Starocie z szuflady

Przyznaje, nie znam życia tak jak ty.

Nie znam wszystkich zasad, jakie obowiązują podczas tej podróży. Ale z ręką na sercu, przysięgam na wszystko, co jest mi drogie, że nauczę się ich na pamięć. No nie patrz tak na mnie, ja mówię śmiertelnie poważnie.

W końcu muszę nauczyć się zasad, by je kiedyś złamać. Wiem, że długa droga przede mną.

A kłody pod nogi będą mi rzucać zazdrośni ludzie ze wszystkich stron. Ale ja ich rozumiem, oni też przez to przeszli. Też kiedyś uczyli się jak żyć, jak marzyć, jak śnić o tym, co się nie ma prawa wydarzyć! Wiesz, ja wiem, że ta podróż do której mnie przygotowujesz to życie. I wiem też, że chcesz dobrze. Jednak czy nie lepiej będzie jeśli sama nauczę się żyć? Mamo, doceniam to, co robisz i zawsze będę o tym pamiętać. Ale to jest moje życie, moje pięć minut! I proszę, pozwól mi zakosztować smutku, żalu i tęsknoty! Ja chcę uczyć się na swoich błędach! Nie płacz, bo i ja się rozpłaczę. Ja tylko chcę, żebyś zrozumiała, że słowo „życie” rozumiem inaczej niż Ty.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Pasja 18.05.2018
    Witam
    Ciekawe rozważania o życiu i wyborze drogi w dorosłość. Teraz po maturze jesteś już po starcie.

    takie drobiazgi.
    przed mą... przede mną
    rozumie,.. ę
    rozpłacze...ę
    rozumie...ę
    Pozdrawiam serdecznie
  • Tina12 18.05.2018
    Dzięki za odwiedziny. Tak po maturze mam taki etap że nie do końca wiem co dalej. Ale chyba to norma. :)
  • Marian 18.05.2018
    Zrobiłaś Pasjo błąd. Nie ma słowa "rozumię', jest "rozumiem".
    Zobacz: https://sjp.pwn.pl/slowniki/rozumiem.html i http://www.prosteprzecinki.pl/czeste-bledy/rozumie-czy-rozumiem .
    Pozdrawiam.
  • Pasja 18.05.2018
    Marian no widzisz... uczył Marcin Marcina, wyszło.
    Dziękuję
  • Marian 19.05.2018
    Niama problama.
  • Marian 18.05.2018
    To jest taki mały protest młodego człowieka.
    Rozumiem to.
    Nie rozumiem natomiast dlaczego robisz takie głupie błędy, które już wytknęła Ci Pasja.
    Pozdrawiam.
  • Tina12 18.05.2018
    Są dwa wytłumaczenia : jeden troche wstydliwy dysleksja a drugi ja w zasadzie w domu mówię gwarą śląską i nawet na maturze ustnej musiałam się kontrolować żeby mówić jak należy.
  • oldakowski2013 18.05.2018
    Interpunkcja szwankuje, zwłaszcza na początku. Dlaczego jednak nie poprawiasz.
  • Tina12 18.05.2018
    Szczerze, ja nie widze tych błędów. Wstawiam to co pisze do programów co sprawdzają interpunkcje bo ja jej nie ogarniam.
  • Hypokryta 18.05.2018
    Nie turbuj się frelka, co kto pedzioł, jak żeś toko szwarno dziołcha jako to co tu gryfnie szrajbniesz, to pewnikiem karlusy się w rajce doć ustawiajo.*

    Wybacz za błędy, gwary śląskiej nie znam ani ze Śląskiem nic wspólnego nie mam - ale spróbowałem coś improwizować, mam nadzieję, że wyszło zrozumiale :)
    Oczywiście 5/5
  • Tina12 18.05.2018
    Wyszło Ci lepiej niż niektórym aktorom z Diagnozy xd
  • oldakowski2013 18.05.2018
    Nie mam czasu wyliczać :przyznaje - przyznaję.
  • Enchanteuse 19.05.2018
    Krótki tekścik, więc może ja spróbuję:

    1. "Ale z ręką na sercu przysięgam na wszystko, co jest mi drogie, że nauczę się ich na pamięć."

    Przecinek po "sercu".

    2. "No nie patrz tak na mnie, ja mówię śmiertelnie poważnie."
    - zamiast tego przecinka pasowałby mi tu myślnik. Albo średnik.

    3. " Wiem że długa droga przede mną." - przecinek przed "że". To żelazna zasada w interpunkcji.

    4. "Też kiedyś uczyli się jak żyć, jak idealnie marzyć, jak śnić o tym, co się nie ma prawa wydarzyć! "
    - tutaj zgrzyta mi określenie: "idealnie marzyć". Marzenia z reguły są idealistycznym wyobrażeniem przyszłości, ewentualnie teraźniejszości.

    5. "Jednak czy nie lepiej jeśli sama nauczę się żyć? "
    - tu bym wstawiła po "lepiej" słowo "będzie". Jakoś tak lepiej brzmi.

    6. "Mamo, doceniam to, co robisz, i zawsze będę o tym pamiętać "
    - bez ostatniego przecinka.

    7." Ja tylko chcę, żebyś zrozumiała, że słowo życie rozumie inaczej niż Ty."
    - słowo "życie" w cudzysłów. I "rozumiem", nie "rozumie".

    Ogólny zamysł do mnie nie trafia. Dość to oklepane myślenie, że zasady są po to, aby je łamać. Poza tym, Twoje ujęcie tematu też jest standardowe.
    Bez oceny.
  • oldakowski2013 19.05.2018
    Dziękuję "Enchanteuse" - Nie ma co liczyć na maszynę, trzeba samemu spojrzeć na to co się napisało. Automat jest tylko automatem. Właśnie teraz, nie mając nikomu za złe, należałoby poprawić błędy. Nauczysz się i automat odrzucisz. Pozdrawiam.
  • Tina12 19.05.2018
    Naniosłam zmiany związane z interpunkcją.
  • Enchanteuse 20.05.2018
    Tina12 no i widzisz, od razu jest lepiej. Oldakowski ma rację. U Ciebie z przecinkami i tak tragedii nie ma, gorsze teksty widywałam. W zasadzie jedynym sensownym rozwiązaniem jest czytać, czytać i pisać. Przez czytanie rozwijasz instynkt do interpunkcji, przyswajasz również automatycznie zasady ortografii. Pisaniem natomiast je utrwalasz ;)

    Ze swojej strony życzę Ci powodzenia. Mądrzy powiadają, że praktyka czyni mistrza i faktycznie coś w tym jest.
    Trzymaj się i walcz dzielnie ;)

    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania