Suwenir

Nad naszym krajem zabłysła kometa populizmu i dała nam w prezencie niezgorszy ciutek popaprańców. Gnębicieli, jątrzycieli, mataczy różnorakiego autoramentu, którzy, puszczeni samopas, pałętali się po caluśkim państwie kiej uprzykrzone gzy. A z pałętania tego narodziły się rzesze akolitów i jak jakie apostoły poszły w trop za niezgułami szerząc wszędy złą nowinę.

 

Niektóre myślące ludziki zanosiły się od nieutulonego szlochu, lecz że było ich przymało, ich bunty, żale i chlipania więdły w tumultach gawiedzi, w natłokach wrzasku, w odgłosach zapewnień, kuszenia i obietnic sączonych im do ucha.

 

Nastał pomyślny czas dla głupków i tłuszcza nowych dygnitarzy obsiadła wszystkie możebne i niemożebne grzędy, stołki, a także pufy zarezerwowane dla neofitów. Zrazu ośmielona, że nikt z mądrych nie kapnął się, iż ma do czynienia z szubienicznikami, posunęła się dalej i już oficjalnie jęła ujeżdżać po oponentach. Zrazu sieczonych, płazowanych, bigosowanych lekuchno, nieśmiało, z umiarem, później jednak, na cały regulator; w majestacie nierządu, bez krępacji, na wyprzódki, dla przykładu i ku nauce.

 

A co który oponent zaczynał warcholić, temu dawano po łbie, tego pakowano w dyby, stawiano pod pręgierz, narzucano kary i gnojono na wschodnie sposoby.

 

A kiedy wreszcie mądrzy poczłapali po rozum do zapowietrzonych głów, okazało się, że jest za późno na gigantycznie mały rozsądek, że przyjdzie ciężko przechorować zmarnowany czas, że w nieodległej przyszłości banalny rozsądek będzie mierzony w tonach, a nie w dekagramach, bo, jak wyliczono, na hektar zniszczeń, przypadnie wkrótce czubata wywrotka z naprawiaczami ulepszeń.

 

Blady strach opanował większość. Mniejszością natomiast targały homeryckie radochy na myśl o pozostawionym burdelu. A im większa była większość, tym potężniejszy okazywał się generalny cykor.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Józef Kemilk 15.01.2021
    Ta kometa błyszczy chyba od XVII wieku. Na szczęście jakoś sobie radzimy?. Faktem jest, że raz za razem nasi przywódcy oddają komuś hołd, ale my Polacy dajemy radę. Nie zniszczyli nas Szwedzi, zabory, komunizm nie zniszczy UE i nasza klasa polityczna.
    Tekst zawsze na czasie.
    5
  • pansowa 16.01.2021
    Jakby nie ruszył UE to byłby chory.
    Szukaj przyjaciół blisko, a wrogów daleko, boś nie mocarstwo.
    Lubię twój styl publicystyki.
  • Celina 16.01.2021
    Oj tak było za Tuska. Dokładnie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania