Sroka (fraszka)

On jest biało-czarny, ona czarno-biała.

Co dzień eleganccy - dobrana z nich para.

On zawsze we fraku, ona w sukni pięknej,

tylko czasem cudze lubią schować w rękę.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (38)

  • Quincunx 25.11.2016
    Jak można tak przezywać te sroczyska? Nie ogarniam.
    Minus 123. Przebacz wybacz.
  • AndreaR 25.11.2016
    Kocham sroki.;) 5
  • KarolaKorman 25.11.2016
    I ja :)
  • Quincunx 25.11.2016
    Kumpele jakie takie!
    Srok wielbicielki, ram pam pam.
    Moich minusów nawet wielość Takowych nie pokona. Wiadomo?
    Marzen popełnił nietaktus. Ech.
  • KarolaKorman 25.11.2016
    Początkiem maja, jakieś pięć lat temu, zauważyłam, że moje koteczki (dziewczynki) czymś bawią się na podwórku i odkryłam, że to młoda sroka. Zabrałam ja do domu. Wiem, głupio brzmi - złodzieja zabrać do domu :) ale malutka i bezbronna, to zabrałam. Ponoć matka wyrzuca inną płeć jak większość w gnieździe, czyli była wyrzutkiem, albo on. Różnią się ponoć tym, że on jest czarno biały, a ona biało czarna. Skonstruowałam klatkę z osłony do kominka i była u mnie trzy lata. Uczyłam ją fruwać, ale bidulka lądował na mojej głowie lub w krzakach. Była lepszym stróżem niż psy. Podobno gęsi też mają taki dar. Uwielbiała piosenki Adele. Śpiewała zawsze głośniej niż ona. Jadła z ręki, nie bała się psów i kotów. Po prostu dała się polubić, a nawet pokochać. Ja uwielbiałam moją LIli :)
  • KarolaKorman 25.11.2016
    Dodam tylko, że odwiedził ją lis, mocno poszarpał skrzydło i po jakimś czasie odeszła do krainy śpiewających inaczej niż tu na ziemi :)
  • Julsia 30.11.2016
    Piękna historia :) udomowić zwykłego ptaka, nie wspominając o uczeniu latania :) zostawiam 5 :)
  • Quincunx 25.11.2016
    Przeczytałem z ciepłem w kąciku konta swojego.
    W związku ze związkiem srok z ludziami fajowskimi, wycofuję swoje minusy.
    NIE BYŁO!
  • KarolaKorman 25.11.2016
    Ok, nie widziałam :)
  • Quincunx 25.11.2016
    Ale piątachy też nie dam.
    Już raz się dzisiaj wyłamałem ze swoich skorup.
    Za to od teraz polubię wszystkie sroki świata.
  • KarolaKorman 25.11.2016
    To dla mnie więcej niż te wszystkie gwiazdeczki :)))
  • Quincunx 25.11.2016
    Tylko, gdzie ja te ptaszyska bidne ujrzę?
    Gdzie wy som, srokowate moje swoje????
  • KarolaKorman 25.11.2016
    moje swoje nasze :)))
    Rozglądaj się, miej oczy szeroko otwarte :)
  • Quincunx 25.11.2016
    Nie ma sprawy, proszę Pani. Będę czujny jak Kartagińczyk.
    Właśnie wystukałem ostatnie zdanie Shorty'ego. "Śnił, że śni".
    Mogę zatem śmiało pomykać w kroplaki i wystrojony na cacuchy wpadać w sny.
    Dobranocek Marku Nocny.
    Teraz będą u nas oczy szeroko zamknięte. Papciochy, Srokowatko.
  • KarolaKorman 25.11.2016
    Ja jeszcze godzinkę, może dwie, jakiś film sobie zpodam i kręcę fajki :) Nie lubię tego zajęcia, ale lubię palić :(( wiem, wiem, nic nie mów, śpij i śnij, a ja papciochy wkładam :)
  • Quincunx 25.11.2016
    A co ja niby powiadam?... Faje są dla ludzi. Są to można i kręcić, i palić.
    Sam bym buchnął dymkiem, ale mam zakaza. Buuuuuuuuuuuuuuu.
    Znikł.
  • KarolaKorman 25.11.2016
    ,,mam zakaza'' - mnie też by się przydało, ale, jak znam siebie, musiałabym go obalić :) Buuuuuu, mój się nie pojawił :)
  • Nerd 25.11.2016
    Cóż pozory mylą XD
  • KarolaKorman 25.11.2016
    Nie tylko jeżeli chodzi o sroki :)
  • Karawan 25.11.2016
    Czyżby z mojej przyczyny forumowe zaręczyny, a swatką będzie sroka z pierścionkiem ze złota? 8,5 !
  • KarolaKorman 25.11.2016
    Widzisz tak się składa, że tak :)
  • Szudracz 25.11.2016
    Sroki są bardzo inteligentne:) 5
  • Freya 25.11.2016
    Prawdę mówiąc historia Lili - sroczki, wydała się ciekawsza od fraszki.
    Mogłabyś zbudować na jej kanwie fajne opowiadanie. ;)
  • KarolaKorman 25.11.2016
    Dobrze, że cokolwiek przypadło do gustu :) Z opowiadaniem hm, może kiedyś :)
  • Pan Buczybór 25.11.2016
    Sroki nasi bracia
    5
  • KarolaKorman 25.11.2016
    Ha, ha :)
  • Zdzisław B. 25.11.2016
    Bardzo ładna fraszka :) Piękne, po 12 zgłosek (oprócz 1.) wersu) ze średniówką 6/6.
    Ale... trochę do poprawy zarzucam i dlatego daję 4,5. Tak dla "sprawdzania przed wysłaniem" tym razem = 4. :P
    W całości z moimi sugestiami:
    On jest biało-czarny, ona czarno-biała. (równość wersów i zapis biało-czarny))
    Co dzień eleganccy - dobrana z nich para.
    On zawsze we fraku, ona w sukni pięknej, (przecinek)
    tylko czasem cudze lubią schować w rękę.
  • KarolaKorman 25.11.2016
    To nieszczęsne ,,a'' było ostatnie, co wpisałam, bo właśnie wers wydawał mi się za krótki (ona) liczyłam za jedną zgłoskę, czemu nie wiem, a przez to połączenie w biało-czarnym nie szła mi dziś praca, bo wiedziałam, że zawaliłam :) Tak to jest, coś pisać szybkościowo :) I znowu muszę Ci dziękować za wyłapanie mojego stadka :) (byków)
  • Shemore 26.11.2016
    Przeczytałam przed chwilą i bez zastanowienia stwierdzam, że jest to świetne.
  • KarolaKorman 26.11.2016
    Dziękuję :) i za odwiedziny również :)
  • Skoiastel 30.11.2016
    Genialne ! :D
  • KarolaKorman 30.11.2016
    Dziękuję pięknie :)
  • Rasia 02.12.2016
    Ale super, bardzo pomysłowe :D Niesamowicie mi się podoba, potrzebowałam czegoś takiego luźniejszego do poczytania, a równocześnie czegoś niebłahego. No i dostałam. Pod pozorem lekkości skryłaś taki prztyczek w nos :) Piąteczka.
  • KarolaKorman 04.12.2016
    Cieszę się, że trafiłaś na coś, czego szukałaś, właśnie u mnie :)
  • zaciekawiony 04.12.2016
    Bardzo ładny, rytmiczny wiersz.
  • KarolaKorman 04.12.2016
    Dziękuję :)
  • Mieszkaniec 20.01.2017
    Super! przypomniała mi się moja ulubiona uwertura z opery Gioacchino Rossiniego "Sroka złodziejka" (La gazza ladra) (5)
  • zuyy 24.02.2017
    A ja dalej nie wiem, czy sroki naprawdę kradną czy to tylko stereotypy :) Nigdy nie szukałem takiej informacji w internecie, a ja nigdy złotówki czy dwóch dzięki sroce nie straciłem. Chyba przejdę się do wyszukiwarki Google. 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania