński czy inni którzy decydują na temat aborcji czy zakazują in vitro więc ja też mogę się wypowiadać. Nie podoba się? Trudno.
  • Mess 12.02.2021
    Ellie Victoriano nie licząc, że lekarze nie robią badań lub przedłużają jej do czasu aż aborcją bedzie już niedozwoloną ?
  • laura123 12.02.2021
    Ellie Victoriano w tej chwili prawo, pomimo wyroku trybunału, nie zmieniło się ani na milimetr. Wyrok trybunału określił tylko zgodność z konstytucją, a tej nie ma, czyli trzeba zmienić zapis w konstytucji.

    Więc jakie podziemie jest rozwinięte, skoro nadal obowiązuje to samo prawo, co od lat?
  • SwanSong 12.02.2021
    laura123
    Kłamiesz. Szpitale już odmawiają przeprowadzania aborcji uszkodzonych płodów.
  • laura123 12.02.2021
    SwanSong które szpitale? Podaj namiary. Sprawdzę.
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    Nawet jeśli byłby niezgodny, to nasz wspaniały rząd by go nie zmienił, bo jest sprzeczny z ich ideologią.
    Podziemny rynek aborcyjny. Ty chyba naprawdę czytać nie umiesz, przykre.
  • Szpilka 12.02.2021
    Ellie Victoriano

    Nom, tym bardziej, że kościółkowe zabraniają antykoncepcji, a na kalendarzyku Radziwilła to co rok prorok, on ma ośmioro, ale jego stać z takim wypasionym uposażeniem ?
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    SwanSong Nie tylko, można natrafić na historie kobiet, którym w Polsce nie chciano usunąć martwego płodu.
  • laura123 12.02.2021
    Ellie Victoriano nie wiem, co rząd zamierza, na razie nie podjął żadnej decyzji, więc obowiązują ''stare zasady''.
    Czyli ''podziemny rynek aborcyjny'' kwitnie od lat...
  • Mess 12.02.2021
    laura123 pewnie ofiary księży też księżniczce trzeba podać z imienia nazwiska i najlepiej jeszcze adres? By spalić jak inkwizja by źle nie gadali?
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    Oczywiście, że kwitnie, a teraz będzie kwitnął tym bardziej.
  • laura123 12.02.2021
    Ellie Victoriano dlaczego ''tym bardziej'' skoro jeszcze na starych zasadach?

    Wydaje mi się, że kobiety niewiele wiedzą o zabezpieczeniach, stąd tak łatwo ''wpadają'', a przecież są różne spirale i takie tam, które skutecznie zabezpieczają. Nie lepiej skorzystać z tej możliwości, zamiast być mordercą własnego dziecka?
    Nie bardzo widzę w tym logikę.
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    Nie widzisz, bo jesteś głupia i nie rozumiesz, że kobieta może chcieć mieć dziecko i zajść w chorą ciąże. Nie jest tak, że tylko te nie zabezpieczające się mają chore dzieci. Myślisz ty czasem?
    BTW, w krajach, gdzie aborcja jest legalna i sponsorowana przez rząd, a antykoncepcja i edukacja seksualna są szeroko dostępne, jest mniej niechcianych ciąż i mniej aborcji. Ciekawe dlaczego.
  • Mess 12.02.2021
    laura123 Ellie tłumaczy Ci już od dłuższego czasu tutaj,że kobieta może chcieć dziecka...ale nie ma wpływu na to czy bedzue chore czy nie?‍♂️?‍♂️?‍♂️ czego nie rozumiesz ?‍♂️
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    A jak nie rozumiesz czemu tym bardziej, to przełożył się to na większą ilość nielegalnych aborcji. Nadal nie dociera?
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    Brawo, autokorekto ??
  • Mess 12.02.2021
    laura123 wybacz, ale "nasz" rząd jest zbytnio na uwięzi kościoła i ludzi "prolive" by nie zmienić prawa
  • laura123 12.02.2021
    Mess pokaż mi prawo, na dzisiaj, które zmusza kobietę do urodzenia chorego dziecka?
    Przecież tego zapisu, na dzień dzisiejszy, nie ma w Dzienniku Ustaw.
  • Mess 12.02.2021
    laura123 ustawy nie ma..ale pisałem wyżej, że lekarze odwlekają często badania. ?‍♂️ co często jest równoznaczne jest z tym, że gdy okaże się, że jest chore to jest już za późno na aborcję. Ale co do prawa owszem prawo się nie zmieniło ale moraność/a raczej strach lekarzy przed karami już robi swoje.
  • pansowa 12.02.2021
    Mess co wy piszecie?
    No właśnie aborcji ze względu na ciężkie uszkodzenie płodu zakazano.
    Tym sposobem nie ma sensu robić badań prenatalnych.
    Kato- taliban.
  • Mess 12.02.2021
    pansowa jest już to wprowadzone do konstytucji? Ogólnie do prawa czy to tylko "wyrok" "trybunału" bo może wprowadzili już. Nie wiem bo nie śledzę tego już ostatnio.
  • laura123 12.02.2021
    Mess jaka może być kara, jeżeli nie ma obecnie takiego prawa? Jak sąd może skazać takiego lekarza?
    Znasz przykład?

    Owszem, niepotrzebnie rząd prosił Trybunał o zdanie w tej kwestii, bo jak mówił Rzepliński, każdy Trybunał w oparciu o zapisy w Konstytucji, innego wyroku nie mógł wydawać.
  • laura123 12.02.2021
    Niemniej protestować przed takim zapisem można, ale nie w sposób, w jaki robi to pani Lampart. Bo ona dba o własne konto, tymi dzikimi wrzaskami, a nie o prawa kobiet, bo jej, jako lesbijce żadna ciąża nie zagraża.
  • Mess 12.02.2021
    laura123 musiałbym Ci znaleźć wywiad z lekarzem/ginekologiem który tłumaczył, te sprawy że jeśli dokona się aborcji w nowym prawie lub wskaże się miejsce gdzue można to zrobić to będą mogli nawet stracić prawo do wykonywania zawodu. Mówię o karach w przyszłości naczelny inkwizytor Ziobro przecie niszczy każdego kto nie myśli jak on .
  • Mess 12.02.2021
    laura123 zagraża..można in vitro zrobić przecie ?‍♂️
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    Np. strach przed utratą prawa do wykonywania zawodu? Strach to najlepsze narzędzie do manipulacji.
    No jakby ode mnie to zależało, to protesty wygladałyby inaczej, ale nie dziwię się, że ludzie są wkurwieni.
    Lesbijce zagraża gwałt, który kize skończyć się ciążą ??
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    Może*
  • Mess 12.02.2021
    laura123 ale co do języka na protestach, to też mi się nie podoba ale rozumiem. Co do postulatu do całkowitej legalnej aborcji to jestem na nie. Tak dla jasności.
  • pansowa 12.02.2021
    Mess oni właśnie zinterpretowali konstytucję i nic w niej nie trzeba zmieniać.
    A wyrok trybunału został opublikowany w Dz.u i tym sposobem prawo już jest faktem.
  • Mess 12.02.2021
    pansowa no chyba,że to zmienia postać rzeczy.
  • laura123 12.02.2021
    Ellie Victoriano myslisz, że ktoś chciałby zgwałcić panią Lempart? Bez jaj...

    Ja jestem za tym, żeby pozostawić kwestię aborcji w takiej formie, w jakiej do tej pory obowiązywała. Lepszego rozwiązania w tej chwili nie widzę.
  • Mess 12.02.2021
    pansowa i proszę Cię...Pseudo trybunał nie trybunał.
  • laura123 12.02.2021
    pansowa pokaż ten wyrok w Dzienniku Ustaw, bo ja nie mogę znaleźć!
  • Mess 12.02.2021
    laura123 no i ja uważam już temat za zakończony w tej kwestii się zgadzamy. Dziękuję dowodzenia ?
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    laura123 nawet jeśli jej nie, to inne kobiety już mogą chcieć zgwałcić. Myślisz, że na świecie nie ma ładnych lesbijek?
    https://youtu.be/aEae9nBPpaw
  • Ellie Victoriano 12.02.2021
    Bogowie, źle to brzmi...
    To inne kobiety może już ktoś chcieć zgwałcić*.
  • laura123 12.02.2021
    Ellie Victoriano każdą ładną kobietę może zechcieć ktoś zgwałcić, dlatego jestem za utrzymaniem zapisu, który w tej chwili obowiązuje.
  • pansowa 12.02.2021
    Mess jakby go nie nazwał, prawo już obowiązuje.
  • pansowa 12.02.2021
    laura123 to szukaj lepiej
  • Mess 12.02.2021
    ?
  • Szpilka 12.02.2021
    Ot i katulicka moralaność - SPIRALA! Według kościoła używanie spirali jest równoznaczne z aborcją!

    Tylko naturalne środki antykoncepcyjne są akceptowane przez kościół - kalendarzyk i metoda Billingsa.
  • Mess 12.02.2021
    Swoją drogą znowu biadolenie pod dziełem wa nie ma politycznym ?‍♂️
  • Szpilka 12.02.2021
    *moralność
  • Szpilka 12.02.2021
    Katuliczki, sprale SE załóżcie, co tam zakaz i potępienie kościoła, można się bzykać do woli i dziecka nie ma, a o spirali kościółkowe wiedzieć nie muszą ?
  • Szpilka 12.02.2021
    *spirale
  • Tekst dobry i pod kątem stylu i przesłania. To bagna w komentarzach nie będą się odnosił. Pozdrawiam 5
  • befana_di_campi 12.02.2021
    Bardzo dziękuję :)
  • befana_di_campi 13.02.2021
    Roman Brandstaetter do Ojca Jana Góry: Niech ojciec pamięta, że szalenie ważną jest rzeczą, mieć świadomość odpowiedzialności za to, co się pisze. Pisarz powinien stale o tym pamiętać. Na nim spoczywa olbrzymia odpowiedzialność. Odpowiedzialność przed Bogiem i przed społeczeństwem, i przed konkretnymi ludźmi – odpowiedzialność za to, co kształtuje.
  • pansowa 13.02.2021
    befana_di_campi za publiczne komentarze, ich styl i jakość, też należy brać odpowiedzialność. :)
  • befana_di_campi 13.02.2021
    pansowa Jeżeli ktoś nie prezentuje własnej twórczości, lecz jedynie ":mądruje", to nie posiada żadnego - przynajmniej pod moimi tekstami - (a)moralnego prawa, żeby mi tu trollować :]
  • pansowa 13.02.2021
    befana_di_campi śmieszna jesteś ??
  • befana_di_campi 14.02.2021
    pansowa Wyrzekł był błazen do suwerenki :-D :-D :-D
  • pansowa 14.02.2021
    befana_di_campi ???
  • Józef Kemilk 12.02.2021
    Ładnie? Mądrość nie wrzeszczy.
    5
  • befana_di_campi 12.02.2021
    Miło mi wyjątkowo :-)
  • befana_di_campi 12.02.2021
    https://www.krakowcaritas.pl/strona.php/155_Okno_ycia__szansa_dla_matki_i_dzieckaISO88592.html
  • Opalony Ernest 14.02.2021
    Mam pytanie a propos tych okien życia. Czy w tych ośrodkach są prowadzone rejestry dzieci w nich przyjmowanych i czy to ktoś kontroluje.
  • piliery 14.02.2021
    Prawda jest spokojna ale czy zawsze taką być powinna?
  • befana_di_campi 14.02.2021
    Wtedy już by tą prawdą nie była?
    Serdecznie :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania