Świat

Świat

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Narrator 27.04.2021
    E tam, zbyt pesymistyczne. Starym rura mięknie, świat przemija, młodzi nie mogą się doczekać piątkowej imprezy. Z tym testamentem też różnie jest, czasem lepiej go nie mieć. Ze wszystkich ludzi Mojżesz najbardziej zbliżył się do Boga, a mimo to miłosierny Bóg odmówił mu łaski postawienia stopy na Ziemi Obiecanej. Jeden prorok powiedział: „Nie będzie w Polsce dobrze dopóki ostatni człowiek pamiętający socjalizm nie umrze”.

    Ktoś ci zasunął jedynkę, tchórzliwie, bez komentarza. Ja daję 5 za liryzm oraz patriotyczny charakter :)
  • Morus 27.04.2021
    Niech Ci Matka Ziemia, tę piątkę w dzieciach wynagrodzi, Narratorze.?.Jak wrócę napiszę obszerniejszą odpowiedź.
  • Narrator 27.04.2021
    Morus Twój wiersz przypomniał mi inskrypcję do Mszy uroczystej Beethovena: "Von Herzen—Möge es wieder—Zu Herzen gehn!"
  • Morus 27.04.2021
    Narratorze, bo requiem to właśnie uroczysta msza, więc chyba dobrze Ci się kojarzy z tym gatunkiem muzyki.
  • Szpilka 27.04.2021
    "requiem dla narodu"

    Ale tu coś zgrzyta, mimo że akcent w łacińskim pada przeważnie na przedostatnią sylabę, chyba tak brzmi lepiej:

    dla narodu requiem
    za niezłomność wypiję ? ?

    albo dziś piję.
  • Morus 27.04.2021
    Dzięks, Szpilka, obszerniejsza odpowiedź jak skończę tyrać.
  • Morus 27.04.2021
    Heh, tylko wtedy się nie będzie rymowało. A Requiem nie każdy, przypadkowy czytelnik, może poprawnie odczytać.
  • Szpilka 28.04.2021
    Morus

    Tu sami otrzaskani z poezyją, nie pękaj ?
  • Morus 28.04.2021
    Szpilko, jedni więcej, drudzy mniej, inni wcale.?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania