..

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Garść 16.12.2021
    29 II - przestępstwa w przestępnym roku. Studium arcyciekawe, Nachszon. Odczytuję je jako ucieczkę od chaosu przeintelektualizowania siebie. Nie poukładamy Racji bytu. Logika jest bezradna w szukaniu sensu, który usprawiedliwi status quo człowieka, wszechświata, historii.
    Do czego dąży bohater? Do persony mocno związanej z biologiczną fizycznością. Stąd te finalne korzenie, które nie pozwolą na oderwanie od ziemi w filozoficzno-naukowe rewiry, gdzieś tam, w mózgu.
    Na czym polega biologiczne trwanie? O tym jest to studium. Co pozwoliło przetrwać bios w kosmosie? Przemoc i rozmnażanie się. Ty połączyłeś darwinizm z czerpaniem skrajnych przyjemności seksualnych, aż do kanibalizmu. Posiadanie do końca, panowanie nad innym istnieniem. A czyni to osobnik wysoce inteligentny w innym rytmie trwania.
    Tak uciekł od bólu, od szaleństwa abstrakcji metafizycznych. Przede wszystkim od etycznych ograniczeń do pełnej naturalności.
    Od cywilizacji do niczym nieskrępowanego spełnienia swoich potrzeb.
    Ale Przypadek "zapomniał", że seksualizm wiąże się z rodzicielstwem, a ono np. rodzi altruizm, zupełnie nieegoistyczny. Stąd chyba ten kanibalizm, bo ludzkie mięso słodkie jest, niezbyt smaczne xD

    Ćwiczenie niepamięci było konieczne. Udało się. To teraz wyobraźmy sobie społeczeństwo mocno wrośniętych w taki naturalizm.
    Pozdr. 5!
  • Nachszon 21.12.2021
    Hello Garść, Cisza pod tym tekstem jak w rodzinnej mogile:) No ale cóż, jak się nie komentuje innych, to inni nie komentują ciebie, taki niepisany deal. Jak zwykle przenikliwa, niezwykle inteligentna analiza/interpretacja. W sumie to tak naprawdę dialog z tekstem, przecudny dialog. Tak się zastanawiam, czy społeczeństwo mocno wrośnięte w taki naturalizm byłoby lepsze czy gorsze dla samego siebie od tego, które jest w tej chwili.
    Jesteś Garść On czy Ona, bo nie wiem, jak mam się zwracać:) Dziękuję bardzo za odwiedziny tej rodzinnej mogiły. O nawet się zrymowało na koniec.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania