Stoję. Palę. Obserwuję

Naprzeciwko przystanku autobusowego znajduje się kościół. Nabożeństwo zakończyło się punktualnie. Wylewa się stamtąd tłum skromnych babć. Babcie, nie patrząc na sygnalizację świetlną, idą ukośnie do przystanku, laskami odganiając samochody. Autobus nadjeżdża. I zaczyna się cyrk. Tłum pędzi do drzwi. Zapominając o chrześcijańskiej pokorze, rozpoczyna się ostra rozgrywka o to, kto kogo powinien przepuścić.

Stoję. Palę. Obserwuję.

Jedna z nich zrywa beret, łapie za włosy konkurentkę, tamta nie pozostaje jej dłużna, szczepiły się jak Pitbulle. Walka przeniosła się na ziemię. Wokół mnóstwo ludzi. Śmiech, rzeczowe dyskusje na temat technik zapaśniczych, to chichot dzieci. Generalnie publiczności nie brakowało.

Nie wiem, kto do cholery wezwał stróży prawa, ale prędkość, z jaką pędziła policja, była imponująca. Babcie zawodniczki zabrano... Pozostałe wsiadły... Autobus odjechał... Publiczność rozeszła się...

Stoję. Palę. Obserwuję.

Przystanek autobusowy naprzeciwko kościół. Cisza pada śnieg. Strzępy siwych włosów i kawałki materiału malowniczo rozrzuca wiatr.

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Grafomanka 4 miesiące temu
    To miałeś niebywałe szczęście coś takiego zobaczyć... zaimponowało mi, bo ja nigdy nie widziałam walczących babć, no może jedną i w innych miejscach, ale tę wszyscy widzieli i żadna rewelacja...
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    "bo ja nigdy nie widziałam walczących babć"
    Ja też nie widziałem, zmyśliłem :)
  • Agrafka 4 miesiące temu
    Z tym ukośnikiem to prawda, bacie tak mają :-) Dziadkowie też z resztą.
    Całą resztę można dorobić jak w telewizji.
    (No chyba że przestraszyły się Autora, tego nie wiem i nie insynuuję, ale wpadło mi także)
    :-))
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    "Całą resztę można dorobić jak w telewizji"
    Tak, zmyśliłem, ale z drugiej strony nie jest to niemożliwe, na co dowodem mogą być filmiki w necie. Zaprawdę powiadam wam, jeszcze nikt nie wymyślił tego, co by się wcześniej nie wydarzyło.
  • ZielonoMi 4 miesiące temu
    Świetne to to, i tytuł fajny - prosty, luźny... Piątak leci.👍
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    Dziękuję za wizytę i pozdrawiam.
  • Agrafka 4 miesiące temu
    Sczepily się
    Ale szczepiły się - też ciekawie.
  • Agrafka 4 miesiące temu
    Zwłaszcza w nawiązaniu do rasy psa.
    Nie napuszczajmy się generalnie na siebie, gdy jeszcze nic, chyba nikt nie przeszedł na drugą stronę.
  • Joan Tiger 4 miesiące temu
    Fajne. Poza kościołem wracają do rutyny. Weź takiej miejsca nie ustąp, to guz gwarantowany - albo i coś jeszcze. 5 :)
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    Miło, że się podobało, pozdrawiam.
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    https://youtu.be/of53JZ69huI?t=68
  • Pasja 4 miesiące temu
    Takie obrazki z okolicy są dokładnym obrazem lokalnej społeczności. Ulotne z dymkiem w chmurze.

    Pozdrawiam serdecznie
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    Oczywiście ;) Miłego dnia życzę :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania