...

.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Mgła 13.06.2021
    Duży stół i ciepła strawa nie gwarantują miłej atmosfery niestety
    Ciekawy wiersz
    Pozdrawiam
  • dygresja 13.06.2021
    Dziękuję za czytanie i pozostawiony ślad :)
    Wzajemnie pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 14.06.2021
    Dygresja→Hmm... jakby zachowane pozory po "wbitym widelcu", lecz po drugiej stronie stołu... jest jak jest.
    "Ziąb" nieposmakowania. Czy bardziej smaczne, czy jeno ułuda smaku?
    Pozdrawiam:)↔%
  • dygresja 15.06.2021
    To "hmm.." jest dla mnie szczodrą oceną wiersza :)
    Pozdrawiam :)
  • JamCi 15.06.2021
    Niby bliskość a najdalej. I trzeba sie zadowolić namiastką bo niczego innego nie będzie. Smutno. Oczy zaparowały od środka.

    Oryginalnie piosenka jest Kasprzyckiego. Ale też uwielbiam Dyjaka.
  • dygresja 15.06.2021
    Stół powinien łączyć, a bywa murem trudnym do sforsowania...
    Kasprzyckiego uwielbiam, ale interpretacja Dyjaka mocniej mi zagrała do wiersza.
    Dziękuję za zatrzymanie...:)
  • JamCi 16.06.2021
    dygresja no, rozumiem, on śpiewa z głębi trzewi. Wieczność temu byłam na koncercie, jeszcze młodziutki był, ale już wtedy tak śpiewał.
  • Trzy Cztery 15.06.2021
    Kolacja, czy też obiad, rozciągnięte w czasie i w chłodzie emocjonalnym. Łyżeczka jest już pokryta patyną, a widelec ma tylko jeden ząb. Obrus i jego frędzle, jak paciorki różańca. Tak długo to trwa - i nic, nic. Może wszyscy płaczą do wewnątrz, i nikt nic o nikim nie wie naprawdę?

    Po kilku czytaniach byłam przekonana, że ten widelec jest wbijany komuś w łydkę, pod stołem, aż nagle zobaczyłam na stole golonkę. Udało Ci się stworzyć dobry, podwójny obrazek. Tylko że - drobna uwaga - można odczytać, że goleń była zębata i widelec wyszczerbił ostatni ząb goleni. Może jeszcze coś tam porób, w pierwszej strofce?
  • dygresja 15.06.2021
    :) Twoje komentarze zawsze szerzej otwierają oczy na moją pisaninę :)
    I bardzo za to dziękuję.
    Co do ostatniej sugestii- nie widzę dysonansu.
    Goleń jest rodzaju żeńskiego, a to widelec ( więc on) wyszczerbił ząb.
    Ale może coś mi umyka.
    Dziękuję pięknie i serdecznie pozdrawiam:)
  • Trzy Cztery 16.06.2021
    Chodziło mi o różnicę w takich sposobach wypowiedzi:

    1. Dentysta wyszczerbił ostatni ząb.
    2. Dentyście wyszczerbił się ostatni ząb.

    Słownik języka polskiego PWN:

    wyszczerbić — wyszczerbiać «zrobić W CZYMŚ szczerbę albo szczerby»

    wyszczerbić się — wyszczerbiać się «zostać wyszczerbionym».

    Widelec może być w tym wierszu "agresorem", który komuś/ czemuś zrobił szczerbę, ukruszył fragment czegoś całego: "widelec (...) wyszczerbił ostatni ząb". A że został wbity w goleń, to pomyślałam, że goleń była zębata:)

    Widelec mógł też sobie ten ząb wyszczerbić, tzn. jakoś tam uszkodzić jego gładką powierzchnię, ale - no przyznaj, dygresjo - nie jest to takie jednoznaczne.

    Dentysta, który "wyszczerbił ząb" mógł go wyszczerbić zarówno sobie, jak i pacjentowi. Tak samo - widelec.
  • dygresja 22.06.2021
    Trzy Cztery

    Przekonała mnie Twoja argumentacja :) Teraz "słyszę" tę dwojakość i postaram się pomyśleć nad zmianą.
    Dziękuję i pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania