Sprawdźmy się. Akapity nie tylko z garści. (7)

"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź po prostu, kogo nie wolno Ci krytykować" ~ Voltaire

 

Warto pobuszować na forum, powyższy cytat, prawdziwa perełka, prześwietna myśl mistrza francuskiego oświecenia, zaserwowana przez Floriana Konrada, zmusiła do galopu moje myśli.

Co prawda sprawdzenie kogo nie wolno mi krytykować poszło błyskawicznie, ponieważ takiej osoby, łącznie ze mną, po prostu nie ma. Od dawna to wiem. Czyli nikt mną nie rządzi.

Ale, ale... gdyby bazę zaimka "kogo" poszerzyć o drugie pytanie dopełniacza, jest nad czym się zastanowić. Czego nie wolno mi krytykować?

........................................................................................................ już wiem.

I nie ukrywam, że odpowiedź mnie cieszy.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Zapraszamy do kolejnej zabawy ze słowem.

    Tematy to:
    1) Biuro rzeczy znalezionych
    2) Ostatni toast

    Można poruszać się w jednym temacie, lub w drugim, albo połączyć obydwa.
    Niech wyobraźnia poruszy wasze listopadowe wieczory.

    Termin do 30 listopada [północ]

    Liczymy na Ciebie!

    Literkowa
  • pansowa 20.11.2021
    Spróbuj publicznie skrytykować swojego szefa, to się dowiesz czy nikt tobą nie rządzi :)
  • Garść 21.11.2021
    Uprzedzam ruch, kładąc wypowiedzenie. Trzy razy w ostatniej dekadzie :D
  • Pasja 20.11.2021
    Super cytat i wciąż oryginalny. Jednak dzisiaj pewnie inaczej wygląda komunikacją w korporacjach na drodze szef-pracownik, aniżeli kiedyś. Tak więc ten dział zupełnie odchodzi od twoich sugestii, być może samouwielbienia... "Od dawna to wiem. Czyli nikt mną nie rządzi". Kogo, czy czego? i to jest pytanie do Milionerów. Nie wolno krytykować miski strawy, jaką ci podaje państwo. Masz jeść i dziękować.

    Pozdrawiam
  • Garść 21.11.2021
    Pasyjko, dziękuję, kiedy jest za co. Z ojczyzną zawsze się utożsamiam, z władzą niekoniecznie.
  • Pan Buczybór 20.11.2021
    "Andrzej Duda jest debilem"
  • pansowa 20.11.2021
    I już jesteś oskarżony :)
  • Garść 21.11.2021
    E tam, Pan Buczybór zacytował, więc? :D
    Nie nazwę go debilem, bo debil nie może ze względu na potężne deficyty umysłowe odpowiadać za swoje czyny i słowa.
    Z nim jest gorzej. Znalazł się w zupełnie nieodpowiednim dla siebie miejscu i wciąż to potwierdza, mimo możliwości zmiany swojego statusu. Widocznie bycie marionetką mu odpowiada. Bo daje mega aktualne profity.
  • Garść 21.11.2021
    Może wyjaśnię, jak rozumiem cytat Voltaire. Kluczowe znaczenie ma słowo: naprawdę. Tak naprawdę co nam w środku nie pozwala kogoś czy czegoś poddać krytyce.
    Kto/Co jest tak silne, że nigdy nie pozwolę sobie na zanegowanie zawartej w nim wartości? Wewnętrzny władca.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania